שתף קטע נבחר

בכיר בכחול-לבן: לפיד לא יקבע בנוגע לחרדים

הרשימה המאוחדת של גנץ ולפיד מנסה לשכנע את המפלגות החרדיות שאפשר לשתף פעולה. מועמד הרשימה מיכאל ביטון נפגש עם תלמידי ישיבות, הבטיח שתהיה "רוח של שיתוף", והפתיע: "מי שעילוי בתורה - ילמד ויקבל כסף"

  ()
"לפיד לא ייתן את הטון". לפיד וליצמן

הרשימה המאוחדת כחול-לבן מנסה ליצור פתח לקואליציה אפשרית עם החרדים, אך לשם כך צריך לצלוח מכשול גבוה: האיבה שהם רוחשים ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.

 

* כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

ביום ראשון הודיעו יעקב ליצמן ומשה גפני (יהדות התורה) כי הם פוסלים באופן גורף את לפיד. "לא נשב עם לפיד, חד וחלק", אמר ליצמן. "הוא השפיל, ביזה ורושש את הציבור החרדי".

 

אולם להבדיל מיש עתיד, היחס של החרדים לרשימת כחול-לבן דווקא מורכב. לפיד אמנם נתפס כאנטי-חרדי, אבל יו"ר הרשימה בני גנץ מקורב לחוגים חרדיים רבים. הוא הקים מטה חרדי במפלגה, שבראשו עומד פעיל חרדי, וגם הציב מועמדת חרדית במקום ה-23 ברשימה: עומר ינקלביץ'.

מיכאל ביטון חבר מפלגתו של בני גנץ חוסן לישראל בחירות 2019 (צילום: מוטי קמחי )
"צריך לתת כסף לחרדי שהוא עילוי בתורה". ביטון(צילום: מוטי קמחי )
 

לאחר ששמע את הדברים החריפים של ליצמן וגפני על לפיד, שלח גנץ את מיכאל ביטון - המועמד שממוקם במקום ה-11 ברשימה - לפגישה עם תלמידי שתי ישיבות הסדר חרדיות בקמפוס בגן יבנה. "לפיד לא ייתן את הטון בקשר עם החרדים", אמר להם ביטון. "לא תהיה האשמה או התקפה על הציבור החרדי, אלא רוח של שותפות".

 

ביטון הוסיף: "ברגע שלפיד בא ואמר, 'גנץ, אתה ראש הממשלה הראשון', הוא אמר גם, 'גנץ, אם יש לך רעיון איך לבנות שותפות חיים עם חרדים - יש לבחון זאת'".

 

אחד התלמידים שאל את ביטון מה יהיה עם חוק הגיוס שלפיד כל כך תומך בו, והשיב: "יש לנו תוכנית, זה עוד לא לפרסום".

 

בני גנץ בפתיחת ההצהרה המשותפת עם יאיר לפיד, משה בוגי יעלון וגבי אשכנזי לקראת הבחירות (צילום: AFP)
"לפיד אמר 'גנץ, אם יש לך רעיון איך לבנות שותפות חיים עם חרדים - יש לבחון זאת'"(צילום: AFP)

 

 

ביטון, שנחשב לאחד האנשים הקרובים לגנץ במפלגה, הבטיח כי הוא ידאג להם לכסף לצורך גיוס והכשרה מקצועית - בין אם יהיו בקואליציה ובין אם לאו. "גנץ יידע להביא לזה כסף", אמר. "אנחנו נעשה לזה לובי בלי קשר אם תצביעו לו או לא. כל ילד רביעי שנולד הוא חרדי, ואם לא יהיה לו חינוך ממלכתי, לא יעשה צבא או שירות אזרחי לאומי, ולא מקצוע והשכלה - לא יהיה לו עתיד ופרנסה".

 

ביטון אפילו הפתיע את תלמידי ישיבות ההסדר כשאמר להם כי הוא תומך בהעברת כספים לתלמידים חכמים. "צריך לתת כסף לחרדי שהוא עילוי בתורה", אמר. "שילמדו תורה אפילו עשר שנים, אבל לא כל אחד הוא עילוי".

 

ואיך מיישבים את ריבוי הקולות והדעות בכחול-לבן? אתמול נערך כנס של ראשי הרשימה בכפר הירוק, שם נפגשו עם אנשי פרסום ומומחי קמפיינים כדי לגבש "מחברת מסרים" אחידה לקראת הבחירות. עד שהמסרים יחודדו התבקשו חברי המפלגה להמעיט ככל האפשר בראיונות לתקשורת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"לפיד לא ייתן את הטון בקשר עם החרדים"
מומלצים