שתף קטע נבחר

בתגובה למתקפה בקשמיר: הודו הפציצה בשטח פקיסטן

חיל האוויר ההודי תקף מחנה אימונים של הארגון שאחראי לפיגוע שבו נהרגו עשרות שוטרים. בהודו טענו ש-300 טרוריסטים נהרגו, בפקיסטן הכחישו. זו הפעם הראשונה שהודו מפציצה בשטח פקיסטן מאז המלחמה ביניהן ב-1971

 

 

 

חיל האוויר של הודו תקף הלילה (ג') מטרות של ארגון טרור איסלאמי בשטח פקיסטן. זאת בתגובה לפיגוע בחבל קשמיר לפני כשבועיים שבו נהרגו יותר מ-40 שוטרים. בהודו אמרו שמאות נהרגו בתקיפה האווירית, אך בפקיסטן הכחישו. זו התקיפה האווירית הראשונה מעבר לגבול מאז המלחמה בין שתי השכנות הגרעיניות ב-1971.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

מטוס קרב של חיל האוויר של הודו (צילום: AFP)
"במבצע חוסל מספר גדול מאוד של טרוריסטים". מטוס קרב של הודו במפגן צבאי(צילום: AFP)

המתקפה התמקדה באזור באלאקוט, ופגעה במחנה אימונים של הארגון האיסלאמיסטי ג'ייש א-מוחמד, שקיבל אחריות על הפיגוע בקשמיר. "במבצע שנערך בשעות המוקדמות של היום, הודו פגעה במחנה האימונים הגדול ביותר של ג'ייש-א-מוחמד", אמר שר החוץ ההודי ויג'יי גוקהיל.

 

בכיר בממשלת הודו אמר ש-300 חמושים נהרגו במתקפה בשטח פקיסטן. לדברי שר החוץ, המתקפה הייתה הכרחית בשל מידע ולפיו הארגון מתכנן פיגועים נוספים. "במבצע הזה חוסל מספר גדול מאוד של טרוריסטים, מאמנים, מפקדים בכירים וקבוצות שהוכשרו למשימות טרור והתאבדות", אמר גוקהיל במסיבת עיתונאים.

  (צילום: EPA)
האזור שהופצץ, לדברי פקיסטן(צילום: EPA)

הוא גם האשים את ממשלת פקיסטן, שמאפשרת את קיומם של מחנות האימונים. "מתקנים כאלה, המסוגל להכשיר מאות ג'יהאדיסטים, לא יכולים לתפקד ללא ידיעת השלטונות", הוא אמר. הממשלה בניו דלהי דורשת זה שנים מפקיסטן להשבית את ארגון ג'ייש א-מוחמד וארגונים איסלאמיסטיים אחרים הפועלים על אדמתה, אבל פקיסטן מסרבת. 

 

פקיסטן ניסתה להפחית בחומרת ההתקפה האווירית, ואמרה כי מטוסי הקרב שלה הוזנקו ורדפו אחרי מטוסים הודיים שפלשו לשטחה מאזור מוזאפרבאד. דובר צבא פקיסטן אמר כי המטוסים ההודיים שחררו את "המטענים" שלהם באזור מיוער, ולא גרמו לנפגעים או נזק חמור.

מפה חבל קשמיר הודו פקיסטן ()

נשיא פקיסטן, עאריף עלוי, האשים היום את הודו ב"יצירת היסטריה" באזור שבמחלוקת בקשמיר. הוא לא התייחס ישירות לתקיפת הודו, אך הזהיר כי רטוריקה "יכולה להוביל למלחמה", והוסיף כי "אנחנו יודעים איך להגן על עצמנו". שר החוץ הפקיסטני, שה מחמוד קורשי, הזהיר את הודו שלא תנסה לאתגר את ארצו.

 

חבל קשמיר מחולק בין אזור בשליטת הודו לאזור בשליטת פקיסטן, אבל שתי המדינות טוענות כל אחת לבעלות על החבל כולו. אזור באלאקוט נמצא כ-50 ק"מ מ"קו השליטה" המהווה גבול בקשמיר בין האזור שבשליטת הודו לזה שבשליטת פקיסטן. הפגזות מעבר לגבול מתרחשות לעתים קרובות בשנים האחרונות, אבל הפרת המרחב האווירי על ידי מטוסים היא נדירה ביותר.

חיילים של הודו ב חבל קשמיר גבול פקיסטן אחרי מתקפת ה טרור (צילום: רויטרס)
חיילים של הודו בקשמיר, אחרי מתקפת הטרור(צילום: רויטרס)

חיילים של הודו ב חבל קשמיר גבול פקיסטן אחרי מתקפת ה טרור (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מאז שנת 1989 נלחמים מורדים בחלק ההודי נגד הכוחות ההודיים, ובעימותים בין הצדדים בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-100 בני אדם. רוב תושבי קשמיר תומכים בדרישתם של המורדים שהחבל יאוחד כולו תחת שליטה פקיסטנית או יהפוך למדינה עצמאית. מאז תחילת העימותים בין הצדדים בחבל נהרגו בו כ-70 אלף איש.

 

הפיגוע החודש בפרברי העיר סרינגר היה הקשה ביותר נגד הכוחות ההודיים בחבל קשמיר המוסלמי, מאז תחילת הסכסוך עם פקיסטן על השליטה בחבל. אחרי הפיגוע הבטיח ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי להגיב למתקפה בתקיפות ואמר שהוא נותן לצבא יד חופשית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מטוס קרב של הודו במפגן צבאי
צילום: AFP
מומלצים