שתף קטע נבחר

נחשפה רשת שהבריחה שעוני יוקרה במיליונים לסלבס

6 נעצרו בחשד שהפעילו רשת שהבריחה שעוני יוקרה והעלימה מסים במיליונים. את השעונים מכרו לידוענים מעולם הבידור והכדורגל, שחלקם יזומן לחקירה. על פי החשד, בראש הרשת עמד בנו של איש עסקים מוכר מסביון

רשות המסים חשפה רשת להברחת שעוני יוקרה לישראל בשווי של מיליוני שקלים. על פי החשד השעונים היו מיועדים לידוענים, חלקם מעולם הבידור וחלקם כדורגלנים. בימים הקרובים יזומנו אותם ידוענים למסירת עדות בעקבות השעונים היקרים שאותם רכשו.

 

שישה חשודים נעצרו בפרשה. הם הובאו אתמול (יום ד') אחר הצהריים לבית משפט השלום בראשון לציון ומעצרם הוארך ב-8-5 ימים, מלבד חשוד אחד ששוחרר בערבות בשל נסיבות אישיות. בבקשת המעצר של רשות המסים נאמר כי סכום העלמת המסים בפרשה נאמד בכשישה מיליון שקלים.

שעון יוקרה (צילום: דוברות רשות המסים)
אחד השעונים שנתפסו (צילום: דוברות רשות המסים)

שעון יוקרה (צילום: דוברות רשות המסים)
(צילום: דוברות רשות המסים)

שלשום בשדה התעופה נתפסה על ידי חוקרי מס הכנסה צעירה כבת 25 שעל פי החשד ביקשה להבריח לישראל ארבעה שעוני יוקרה בשווי של מאות אלפי אירו כל אחד. מכאן החלה החקירה להתגלגל והפכה לגלויה. אז התברר כי מדובר ברשת מסועפת עם שישה חברים לפחות, שדאגה להבריח לישראל מאז 2017 באופן מסודר שעוני יוקרה של מותגים כמו רולקס ופאטק פיליפ, כל זאת מבלי לשם את המס הנדרש בישראל.

 

מה שהתברר מאוחר יותר בחקירה הוא כי השעונים יועדו בין היתר לידוענים מתחום הבידור, שאף הזמינו את השעונים מאותם חברי הרשת. על פי החשד בראש הרשת עמד בנו של איש עסקים מוכר המתגורר בסביון, שכבר נתפס בעבר בעבירה שכזאת ומוכר לרשות המיסים. מהחקירה עולה כי פרסום השעונים לצורך מכירתם בוצע באינטרנט, באתרים וברשתות חברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם.

 

בחיפוש שנערך אתמול, בהשתתפות יחידת כלבני רשות המסים בביתו של החשוד המרכזי, נתפסו ארבעה שעוני יוקרה, תכשיטים משובצים יהלומים רבים, סכום של 480,000 שקל במזומן וכן שלושה רכבי יוקרה כגון פרארי פורשה. בנוסף לכך, במסגרת החיפושים שנערכו הבוקר אצל יתר החשודים נתפסו עשרות שעוני יוקרה נוספים, החשודים גם הם כמוברחים, בשווי כספי נוסף של מיליוני שקלים וכן שני רכבי יוקרה.

 

כל החשודים נחקרו במהלך היום במשרדי יחידת יהלום בלוד בשיתוף עם חוקרי מכס ומע"מ באר שבע וחוקרי יחידת המכס בנתב"ג. בחקירתם מסרו גרסה אשר קושרת אותם לביצוע העבירות ומחזקת את החשדות נגדם.



 

עו"ד גיל ויינשטיין, אשר מייצג את החשוד ששוחרר ממעצר מסר: "אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתי והורה לשחרר את מרשי ממעצר. כמו כן, יש לומר מילה טובה ליחידה החוקרת שהתחשבה במצבו של מרשי. הוא בן 57 נעדר עבר פלילי, בעל נסיבות אישיות ומשפחתיות

מורכבות אשר כל חטאו היה שביצע שליחויות במסגרת עבודתו כנהג מונית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות רשות המסים
אחד משעוני היוקרה שנתפסו
צילום: דוברות רשות המסים
מומלצים