שתף קטע נבחר

ניו יורק: בן 12 חשוד בריסוס כתובות אנטישמיות בבית ספר

צוות פעולה מיוחד לפשעי שנאה עצר את הילד בחשד לריסוס צלבי קרס וכתובות "הייל היטלר" בחצר ביה"ס: "נגלה אפס סובלנות למקרים מסוג זה"

  

 

משטרת ניו יורק עצרה ילד בן 12 בחשד שריסס את הכתובות האנטישמיות בחצר בית ספר ברובע קווינס. עשרות צלבי קרס התגלו בחצר בית הספר ביום שישי האחרון, לצד כתובות "הייל היטלר" ו"אין כניסה ליהודים".

 

הילד נעצר על ידי צוות הפעולה המיוחד לפשעי שנאה שהקימה משטרת ניו יורק. בהודעת המשטרה נמסר כי "לא משנה איזה סוג של שנאה, משטרת ניו יורק תהיה עם הקהילה ותגלה אפס סובלנות למקרים מסוג זה".

הייל היטלר וצלבי קרס בבית ספר בניו יורק (צילום: עידן שפי)
הכתובות בחצר בית הספר בניו יורק(צילום: עידן שפי)

צלב קרס בבית ספר בריגו פארק בניו יורק (צילום: עידן שפי)
(צילום: עידן שפי)

בשנה האחרונה חלה עלייה בתקריות האנטישמיות באזור ניו יורק. בין היתר התרחשו כמה מקרים של תקיפת חרדים שהלכו ברחוב, ללא כל סיבה. באוקטובר האחרון, גבר חרדי הותקף בברוטאליות בברוקלין, בזמן שהלך לתפילה בבית הכנסת. כחודש וחצי לאחר מכן הותקף חרדי בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין. שתי התקיפות תועדו.

 

לדברי חבר מועצת עיריית ניו יורק חיים דויטש, כמעט 50 פשעי שנאה אנטישמיים התרחשו בעיר מתחילת השנה. "זה עבר כל גבול, יש להחמיר את הענישה נגד מבצעי פשעים כאלה", אמר דויטש.

 

סמנכ"ל הקונגרס היהודי-אמריקני, אסף וייס, אמר כי "האנטישמיות בארה"ב ובאירופה נמצאת במגמה עלייה מדאיגה ביותר. על פי נתוני ה-FBI לשנת 2017, 58.1% מפשעי השנאה בארה"ב היו נגד יהודים ולפי נתוני הליגה נגד השמצה, רק בשנת 2017 ראינו עלייה של 57% בתקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב, כולל עלייה של 94% בבתי ספר יסודיים ותיכוניים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידן שפי
צלב קרס ו"הייל היטלר" בחצר בית הספר
צילום: עידן שפי
מומלצים