שתף קטע נבחר

אשכנזי כינה בהקלטה את גנץ "החמור הזה"

לפי פרסום מתמלולי חקירתו במשטרה של הרמטכ"ל לשעבר, הוא העריך שהמלחמה עם ברק לא תיגמר והוקלט אומר "יש לי צדדים אפלים". אשכנזי התייחס גם לנוני מוזס

קטעי תמלול מחקירתו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי במשטרה בשנת 2014 פורסמו הערב (יום ג'). אשכנזי, כיום מועמד לכנסת מטעם רשימת כחול לבן של בני גנץ ויאיר לפיד, מתייחס בחקירה לציטוטים מתוך ההקלטות שנתפסו כחלק מפרשת "מסמך הרפז" - על המאבק החריף בינו לבין שר הביטחון לשעבר אהוד ברק.

 

ברק, אשכנזי וגנץ (צילום: בני דוייטש, מוטי קמחי) (צילום: בני דוייטש, מוטי קמחי)
ברק, אשכנזי וגנץ(צילום: בני דוייטש, מוטי קמחי)

 

לפי הפרסום בחברת החדשות, יום אחרי שקיבל את ההודעה שכהונתו כרמטכ"ל לא תוארך, שוחח אשכנזי בטלפון עם מקורב שלו מהצפון. המקורב סיפר לו שסגנו, אלוף בני גנץ, סייר באזור. אשכנזי השיב: "הוא רצה לעסוק בבניית תדמית, הוא חושב שיש לו סיכוי החמור הזה".

 

מחומר החקירה עלה עוד כי אשכנזי אמר לעיתונאים: "ציר הרשע האמיתי במדינת ישראל אלה ברק, נאמן (שר המשפטים דאז) וביבי".

 

חוקר: "בעמוד 36 דובר צה"ל אבי בניהו אומר לך, 'הרמטכ"ל תראה, אנחנו במאבק על המשך הצבא, אנחנו במלחמה מול לשכת השר ברק בצורה מסוימת'. בתגובה אתה משיב לו: 'היא לא תיגמר, תקשיב טוב, היא לא תיגמר ב-15 בפברואר (יום פרישתו). המלחמה שלנו, שלי, אתה לא מכיר אותי, יש לי צדדים אפלים'".

 

אשכנזי: "לא זוכר למה התכוונתי, אני התכוונתי לזה שהמלחמה שלי עם... עם ברק מזמן הבנתי שהיא... היא מלחמה אישית, אינטרס אישי, פוליטי. הערכתי שהקמפיין הזה יימשך".

 

עוד לפי הפרסום, אשכנזי נשאל גם על קשריו עם נוני מוזס. "מכיר את נוני כבר הרבה מאוד זמן, הרבה מאוד שנים", אמר. חוקר: "היית באיזשהו קשר איתו מעבר לפגישות אקראיות?". אשכנזי: "מעת לעת כן, דיברנו. לפני שנכנסתי לתפקיד אני חושב שאפילו התייעצתי איתו על איך צריך להיות תקשורת, הוא אדם ש... אני מעריך את דעתו בנושא ה... מה נכון מבחינת הדוברות ומה זה... בסוף הצבא זה צבא העם, כדי לשמוע גם את המסרים".  

 

חוקר: "אני מצטט מדבריך על הכתב אלכס פישמן: 'אני יכול לסדר שהוא יקבל מסר מנוני חבל על הזמן, נוני מה שאני אגיד לו הוא יעשה'. תסביר את האמירה הזו".

 

אשכנזי: "ברור ש... יש פה בעיה בין אבי (בניהו) לאלכס פישמן ואני מנסה לפתור אותה. הוא... הוא מתאר מציאות תיאורטית אפשרית שמחר פישמן יכתוב עליו".

 

אלכס פישמן הגיב אמש: "התנהלותו של אשכנזי כרמטכ״ל מביישת. זו הפעם השנייה שאני שומע את הדברים. מעבר לזה, כמובן שמעולם לא קיבלתי מאיש בעיתון הוראות שהגיעו מאשכנזי".

 

אחרי דו"ח מבקר מדינה וחקירות ממושכות, התיק נגד אשכנזי נסגר לבסוף, והנאשם היחיד בפרשת זיוף המסמך היה בועז הרפז. רק לפני כמה חודשים הודה והורשע הרפז בעסקת טיעון בזיוף המסמך, ונשלח לעבודות שירות.

 

מכחול לבן נמסר בתגובה: "כל ההקלטות ו-260 אלף השיחות נבדקו על ידי מבקר המדינה ומשטרת ישראל ולא נמצא בהן שום דבר פרט לרכילות ממוחזרת. בני גנץ, גבי אשכנזי, יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון העמידו עצמם למבחן הציבור והדלפות פוליטיות לא ישנו את עמדות הציבור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
גבי אשכנזי, היום בבית הספר בליך בר"ג
צילום: מוטי קמחי
מומלצים