שתף קטע נבחר

נתניהו על ההכרה האמריקנית בריבונות בגולן: "יש לנו נס פורים, טראמפ עשה היסטוריה"

כמה דקות אחרי שנשיא ארה"ב מסר הצהרה דרמטית שלפיה הגיע הזמן שארצו תכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, אמר ראש הממשלה נתניהו: "הוא עשה היסטוריה, הודיתי לו בשם העם בישראל"

  

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (יום ה') בקולו להכרזה הדרמטית של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על כך ש"הגיע הזמן שארצות הברית תכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן". במהלך מסיבת עיתונאים משותפת במעון ראש הממשלה בירושלים עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, אמר נתניהו: "זה ערב פורים ויש לנו נס פורים. הנשיא טראמפ עשה היסטוריה. התקשרתי אליו, הודיתי לו בשם העם בישראל, הוא עשה זאת שוב".

 

"בהתחלה הוא הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר את השגרירות לפה, ואז הוא פעל נגד האסונות שאיראן עושה והטיל עליה סנקציות", אמר ראש הממשלה. "אבל עכשיו הוא עשה משהו היסטורי, משהו חשוב מאוד, הוא מכיר בריבונות של ישראל על רמת הגולן".

בנימין נתניהו (צילום:  קובי גדעון/ לע
נתניהו בשיחה עם טראמפ(צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

נתניהו אמר עוד: "הוא עשה את זה בזמן שאיראן מנסה להשתמש בסוריה כפלטפורמה שממנה היא מנסה לפגוע ולהשמיד את ישראל. המסר שהנשיא טראמפ מביא לעולם הוא שאמריקה ניצבת לצדה של ישראל.

 

"אנחנו חוגגים את פורים, כאשר לפני 2,500 שנה פרסים אחרים ניסו להשמיד את היהודים. הם נכשלו והיום אחרי 2,500 שנה חמינאי מנה להשמיד את העם היהודי ואת ישראל. אנחנו מעריכים מאוד את התמיכה של ארה"ב, עבור הביטחון שלנו והזכות להגן על עצמנו, ותודה על כל מה שאתם עושים עבור ישראל".

בנימין נתניהו ומייק פומפאו (צילום: אלכס גמבורג)
נתניהו ופומפאו, הערב(צילום: אלכס גמבורג)

עננים ברמת הגולן (צילום: אחיה ראב
רמת הגולן(צילום: אחיה ראב"ד)

לפני מסיבת העיתונאים של נתניהו ופומפאו, צייץ הנשיא האמריקני: "אחרי 52 שנים, הגיע הזמן שארצות הברית תכיר באופן מלא בריבונות הישראלית על הגולן, שיש לו חשיבות אסטרטגית וביטחונית עבור ישראל ועבור יציבות האזור כולו".

 

ראש הממשלה נתניהו צייץ בתגובה: "בתקופה שבה איראן מבקשת להשתמש בשטח סוריה כפלטפורמה להשמדת ישראל, נשיא ארה"ב טראמפ מכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. תודה לנשיא טראמפ!". נתניהו שוחח עם הנשיא טראמפ, הודה לו על ההחלטה להכיר בגולן ואמר לו: "עשית היסטוריה".

 

מזכיר המדינה האמריקני פומפאו אמר במסיבת העיתונאים המשותפת עם נתניהו: "הערב הנשיא טראמפ קיבל החלטה להכיר בריבונות הישראלית על שטחי רמת הגולן. זאת החלטה חשובה והיסטורית עבור תושבי ישראל והם צריכים להבין שהמאבק שלהם להכרה היה שווה את זה. עבדנו יחד במשך חודשים".

 

פומפאו, שמסיים ביקור קצר בישראל במסגרת מסעו במזרח התיכון, הוסיף: "מחר אני ממשיך לביקור בלבנון. ובשיחותיי עם תושבי לבנון נמשיך במאמץ שלנו כדי לוודא שאנחנו מסייעים להגנת ישראל".

 

כץ: "מסר ברור לאסד"

ממלא שר החוץ ישראל כץ מסר: "אני מברך על הודעתו של הנשיא טראמפ על הכרה צפויה של ארה"ב בריבונות ישראל בגולן, כמעט 40 שנה לאחר שממשלת בגין קיבלה את ההחלטה ההיסטורית.

 

"הכרה אמריקנית בריבונות הישראלית תחזק את ביטחון ישראל ואת מעמדה באזור, תהווה תגובה לתוקפנות האירנית מסוריה ותשלח ומסר ברור לאסד שמעניק לה את חסותו. תודה לך טראמפ".

 

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון אמר: "אנחנו בפתחו של רגע היסטורי למדינת ישראל. הנשיא טראמפ מוכיח שוב את חוזקת הברית בין ארה"ב לישראל. הגיע העת שהעולם יכיר בכך שהגולן הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  קובי גדעון/ לע"מ
נתניהו בשיחה עם טראמפ
צילום: קובי גדעון/ לע"מ
מומלצים