שתף קטע נבחר

דוקרן באורך 8.5 ס"מ: אסיר בקציעות מואשם שניסה לדקור סוהר

כתב אישום הוגש נגד אסיר ביטחוני שניסה לדקור סוהר, יום אחרי הפיגוע באותו בית כלא שבו נפצע סוהר באורח קשה. אישום גם נגד עציר מנהלי בקציעות שאיים על חיי קצין המודיעין וסגנו: "נערוף לך את הראש"

 

פעילות חיפושים במספר אגפים בטחוניים היום בכלא קציעות (צילום: דוברות שב
פעולות חיפוש בכלא קציעות, השבוע(צילום: דוברות שב"ס)

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ה') כתב אישום נגד אנס עוואד (33), עציר מנהלי בכלא קציעות שניסה לדקור סוהר ביום שני האחרון. המקרה התרחש למחרת הפיגוע באותו בית כלא, שבו דקרו אסירי חמאס שני סוהרים ופצעו אחד מהם באורח קשה.

 

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, עוואד ניסה לדקור סוהר באמצעות דוקרן באורך 8.5 סנטימטר. אחד הסוהרים הבחין כי הוא מחזיק בדוקרן, לאחר שקבוצה של אסירים הוצאה מהתאים כדי לערוך בהם חיפוש. הסוהר ניסה לחטוף את הדוקרן מידיו של האסיר וצעק כדי להזהיר את הסוהרים האחרים, אך עוואד ניסה לדקור אותו וכיוון את הדוקרן אל ראשו ואל צווארו. סוהר אחר ששמע את קריאותיו של עמיתו השתלט על עוואד, לפני שהצליח לפגוע באיש. 

 

 

שער הכניסה לקציעות (צילום: חיים הורנשטיין) (צילום: חיים הורנשטיין)
שער הכניסה לקציעות(צילום: חיים הורנשטיין)

פעילות חיפושים במספר אגפים בטחוניים היום בכלא קציעות (צילום: דוברות שב
(צילום: דוברות שב"ס)

פעילות חיפושים במספר אגפים בטחוניים היום בכלא קציעות (צילום: דוברות שב
(צילום: דוברות שב"ס)

במקביל הוגש היום כתב אישום נגד מחמוד אל לטיף (28), תושב מזרח ירושלים שנמצא במעצר מנהלי בקציעות, בגין איומים על חייהם של קצין המודיעין של בית הכלא ועל סגנו. לטיף, העצור באגף של אסירי חמאס, איים על הקצינים כמה ימים לפני ההתפרעות בבית הכלא. לפי כתב האישום הוא אמר להם בין היתר "נערוף את הראש שלך", שב"ס יעלה באש", ו-"שיישפך הדם שלהם". הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של שני הנאשמים עד לתום ההליכים נגדם.

 

אתמול הודיעה המשטרה כי חקירת הפיגוע בכלא קציעות תועבר לטיפול היחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בשל חומרת המעשים ולאחר שהמקרה הוגדר כפיגוע טרור. יום קודם לכן הוארך מעצרו של אחד האסירים בעשרה ימים, והוא חשוד בעבירות של ניסיון רצח והכנה לביצוע מעשה טרור.

 

בפיגוע נפצע באורח קשה קצין שירות בתי הסוהר שגיא שילואן, וקצין נוסף נפצע באורח קל. האירוע התרחש במהלך העברתם של שני האסירים בין אגפים במתקן. במהלך פעולות ההשתלטות על האסירים נפצעו 11 אסירי חמאס, שלושה מהם באורח קשה.

 

בחודש שעבר אסיר ביטחוני המזוהה עם חמאס הצית את מעילו באחד האגפים בקציעות. האסיר לא נפגע ולא נזקק לטיפול רפואי. הפרות סדר של אסירי חמאס היו גם בכלא רמון, שם הציתו אסירים בשבוע שעבר מזרנים ב-14 תאים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
הכניסה לכלא קציעות
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים