שתף קטע נבחר

מספר 2 של פייגלין: "לגליזציה זה באיזשהו מקום מצווה"

הרב חיים אמסלם טוען שמפלגתו תעבור את אחוז החסימה, ואין בכך הפתעה: "ידענו את זה מזמן, ראינו את השטח ואנחנו עובדים". הוא התייחס לעקרונות מפלגתו: "מספיק להיכנס לוורידים של הציבור הכללי נגד רצונו, זו הבשורה שלנו", ותקף את ש"ס: "הייתי ממקימי התנועה, אבדה להם הדרך"

 

 

לא מפחד מסמים, תוקף את היחס החרדי לרבנות ומאמין שהמפלגות מימין "עושות סיבוב" על הבוחרים. הרב חיים אמסלם, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם ש"ס, אמר היום (שלישי) כי הוא לא יופתע לגלות אם מפלגת זהות, שבה הוצב במקום השני, תהיה הפתעת הבחירות.

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

אמסלם. "לגליזציה זה באיזשהו מקום מצווה" ()
אמסלם. "לגליזציה זה באיזשהו מקום מצווה"

"זה ברור, ידענו זאת כבר מזמן", אמר אמסלם בריאיון לאולפן ynet. "הרגשנו את השטח, ראינו את השטח, ואנחנו עובדים. לא מרימים ידיים עד הדקה האחרונה". אמסלם נשאל ברקע ההתעניינות הגוברת במפלגה מהי הבשורה הגדולה ש"זהות" מביאה, והשיב: "לגליזציה כמובן היא חלק מהעניין, ואולי גם הדבר שכולם נתפסו עליו, זה מאוד מרתק".

 

- מה לך וללגליזציה?

"ברגע ששמעתי על זה, חשבתי סמים ונבהלתי. אמרתי, בוא נלמד את הדבר הזה, ונחשפתי לצורך האמיתי של אנשים שבשבילם הלגליזציה זאת שאלה של חיים ומוות. אבל זה לא נכון, זה פשוט לא נכון. יש פה כוחות מאוד גדולים שמנווטים את השוק לצורכי תעשייה.

 


 

"אני מסתכל קודם כל על האנשים שצריכים את זה", מסביר אמסלם. "זו לא רק שאלה של מחויבות, זה אפילו באיזשהו מקום מצווה. ברשימה שלנו יש חבר במקום התשיעי שהוא סופני. הקנאביס פשוט מאריך את ימיו. אז אני לא יכול לעמוד מנגד.

 

"ברור שהלגליזציה הייתה טובה מאוד לכותרות וכולם הסתכלו עליה, אבל כולם מכירים את הדעות שלי. אני איש של היהדות המתונה, המקרבת, המחבקת, שאומרת 'חיה ותן לחיות'. מספיק להיכנס לוורידים של הציבור הכללי נגד רצונו בהרבה נושאים, וזו הבשורה של 'זהות'. חירות וזהות זה היינו הך".

משה פייגלין וחיים אמסלם ממפלגת
אמסלם עם פייגלין. "מספיק להיכנס לוורידים של הציבור הכללי נגד רצונו"

אמסלם פירט גם על יחסו לחברה החרדית ולרבנות הראשית. "אני מזוהה עם מאבקים מסוימים שעליהם נתתי, ואני לא אומר את זה לתפארת המליצה, את נשמתי ודמי. עברתי שיימינג בעולם החרדי", אמר. "אני לא חושב שיש מישהו שבא מהעולם החרדי שעבר את מה שאני עברתי".

 

על העמדות של מפלגתו כלפי הרבנות אמר אמסלם: "המפלגה מאמצת את הקו שלי, החל ממשה וכלה באחרון חברי הרשימה. לאורך כל הדרך". לדבריו, זה לא עניין של לבטל או לחזק את הרבנות הראשית: "מה תפקידה של לשכת עורכי הדין? להחליט מיהו עורך דין. מה תפקידה של הרבנות? להחליט מיהו רב. לא להתעסק בכשרות, לא לתת מונופולים, לא לגייס מיליונים ולא להפוך את זה לתעשיית ג'ובים", אמר אמסלם.

כלה חתונה אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה. תומכים בנישואים אזרחיים בישראל(צילום: shutterstock)

הוא הבהיר כי מפלגתו תומכת בנישואים אזרחיים לכל אחד ואחת במדינה, בדגש על יהודים שבוחרים שלא להתחתן דרך הרבנות. "אתה יודע מה מפליא אותי? שחבריי החרדים הם בורים. הם לא יודעים שאת זה כתב הרב הראשי לישראל לפני עשרים שנה בספרים שלו.

 

"הגיע הזמן להפסיק את חילול השם, שכופים על ציבור ענק ללכת להתחתן ברבנות כשהוא לא רוצה. ואז מה הוא עושה? הוא אומר, 'לא רוצה ללכת לרבנות ולא רוצה גם רב מחוץ לרבנות, אני הולך לקפריסין'. אז אני מציע שמי שירצה להתחתן ילך לרבנות המקומית, ויירשם לנישואים כדת משה וישראל. מי שלא רוצה - שיעשה זאת בנישואים אזרחיים או לא יעשה בכלל".

 

- גם קהילת הלהט"ב? נישואים אזרחיים לכולם?

"מאחר שאנחנו דוגלים שהמדינה לא תיכנס יותר לחיים הפרטיים של האזרח בנושא הזה, זה לא עניין שלי, שיעשה מה שהוא רוצה".

 

- שבן אדם יעשה מה שהוא רוצה, גם משכב זכר, הומואים, לסביות ואימוץ ילדים?

"אני חייב להסביר את זה. אני, כרב בישראל, לא נתתי ולעולם לא אתן לגיטימציה לדבר שהתורה מתנגדת לו. אי אפשר לבקש את זה ממני. אבל מה כן? התורה מסכימה לי להפסיק להביא את היהדות בצורה של כפייה על אחרים שלא רוצים. כתוב צדיק באמונתו יחיה, אז אנחנו אומרים איש באמונתו יחיה. ברור שזה מפריע לי, הייתי רוצה אחרת, אבל כמובן לא בבריקדות, לא בפשקווילים, לא בהשמצות, לא בהעלבות".

 

אמסלם התייחס גם לעמדות המדיניות של יו"ר המפלגה פייגלין: "הוא מדבר על כמה אפשרויות. ברור שמי שיצהיר נאמנות למדינה, לחוקיה, בכול מכל כל, בסופו של התהליך הוא יהיה אזרח שווה זכויות. אנחנו חושבים שכל ארץ ישראל היא שלנו, כולל עזה, אבל זה לא אומר שבגלל שכל הארץ שלנו, אז כל מקום שיש מישהו שאיננו יהודי נכבוש אותו ונילחם בו. אנחנו לא מדברים על סיפוח יהודה ושומרון, כי מבחינתנו כל ארץ ישראל היא שלנו, מדן ועד באר שבע".

 

בהמשך תקף מי שהיה בעבר ח"כ מטעם ש"ס את המפלגה שהיה חבר בה: "אני הייתי ממקימי ש"ס, לא רק אריה דרעי. אני ראיתי בסופו של דבר את כל התהליך שש"ס עברה, ואני עברתי איתם את התהליך, ומצאתי את עצמי בסופו של דבר אומר שאבדה להם הדרך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
חיים אמסלם
צילום: גיל יוחנן
מומלצים