שתף קטע נבחר

אושר: כביש עוקף חדש יוקם בשומרון

ראש הממשלה אישר את סלילת הכביש שיעקוף את הכפר הפלסטיני חווארה ממזרח. ההודעה מגיעה על רקע ניסיון פיגוע הדקירה אתמול באזור. ראש מועצת יש"ע: "יאפשר נסיעה בטיחותית יותר"

 

עבודות בכביש עוקף חווארה בשומרון  (צילום: מועצת ישע)
הדרג המדיני אישר: הקמת כביש עוקף חווארה(צילום: מועצת ישע)

הדרג המדיני אישר להתחיל ולקדם את העבודות להקמת כביש עוקף חווארה בשומרון. כך מסרה אמש (ד') מועצת יש"ע, שקיבלה את ההודעה על רקע ניסיון פיגוע הדקירה אתמול בבוקר סמוך לחווארה.

 

ההחלטה מאשרת למעשה את המלצת המנהל האזרחי להתחיל בהקמת הכביש החדש, שיעקוף את הכפר הערבי חווארה מכיוון מזרח ויאפשר נסיעה בטוחה יותר, שאינה דורשת מעבר בתוך הכפר הצפוף.

 

עבודות בכביש עוקף חווארה בשומרון  (צילום: מועצת ישע)
עבודות בכביש עוקף חווארה בשומרון (צילום: מועצת ישע)

עבודות בכביש עוקף חווארה בשומרון  (צילום: מועצת ישע)
"יאפשר נסיעה בטיחותית יותר"(צילום: מועצת ישע)
 

 

 

 

זירת הפיגוע (צילום: אברהם בנימין)
זירת פיגוע הדקירה בכביש, אמש(צילום: אברהם בנימין)

 

כביש זה הוא חלק מתוכנית האב לתחבורה שמקדמת מועצת יש"ע והרשויות עם משרד התחבורה, משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה לקידום תשתיות התחבורה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

 

הכביש מצטרף לפרויקטים נוספים הנמצאים לקראת ביצוע, בהם כביש עוקף אל-ערוב באזור גוש עציון, כביש עוקף לובן במערב בנימין, הכפלת כביש 55 מכיכר צופים מערבה, הכפלת כביש המנהרות מדרום לירושלים לשני הכיוונים ועוד.

 

סלילת כביש עוקף חווארה, יחד עם הכבישים החדשים, תצמצם את הפקקים באזור, נועדה לאפשר מרקם חיים שקט ונוח לשתי האוכלוסיות ונסיעה ביטחונית ובטיחותית יותר.

 

רק אתמול בבוקר אירע פיגוע דקירה סמוך לחווארה, כאשר מחבל פלסטיני ניסה לדקור את יהושוע שרמן, תושב השומרון ומפקד כיתת הכוננות ביישובו. שרמן יצא מרכבו, שלף את אקדחו וירה לעבר המחבל - שמת מאוחר יותר מפצעיו. 

 

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, מסר: "הבעיה במעבר בכפר חווארה היא ביטחונית. הנסיעה שם יוצרת צפיפות ולחץ שאינם נצרכים, דבר שמאריך את זמן הנסיעה ומקשה על תושבי האזור. אנו שמחים שראש הממשלה אישר את הכביש החדש, שיעבור ליד הכפר חווארה ויאפשר לכל תושבי השומרון וקדומים להגיע לביתם ולעבודה במהירות ובביטחון.

 

מועצת יש"ע עושה כל שביכולתה כדי לקדם את נושא תשתיות התחבורה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן", המשיך דורני, "ורואים כבר תוצאות בשטח".

 

מתנועת שלום עכשיו נמסר: "שוב הנהגת המתנחלים עושה שימוש ציני בתירוץ הביטחוני כדי לדרוש ולקבל הטבות חסרות היגיון תכנוני, כלכלי ובעיקר מדיני. כפי שכבר אמרו בכירים במערכת הביטחון, כביש עוקף לא מעניק יותר ביטחון, אלא רק מקצר את הדרך להתנחלויות הקיצוניות ביותר כגון יצהר ואיתמר, במטרה לנרמל אותן.

 

"בזכות נתניהו תושבי יצהר יגיעו מהר יותר למקום העבודה בפתח תקווה, בזמן שרוב הציבור הישראלי ימשיך לעמוד בפקקים. מדובר בלא יותר משוחד בחירות של ראש ממשלה מבוהל שפונה לקהל הקיצוני ביותר שאותו הוא משרת כבר עשר שנים, על חשבון הצרכים האמיתיים של ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מועצת ישע
אושר: כביש עוקף חווארה בשומרון
צילום: מועצת ישע
מומלצים