שתף קטע נבחר

גבאי וליצמן: נשב רק בממשלה שתגדיל את תקציב הבריאות

יו"ר יהדות התורה ויו"ר מפלגת העבודה, חתמו בנפרד על התחייבות להיכנס רק לקואליציה שתוסיף מיליארדי שקלים לבסיס תקציב משרד הבריאות

 

יו
אבי גבאי עם חברי פורום החירום הלאומי

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) ויו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, חתמו אתמול (רביעי) על מסמך התחייבות לקווי יסוד קואליציוניים, שכוללים תוכנית הצלה למערכת הבריאות.

 

השניים עשו זאת בנפרד, במסגרת "5 מיליארד לבריאות", פורום החירום הלאומי שנחשף ב-ynet וכולל קואליציה רחבה של 50 ארגוני חולים, רופאים, אחיות וארגונים אזרחיים, במטרה לשנות את מדיניות הייבוש התקציבי של מערכת הבריאות.


יעקב ליצמן חותם על ההסכם ()
יעקב ליצמן חותם על ההסכם

ההסכם ()
החתימה של ליצמן על ההתחייבות

בכך, הביעו ליצמן וגבאי את מחויבותם להגדיל את סל התרופות ב-1.65% בכל שנה, הגדלת תקציב קופות החולים ובתי החולים, תוספת מיידית של אלפי מיטות אישפוז במחלקות שונות וגם תוספת תקנים לרופאים ואחיות.

 

"אני רואה במתווה הזה צעד היסטורי", אמר ליצמן, שסיפר כי הוא מתכוון להמשיך בתפקידו במשרד הבריאות. "אני מכיר את הבעיות מקרוב, וזה בהחלט צעד גדול.

אני כמובן תלוי בממשלה ובקואליציה, אבל מתכוון לדרוש ולהתעקש על תוספת התקציב". גבאי הוסיף: "היינו בעשרים בתי חולים, פגשתי את כל האנשים המשמעותיים במערכת הבריאות ולכן חתמנו על התוכנית שדומה לתוכנית שאנחנו פרסמנו".

 

שמוליק בן יעקב, יו"ר האגודה לזכויות החולה ונציג ארגוני החולים, סיכם: "כולנו כאן מאוחדים במטרה להציב בראש סדר העדיפויות את הבריאות של אזרחי ישראל ולהביא לשיקומה של מערכת הבריאות". אורי פליישמן, מנכ"ל הסתדרות האחים והאחיות: "יש כאן הצהרה על החשיבות של מערכת הבריאות, כדי שלאזרחים במדינת ישראל תהיה בריאות טובה יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים