שתף קטע נבחר

מאסר לשני דייגים עזתים שהבריחו חומרי נפץ

הדייגים הורשעו כחלק מהסדר טיעון בהברחת מאות ק"ג של חומרי נפץ ששימשו לייצור אמצעי לחימה. אחד מהם אף תכנן לבצע פיגוע התאבדות במבצע "צוק איתן". מאסר לדייג נוסף שדיווח לחמאס על ספינות חיל הים

 משט יציאה מ עזה לעבר מרחב ימי בינלאומי סירות סירה פלסטינים חיל הים צה
אחד הדייגים השתתף במשטי המחאה שיצאו מעזה לכיוון הגבול הימי עם ישראל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר הבוקר (ראשון) 13 ו-8 שנות מאסר על שני דייגים מרצועת עזה, שהורשעו בהברחת מאות קילוגרמים של חומרי נפץ ממצרים לרצועה.

 

על פי כתב האישום, שני הדייגים, חמיס עראישי וממדוח בכר, קשרו קשר עם אדם נוסף בשם פאדי בכר (שמשפטו עודנו מתנהל) והבריחו בסירה ממצרים לרצועה עשרות שקים מלאים בחומרי נפץ, וכן שקים של טבק.

 

  (צילום: AFP)
הבריחו שקים של חומר נפץ תמורת "בצע כסף". נמל עזה(צילום: AFP)

בנוסף, במהלך שנת 2014, החליט הנאשם עראישי לבצע פיגוע התאבדות ולצורך כך הצטייד ברימוני יד ותצפת על הגבול עם ישראל. במהלך מבצע "צוק איתן", הבין הנאשם שהמקום שבו רצה לבצע את הפיגוע נחשף על ידי כוחות צה"ל, ולכן החליט שלא לבצע את הפיגוע.

 

הנאשמים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בארבע אישומים שונים, כל אחד לפי חלקו, בגין ביצוע עבירות נשק.

 

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה עו"ד שירה חרל"פ, מפרקליטות מחוז דרום, להטיל על הנאשמים עונשי מאסר משמעותיים לצד קנסות גבוהים, וזאת בהתייחס לחומרת העבירות שבהן הורשעו. היא הוסיפה כי לשם בצע כסף הבריחו הנאשמים חומר נפץ שמשמש לייצור אמצעי לחימה לפיגועי טרור - ובכך סייעו להתחמשות ארגוני טרור.

 

בית המשפט המחוזי הטיל על חמיס עראישי עונש של 13 שנות מאסר בפועל, ועל ממדוח בכר עונש של 8 שנות מאסר בפועל. כמו כן, הוטלו על הנאשמים עונשי מאסר על תנאי וכן קנס כספי בסך של 30,000 שקלים לכל אחד.

 

 

דיווח לחמאס על תנועת ספינות חיל הים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
דיווח לחמאס על תנועת ספינות חיל הים(צילום: רויטרס)

"עזה מהווה קרקע פורה לפעולות טרור נגד ישראל והארגונים השונים מאוחדים ברצון עקבי לשכלל את יכולות הפיגוע בישראל ועושים כל הניתן להצטייד בכלי משחית וחבלה לצורך כך, בנתיב הברחה שונים ובכללם דרך הים",

ציין בית המשפט בהחלטתו. "מאמצי רשויות הביטחון לסכל הברחות נשק אלה לא תמיד נושאים פרי ופוטנציאל הסיכון הגלום במעשי הנאשמים הינו גבוה".

 

בגזר דין נוסף, הטיל ביהמ"ש המחוזי על דייג אחר, מחמד ריאלה, עונש מאסר של 23 חודשים – לאחר שהורשע כי דיווח על תנועת ספינות חיל הים, בחמישה מקרים שונים, למשטרה הימית של חמאס. זאת, בשעה שהפליג לצורכי דייג.

 

כמו כן, השתתף הנאשם בשלושה משטים במסגרת "צעדות השיבה", אשר במהלכן נתלו דגלי פלסטין והוצתו צמיגים. עבור כל אחד מהמשטים קיבל הנאשם סך של 100 שקלים ו-25 ליטר בנזין. הנאשם הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של מתן שירות לארגון טרור ואיסור פעולה ברכוש טרור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים