שתף קטע נבחר

דיוקן שמן, ציורי ילדי גן ושוקולדים: כותבים לנחמה ריבלין

אלפי תלמידים שלחו מכתבי תמיכה, דויד גרוסמן שלח את ספרו החדש ושגרירת צרפת מוסרת בכל שבוע דרישת שלום מהגברת הראשונה בפריז. כך נראה החיבוק החם מהציבור לרעיית הנשיא המאושפזת אחרי השתלת ריאה

פינת נחמה  ()
אלפי מכתבי תמיכה בנחמה ריבלין

מתפללים להחלמת רעיית הנשיא, במכתבים ואיורים: בבית הנשיא בירושלים נוסדה בחודש האחרון פינה חדשה שאנשי הלשכה מכנים אותה - "כותבים לנחמה". בפינה מרכזים אנשי הנשיא את אלפי המכתבים, הציורים והתשורות שנשלחו לנחמה ריבלין. לפני כחודש עברה נחמה ריבלין השתלת ריאה בבית החולים בילינסון ומאז היא עוברת הליך ארוך של שיקום, עם עליות ומורדות בעקבות קשיים שמתגלים בהחלמה.

 

בין היתר, הגיעה לשער בית הנשיא הציירת רחל לפידות-שטרן עם דיוקן של נחמה בצבעי שמן, ילדי הגנים בסביבות משכן נשיאי ישראל השאירו גם הם צרור מכתבים וממתקים, והחברים הקרובים של בני הזוג שולחים באופן יומיומי מסרוני דאגה. הסופר א.ב. יהושע, מורו וחברו הקרוב של הנשיא, שלח לנחמה ריבלין חלקים מכתביו והסופר דוד גרוסמן העביר עותק מספרו החדש אל בית החולים, שם החלו בני המשפחה להקריא אותו לנחמה.

פינת נחמה  ()
דיוקן שמן של נחמה של הציירת רחל לפידות שטרן

פינת נחמה  ()
מכתבים לנחמה ולנשיא המדינה מילדי גנים ובתי ספר

פינת נחמה  ()
אחד המכתבים ב"פינת נחמה"
פינת נחמה  ()

פינת נחמה  ()

 

מכתבים רבים הגיעו מנשים שמבקשות לחזק את ידה של נחמה ואת המשפחה כולה, והעוקבים אחר החשבונות של הנשיא ברשתות החברתיות מרבים לדרוש עדכונים בשלומה של נחמה, גם כשהסטטוסים והציוצים עוסקים בעבודה השוטפת של הנשיא.

 

מאגדי ציורים מגיעים מילדים כל חלקי הארץ, ובהם ילדי גן שיבולת מנס ציונה, ילדי כיתות א' מקבוצת יבנה, ילדי שכבת ז' מקיבוץ רבדים, חטיבת הביניים בבית ספר האלה שבמודיעין, בית הספר מנחם בגין בקריית גת ועוד רבים. אל כולם משוגרים מכתבי תשובה, שעליהם חתום הנשיא ריבלין בעצמו, שמוסיף מילים חמות של תודה בכתב ידו לכל מכתב ומכתב.

 

גם אל בית החולים זורמים ללא הרף זרי פרחים, חבילות שוקולד ומכתבים מרגשים. את הממתקים מעבירה המשפחה למחלקות הילדים בבית החולים והזרים מעטרים את חדרה של נחמה ביחידה לניתוחי לב וחזה שבבילינסון.

 

במחלקה המדינית של בית הנשיא לא מפסיק זרם הפניות ממנהיגי העולם כולם. חלקם חברים אישיים כמו נשיא גרמניה ורעייתו, מלך ומלכת ספרד - שלהם קשרי ידידות חמים בעקבות ביקורו הממלכתי של ריבלין במדינה, וגם בני הזוג מקרון. בריז'יט מקרון ונחמה חלקו זמן משותף יחד בביקורו של הנשיא הצרפתי, זמן קצר לפני שאושפזה, והשגרירה הצרפתית דואגת לשלוח את דאגתה של הגברת מקרון על בסיס שבועי.

 

נחמה מורדמת ומונשמת לסירוגין עד אשר תתחזק, ומוקפת כל עת בבני משפחתה הקרובה. היא נזקקה לניתוח בשל מחלת פיברוזיס ריאתי שממנה סבלה בשנים האחרונות וההשתלה בוצעה לאחר תקופת המתנה ארוכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיוקן של נחמה ריבלין בצבעי שמן
מומלצים