שתף קטע נבחר

החודש הראשון של האביב - הקריר ביותר זה 22 שנה

השירות המטאורולוגי מפרסם נתונים מפתיעים: ממוצע הטמפרטורות בחודש הראשון של עונת המעבר היה נמוך בכשתיים עד שלוש מעלות מאז 1997. בפנים: התחזית המעודכנת לליל הסדר ולימים הראשונים של החג

 

 

הנוף מגבעת המורה (צילום: הגר שומוביץ )
הנוף מגבעת המורה(צילום: הגר שומוביץ )

אם נדמה לכם שמזג האוויר בשבועות האחרונים קריר יותר מהרגיל - אתם לא טועים. מנתונים שמפרסם אחר הצהריים (יום ה') השירות המטאורולוגי עולה כי החודש הראשון של האביב הנוכחי הוא הקריר ביותר מאז 1997.

 

ד"ר עמוס פורת, מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי, אמר כי "לאחר מרץ שהיה קריר מהרגיל, גם אפריל, עד כה, הוא קריר מהממוצע בכשתיים עד שלוש מעלות".  

 

כמות המשקעים שירדו מתחילת החודש  ()

ד"ר פורת הוסיף כי "מהשוואה לעבר של החודש הראשון של האביב (העשרת האחרונה של מרץ ושתי העשרות הראשונות של אפריל - 21 במרץ עד 20 באפריל), עולה כי תקופה זו בשנה הנוכחית היא הקרירה ביותר מאז 1997".

 

בנוסף ציין ד"ר פורת את מיעוט ימי השרב בחודש הראשון של האביב. לדבריו, בדרך כלל בתקופה זו יש כחמישה ימי שרב עם טמפרטורה של יותר מ-30 מעלות במישור החוף ובשפלה, ואילו השנה היה רק יום אחד של שרב. 

 

 


 

עם זאת, על פי התחזית הצפויה לימים הקרובים, כמויות הגשם צפויות להכפיל את עצמן ואף יותר. החזאי ליאור סודרי אמר כי כבר אתמול החלו הטמפרטורות לרדת בצורה משמעותית והן נמוכות מהרגיל בעונה בטווח שבין 7-3 מעלות (תלוי באזור). הערב יהיה מעונן חלקית ובצפון עשוי לטפטף גשם. עוד נמסר כי אפיק רדוד מעל מזרח הים התיכון גורם למזג אוויר מעט בלתי יציב באזורנו.

 

הטמפרטורות החזויות להלילה ומחר: קריית שמונה 19-11, קצרין 15-8, צפת 12-7 טבריה 21-13, נצרת 15-9, חיפה 19-12, תל אביב 19-12, ירושלים 14-8, אשקלון 19-12, עין גדי 27-16 , באר שבע 20-9 ערד 17-8, מצפה רמון 16-7 ואילת 28-15.

עין לבן בהרי ירושלים (צילום: אברהם שקד)
עין לבן בהרי ירושלים(צילום: אברהם שקד)
 

 


מחר, יום שישי, ערב ליל הסדר, צפוי גשם בצפון לפרקים, ואף עשויות להתחולל סופות רעמים. במרכז עשוי גם כן לרדת גשם מקומי, וההפוגות בין הגשמים יהיו ארוכות. יינשבו רוחות ערות ובפסגת החרמון עשוי לרדת שלג קל.

 

בשבת יירד בצפון הארץ גשם מקומי מדי פעם, במרכז ייתכן גשם מקומי קל, יוסיפו לנשב רוחות מתונות עד ערות והטמפרטורות נמוכות מהממוצע לתקופה.

 

ביום ראשון, א' של חול המועד,צפויה לעבור אותנו מערכת חורפית ממשית, שתגיע מצפון מערב. הטמפרטורות יירדו עוד, ויהיו נמוכות ב-10-8 מעלות מהממוצע. בצפון ובהרי המרכזי יהיה גשום לפרקים וצפויות סופות רעמים. במישור החוף יירדו גשמים מקומיים בהפוגות, ויינשבו רוחות חזקות. בדרום צפוי אובך. קיים חשש לשטפונות בבקעת הירדן ובמדבר יהודה. בחרמון יירד שלג.

 

המערכת תהיה קצרה ובשעות הערב כבר אמורים הגשמים להיפסק, אם כי ביום שני יוסיף להיות קר מהרגיל ובצפון עוד עשוי לטפטף. ביום שלישי צפויה התחממות, וכמו באביב אמיתי – ביום רביעי כבר ניתן לחזות סימני שרב. כמויות הגשמים הצפויות בשבוע הקרוב, הן 50-30 מ"מ בגליל ובגולן, 30-15 מ"מ בהרי המרכז, ועד 15 מ"מ במישור החוף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
אביב קריר
צילום: אבי מועלם
מומלצים