שתף קטע נבחר

התלוננה שהמורה תקף אותה מינית - ונשרפה למוות

בבנגלדש מפגינים כבר עשרה ימים ודורשים להוציא להורג את רוצחיה של נוסרט, שהתלוננה על תקיפה מינית של המחנך שלה. היא נדרשה לבטל את התלונה, וכשסירבה הוצתה בגג בית הספר - לפי החשד בהוראת המנהל

ברחבי בנגלדש מפגינים כבר עשרה ימים ברציפות על הרצח של הנערה נוסרט, שהתלוננה שהמורה שלה הטריד אותה מינית – ונשרפה למוות. הרצח של נוסרט ג'האן רפי זעזע את בנגלדש, ועורר זעם גדול על אוזלת ידה של המשטרה. המפגינים בבירת בנגלדש דאקה דורשים עונש מוות לרוצחי הנערה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

 

בנגלדש נערה התלוננה על תקיפה של ה מורה ונשרפה למוות ()
נוסרט, הנערה שהתלוננה ונשרפה למוות

ב-6 באפריל הנערה נלקחה לגג של בית הספר האיסלאמי שלה בעיירה פני, מדרום לדאקה. חמישה גברים רעולי פנים דרשו ממנה לבטל את התלונה נגד המחנך שלה. כשסירבה הם קשרו אותה והציתו אותה. בדרכה לבית החולים סיפרה נוסרט לאחיה את השתלשלות האירועים, והאח הקליט את עדותה בטלפון. נוסרט מתה ארבעה ימים לאחר מכן, עם כוויות ב-80% מגופה. 18 בני אדם – כולל המורה – נעצרו בפרשה.

 

בבנגלדש – מדינה בעלת רוב מוסלמי עם 165 מיליון תושבים – רבים מאמינים שהרצח של נוסרט חשף את "תרבות החסינות" של גברים שמבצעים עבירות מין בנשים ובנערות, ואת הסכנה הגדולה של מי שמעזה להתלונן.

בנגלדש הפגנות הפגנה על נערה שהתלוננה על הטרדה מינית ונשרפה למוות (צילום: AFP)
מפגינות בבנגלדש. עשרה ימים של מחאות(צילום: AFP)

בנגלדש הפגנות הפגנה על נערה שהתלוננה על הטרדה מינית ונשרפה למוות (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

"מקרי האונס והתקיפות המיניות עלו במדינה ברמה מדאיגה", אמר רחמאן, מפגין שהגיע למחאה בדאקה. "הרצח של נוסרט מוכיח שגם הנערות האמיצות ביותר לא זוכות לצדק. במקום צדק היא נרצח בגלל ש'העזה' להתלונן על התוקף. אם המשטרה והממשל היו עובדים כמו שצריך היא הייתה מקבלת הגנה".

 

"אנחנו לא נפסיק להפגין עד שהרוצחים של נוסרט, ועבריינים אחרים, יעמדו לדין", אמר קמרון נהאר, שהגיע להפגין ומשמש גם כראש איגוד הטקסטיל בבנגלדש. "אנחנו לא רוצים שיהיו עוד מקרי רצח מזעזעים כאלה".

בנגלדש הפגנות הפגנה על נערה שהתלוננה על הטרדה מינית ונשרפה למוות (צילום: AP)
(צילום: AP)

בנגלדש הפגנות הפגנה על נערה שהתלוננה על הטרדה מינית ונשרפה למוות (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

בין 18 העצורים נמצא גם מנהל בית הספר. אחד הנאשמים במתקפה אמר השבוע שהמנהל הוא זה שהורה לרצוח את נוסרט. ראש הסניף המקומי של מפלגת השלטון, עוואמי, נעצר בחשד שסייע לרוצחים. לפחות חמישה מהעצורים קשרו את נוסרט עם הרעלה שלה לפני שהציתו אותה, ורצו להוכיח שהיא שמה קץ לחייה ולא נרצחה. שלושה מהם הם בני כיתתה של נוסרט.

 

נוסרט הגיעה בחודש שעבר לתחנת המשטרה והתלוננה על התקיפה המינית של המורה המחנך שלה. סרטון שדלף לתקשורת מראה את מפקד תחנת המשטרה רושם את התלונה, ואומר שהתקיפה היא "לא ביג דיל".

הפגנה ב דאקה בירת בנגלדש על רצח נערה שהתלוננה על תקיפה מינית (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
הפגנה ב דאקה בירת בנגלדש על רצח נערה שהתלוננה על תקיפה מינית (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

ראש ממשלת בנגלדש, חסינה וואזד, התחייבה להעניש את כל המעורבים בפרשה. משטרת בנגלדש אמרה שהיא חוקרת מדוע נוסרט לא קיבלה את ההגנה הראויה. עמותה בבנגלדש מסרה שמ-2 באפריל היו לפחות 39 מקרים של נערות שנאנסו.

 

"המערכת שלנו נכשלה", ארה שיפה חפיזה, ראש ארגון זכויות אדם בבנגלדש. "לרוב אנחנו רואים שכשיש אונס או תקיפות מיניות של נערות ונערות כל האנשים החזקים מאחדים כוחות כדי להגן על התוקפים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים