שתף קטע נבחר

מתה זמרת האופרה ששרה אחרי שתי השתלות ריאה

זמרת הסופרן האמריקנית צ'רטי טילמן-דיק, בת למשפחה מורמונית-יהודית, עברה שתי השתלות ריאה כפולות בשל מחלה. היא למדה מחדש לנשום ולשיר, וחזרה לבמה. השבוע היא מתה בגיל 35. "הייתה הגיבורה שלנו"

זמרת אופרה אמריקנית ששרה אחרי שעברה שתי השתלות ריאה כפולות מתה בגיל 35. משפחתה הודיעה על מותה של הזמרת ביום רביעי האחרון בעמוד הפייסבוק שלה. "הבוקר, מסך החיים נסגר על אחת הגיבורות המושלמות", נכתב.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

זמרת הסופרן צ'רטי טילמן-דיק נולדה בדנוור שבקולורדו למשפחה מורמונית-יהודית והיו לה 10 אחיות ואחים. היא הייתה נכדתו של טום לנטוס, ניצול שואה וחבר קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית משנת 1981 ועד מותו ב-2008. אחד מאחיה הגדולים כתב נאומים להילרי קלינטון.

זמרת אופרה אמריקנית צ'רטי טילמן-דיק שרה אחרי שתי השתלות ריאה ארה
"בקושי יכולתי לנשום, אבל עדיין הצלחתי לשיר". טילמן-דיק

טילמן-דיק הייתה ידועה גם בשם "צ'רטי סאנשיין". היא החלה את דרכה בתוכנית הכשרה אינטנסיבית באקדמיה למוסיקה על שם פרנץ ליסט בבודפשט, הונגריה.

 

בשנת 2004, כשהייתה בת 20, אובחנה עם יתר לחץ דם ריאתי והרופאים סברו שהיא תשרוד חמש שנים בלבד. היא סיפרה שאחד הרופאים אמר לה שעליה להפסיק לשיר במצבה.

 

ב-2009 היא עברה השתלת ריאה כפולה. בריאיון לרשת BBC היא סיפרה בעבר שחששה מהניתוח. "ביליתי כל חיי באימון הגוף, הריאות והקול שלי, שיעבדו בסינכרון. ידעתי שאני אאבד את כל זה", היא אמרה. אחרי הניתוח היא נותרה בתרדמת במשך יותר מחודש, ולא הייתה מסוגל לנשום בכוחות עצמה כמעט חודשיים.

 

ב-2012 נאלצה טילמן-דיק לעבור השתלה נוספת בשל סיבוכים. אחרי כל אחת מההשתלות, היא נאלצה ללמוד מחדש איך לנשום, לאכול ולשיר. היא התאוששה באיטיות, ולבסוף שבה לבמה. היא סיפרה בעבר איך באחת מהופעותיה, לפני שעברה את ההשתלה השנייה, המתינו לה מכל חמצן וכיסא גלגלים מאחורי הקלעים. "בקושי יכולתי לנשום, אבל עדיין הצלחתי לשיר. זה היה נס", היא אמרה.

זמרת אופרה אמריקנית צ'רטי טילמן-דיק שרה אחרי שתי השתלות ריאה ארה
"הגיבורה שלנו". טילמן-דיק על הבמה

זמרת אופרה אמריקנית צ'רטי טילמן-דיק שרה אחרי שתי השתלות ריאה ארה
טילמן-דיק ובן זוגה

טילמן-דיק הפכה לדמות מעוררת השראה. היא הופיעה ברחבי ארה"ב, אירופה ואסיה והמשיכה לככב בתפקידים בולטים. בין היתר הופיעה באופרות "חלום ליל קיץ", "אופליה לנצח" ו"ריגולטו". אלבום הבכורה שלה "חסד אמריקני" הגיע למקום הראשון במצעד המוזיקה הקלאסית של המגזין האמריקני "בילבורד" ב-2014. כשנה לאחר מכן היא חלתה בסרטן עור, ככל הנראה בשל תרופות שהיא קיבלה אחרי ההשתלות. ב-2017 היא פרסמה ספר זיכרונות בשם "הדרן", שבו סיפרה על הקריירה לצד המאבק במחלה.

 

טילמן-דיק התגוררה בבולטימור, מרילנד, עם בן זוגה יונתן דורון. "לבנו נשבר, ברגע זה העולם חשוך", כתבה השבוע משפחתה בפייסבוק. "האור שלה ממשיך להאיר את ליבם של אלפים, ובדרך זו, צ'רטי נמצאת איתנו תמיד. היא הגיבורה שלנו, אנחנו אוהבים אותה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים