שתף קטע נבחר

נתניהו, תפסיק להסתתר מאחורי סמוטריץ'

עבדתי שנים בצמוד לראש הממשלה ואני יודע שהוא לא פושע. לכן אני לא מבין מדוע הוא ממלא את פיו מים כשאחרים מקדמים את חוק החסינות

 

בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' (צילום: עמית שאבי, אלכס קולומויסקי) (צילום: עמית שאבי, אלכס קולומויסקי)
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ'(צילום: עמית שאבי, אלכס קולומויסקי)

לפני שבועות אחדים חתם בנימין נתניהו את אחד הניצחונות הגדולים של הליכוד בכל הזמנים, שבר את השיא של עצמו במספר המנדטים שצבר והתקרב לשיא עולמי בקרב מנהיגים נבחרים במדינות דמוקרטיות. אוטוטו הוא גם ישאיר אבק לדוד בן גוריון במספר שנות הכהונה בראשות ממשלת ישראל. בבחירות האחרונות הוא הביס שלושה רמטכ"לים ושלוש מפלגות שהתאחדו אך ורק כדי להפילו. הציבור בישראל תמך באופן שמעולם לא ראינו. מנהיגי העולם מעריכים אותו, ובכלל, יש לו מעריצים על פני כל הגלובוס.

 

 

בחג הנוכחי הוא נפש בצפון. לא נסע לאיזה Resort בחו"ל ולא התנחל באיזו טירה או בית קיט. על רקע הביקורות בנושא, גם זה ראוי להערכה. מהרכבל בחרמון ועד לכינרת. הצטלם, עשה סלפי עם מי שביקש, דיבר קצת על טראמפ ועוד פחות על פוליטיקה. אבל על דבר אחד הוא עדיין ממלא פיו מים: בעד או נגד החוק הצרפתי? מה עמדתו לגבי פיסקת ההתגברות? ואיפה הוא עןמד במחלוקת סביב חוק החסינות?

 

עוד לפני חופשת הפסח, בריאיון המפורסם אצל קרן מרציאנו ועמית סגל, אמר נתניהו שעדיין לא הספיק לחשוב על זה. ניחא. מה נשתנה מאז? שותפו הקואליציוני לעתיד, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מדבר על הוספת פסקת ההתגברות כך שתבטח אותו מפני העמדה לדין. מאחר שאני מתקשה להאמין שביבי, המלך, מסתתר מאחורי גלימתו של האחר, ראוי שנדע: האם הוא בעד או נגד? פעם נתניהו עצמו אמר לי שמי שנמנע, אינו מנהיג.

 

בעת האחרונה פורסם ספרו של ידידו, עו"ד יעקב נאמן ז"ל, שבו תיאר את התקופה הקשה שעבר כשהואשם במתן תצהיר כוזב ועדות שקר. הוא נאלץ בשל כך להתפטר מהממשלה, עמד לדין – וזוכה. נאמן מספר שזו הייתה אחת התקופות הקשות בחייו, פיזית ונפשית. הוא גם רומז שגורמים בפרקליטות תפרו לו את התיק. בדיעבד, לאחר שהוכיח את חפותו, בהחלט אפשר לחשוב כך. אבל מה עם נתניהו?

 

עבדתי איתו במשך שנים. במשרד ראש הממשלה, ב"אזרחות", במשרד החוץ וכראש המטה שלו במשרד האוצר. לא ראיתי אותו גונב. מעולם לא ביקש ממני לרמות והמילה "שוחד" כלל לא הייתה בלקסיקון. במשרד האוצר היה "שמן" והיה "רזה". הכסף שם זרם איפה שרק תרצה. נתניהו נזהר שלא לקחת, לא לגעת וגם שלא "יארגנו" לו מפה ומשם.

 

אני מאמין לו. הוא לא פושע. ועל כן ראוי שיוכיח את זה לכולם, לתקשורת שלטענתו רודפת אותו ולפוליטיקאים שרוצים את ראשו. אדרבא, שיוכיח שלא יהיה כלום כי לא היה כלום.

 

להבדיל מיעקב נאמן שנאלץ להתפטר, נתניהו יכול להמשיך לכהן, רק שיתנער מהקומבינות ומהתרגילים שתכליתם לחמוק מאימת הדין. מוטב שינהל את משפטו - אם חלילה לא יצלח את השימוע - וימשיך לנהל את ענייני המדינה. אני גם מניח שהוא עדיין מאמין שיש שופטים בירושלים, לא? ככה הוא ייצא יותר מרק מלך ומנהיג.

 

  • אביב בושינסקי הוא איש עסקים ולשעבר יועץ התקשורת של בנימין נתניהו

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים