שתף קטע נבחר

נעצר ראש ארגון הפשע ג'רושי

המשטרה עצרה את זייד ג'רושי, שאותו היא מגדירה כראש ארגון פשע, לאחר שנראה משליך נשק בג'ואריש שברמלה. סניגורו: "מרשי יעד של המשטרה, ולכן היא עושה הכול להפלילו"

 

 

אקדח אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

זייד ג'רושי, שהמודיעין המשטרתי מייחס לו עמידה בראש ארגון הפשיעה ג'רושי, נעצר לאחר שלטענת שוטרים נראה משליך כלי נשק. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול (שבת) את מעצרו בשלושה ימים.

 

מפרטי החקירה עולה כי שוטרים שהיו בפעילות בג'ואריש שברמלה טענו כי ראו את זייד ג'רושי, שנחשב כבר שנים ליעד של משטרת ישראל, נושא נשק. לפי דו"ח המשטרה, ברגע שג'רושי הבחין בהם הוא נמלט ונראה זורק כלי נשק. השוטרים דלקו אחריו אולם לא הצליחו לתפוס אותו. זמן קצר לאחר מכן הוא נעצר באותו המקום.

 

אתמול הוארך כאמור מעצרו עד יום שני ובמשטרה ינסו להגיש נגדו כתב אישום בהליך מהיר. סניגורו עו"ד גיורא זילברשטיין טען כי מדובר בהפללה: "זייד ג'רושי הוא יעד מספר אחד באזור המרכז, וככזה המשטרה עושה הכל על מנת להפליל אותו. אין למרשי כל קשר לזריקת האקדח ומיד עם מעצרו מסר מרצונו בדיקות 'פרופרינט' ,שרידי ירי וטביעות אצבעות. אני סמוך ובטוח שהוא ישוחרר בימים הקרובים ללא כתב אישום".

 

עורך דין גיורא זילברשטיין (צילום: באדיבות גיורא זילברשטיין )
עו"ד גיורא זילברשטיין(צילום: באדיבות גיורא זילברשטיין )

רבים מבני משפחת ג'רושי הגדולה הם אנשים נורמטיביים ואנשי עסקים לגיטימיים, אך המשטרה מחשיבה את הארגון של המשפחה ליעד מודיעיני שלה ולארגון החזק ביותר באזור השפלה. המשטרה מייחסת לו סחיטות ואיומים, גביית דמי חסות ובוררויות - לעיתים בשיתוף פעולה עם ארגוני פשיעה אחרים.

 

מפעם לפעם עולה משפחת ג'רושי לכותרות. לפני יותר מעשור היא ניהלה סכסוך עקוב מדם עם משפחת קראג'ה – עימות שגבה עשרות הרוגים משני הצדדים. בסופו של דבר הוחלט להוציא את משפחת קראג'ה מהכפר ג'ואריש ולהעבירה לחריש שבצפון.

  

מאז הלכה משפחת ג'רושי והתפתחה, חלק מבניה פנו לפשיעה, ושמם של חבריה נקשר לחיסולים שהתבצעו בשנים האחרונות באזור השפלה. בעבר היה הארגון תחת עיניהם של בלשי ימ"ר מרכז, ואולם עם התרחבותו הפך ליעד מרכזי של בלשי היאחב"ל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים