שתף קטע נבחר

בשיא החגיגות: מעריצה הוזמנה לבמה, ספגה צעקות - והורדה

טענות להדרת נשים ברמת גן: הזמר נתן גושן הזמין נערה לשיר עמו בבמה, אך זו הורדה אחרי צעקות מהקהל. חבר מועצה מטעם ש"ס טען תחילה כי "אני עומד מאחורי זה", אך בהמשך התפתל: "היא ירדה בשל עיכוב יתר". העירייה חוקרת: "נגיב בנחישות"

 

 

סערה ברמת גן: נערה בת 17, שהוזמנה לשיר עם הזמר נתן גושן בחגיגות יום העצמאות בשכונת רמת עמידר, הורדה שלשום (ד') מהבמה לאחר שנשמעו צעקות מהקהל. מדובר באחת הבמות שארגנה העירייה לחגיגות.

 

עדי ראייה סיפרו ל-ynet כי לאחר שהזמר העלה את הנערה לבמה לבצע איתו שיר, נשמעו מהקהל קריאות מחאה. "הוא עלה לשיר את השיר הראשון שלו והגיעו לשם הרבה בני נוער ומעריצות ששרו איתו", סיפר אחד הנוכחים בבמה.

רמת גן יום העצמאות נתן גושן במה דתית  ()
התנצל "עם יד על הלב". נתן גושן והמעריצה שהורדה מהבמה

לדבריו, "אחת המעריצות צעקה שהיא רוצה לשיר איתו ועלתה איתו לבמה. נתן גושן שאל אותה מה היא רוצה לשיר ואז כשהלהקה כבר התחילה לנגן המוזיקה כובתה. נציג מהעירייה ניגש לגושן, התנצל בפניה, ואמר לה שהיא לא תוכל לשיר איתו. כדי שהנערה לא תיפגע מעבר למה שכבר קרה הוא אמר לה שהוא מקדיש לה את השיר". כשירדה, התנצל גושן בפני הנערה: "עם יד על הלב".

 

בעקבות תלונות רבות של תושבים הנחה ראש העיר כרמל שאמה-הכהן לבדוק את הנושא. "אין עיר שהסיכון בה להדרה או פגיעה אחרת בנשים נמוך יותר מאשר בר"ג ואין עיר שתגיב בנחישות ובעוצמה לכל אירוע כזה יותר מר"ג", אמר שאמה-הכהן. "אירוע הורדת הנערה מהבמה ברמת עמידר יתוחקר והמסקנות יפורסמו לציבור".

רמת גן יום העצמאות נתן גושן במה דתית  ()
ההזמנה לאירוע
 

ראש העיר, שהמריא אתמול ללונדון, הנחה את סגנו ליעד אילני להמשיך בתחקור האירוע. "יש גרסאות שונות לאותו אירוע", אמר אילני. "או שהנערה הורדה כי היא אישה או בגלל כשל טכני שהמיקרופון שלה לא עבד ולא רצו לעכב את ההופעה. אנחנו נפרסם את תוצאות התחקיר שלנו בתחילת השבוע הבא בשקיפות מלאה".

 

מי שנכח בבמה הוא חבר המועצה מטעם ש"ס, עו"ד זוהר ישרים, שענה לתושבת העיר בקבוצת פייסבוק עירונית. "אף אחד לא צריך לעלות לבמה, זו במה שנקבעה מתאימה גם לציבור הדתי ובציבור זה - זה לא מקובל", כתב ישרים. "אני עומד מאחורי זה". בתגובה אחרת כתב: "מנפחים את הנושא מעבר לכל פרופורציה. לא הייתה הדרה ואף אחד לא בעד הדרה. הסיבה שהילדה ירדה היא בשל עיכוב יתר ולו"ז של הבמה".

כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן  (צילום: עיריית רמת גן)
"אין עיר שתגיב בנחישות ובעוצמה לאירוע כזה יותר מר"ג". ראש העיר שאמה-הכהן(צילום: עיריית רמת גן)

חבר המועצה המשיך להתפתל ובתגובה אחרת כתב: "אני נגד פגיעה ברגשותיהם של בני אדם באשר הם, נגד פגיעה ברגשותיהם של הציבור הדתי שהוזמן לבמה זו ושבמה זו נועדה גם בשבילו. אני גם נגד פגיעה בנערה. לכן כשאתה מקיים במה שמתאימה גם לציבור הדתי שמראש מדובר בזמרים ולא בזמרות יש להימנע מקולה של הזמרת, אבל ברגע שעלתה לבמה יש לאפשר את שירתה. במקרה הזה קולה לא נשמע בשל סיבה אחרת שנבדקת. האמן העניק לנערה שיר אישי לבקשתה כך שלהבנתי היא יצאה מרוצה".

 

מ"טדי הפקות", המייצגת את גושן, לא נמסרה תגובה.

 

אורי קידר, מנכ"ל "ישראל חופשית", מסר: "בשום במה ציבורית, בחג או בשגרה, אסור שנגיע למצב מביש שבו נערה צעירה שמעוניינת לשיר מושפלת בגלל קבוצת קיצוניים שמעוניינים לגרור את מדינת ישראל לימי הביניים. טוב תעשה עיריית רמת גן אם אחרי הפקת הלקחים שלה תבוא חשבון עם האחראים ותוודא שלא יהיה להם שוב יד ורגל בשום אירוע עירוני. מגמות האפליה וההפרדה הן חמורות ומדאיגות, ומנהיגי הציבור צריכים להוקיע אותן ובשום אופן לא לתת לכך יד".


פורסם לראשונה 09/05/2019 22:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים