שתף קטע נבחר

תומכים במנחת טקס המשואות: "הביקורת על השביס - סכין של שנאה"

שופט בדימוס כינה את כיסוי הראש של לינור אברג'יל "תרבוש רב-קומות" - ועורר סערה. דוגמנית העבר איה קרמרמן שחזרה בתשובה: "חמוצים מפיצים ארס". ח"כ שרן השכל קראה לחילוניות לעטות שביס במשך שבוע. ח"כ פנינה תמנו שטה: "מאחורי הביקורת הארסית מסתתרת התנשאות גדולה"

 

לינור אברג'יל שהנחתה את טקס הדלקת המשואות של יום העצמאות ה-71 ()
לינור אברג'יל בטקס המשואות

סערה ברשת לאחר טקס הדלקת המשואות: מיס עולם לשעבר לינור אברג'יל הנחתה שלשום את טקס הדלקת המשואות המסורתי יחד עם אביב אלוש כשהיא חובשת שביס בולט. כיסוי הראש עורר תגובות, בין השאר של השופט בדימוס עודד אל-יגון, לשעבר נשיא בית משפט השלום בבאר-שבע, שכינה זאת "תרבוש רב-קומות". בתגובה, חברת הכנסת החילונית שרן השכל (הליכוד) התחייבה לחבוש כיסוי ראש במשך שבוע כאות מחאה והזדהות.

 

בערב יום העצמאות כתב השופט בדימוס אל-יגון בפייסבוק: "ניסיתי לצפות בטקס הדלקת המשואות, אחרי דקה נמלטתי על נפשי. המגישה חובשת לראשה תרבוש רב קומות, כמצווה בימים אלה על נשים שומרות מצוות. מאידך שמלתה ההדוקה מבליטה היטב את שדיה המתנוססים בגאון לתפארת מדינת ישראל כדי לשמח את לבם של אחינו החילונים". בין התגובות הארסיות הנוספות ברשת נכתב גם: "הטרנד החדש של המזרחיות שחוזרות לאלוהימה זה סדין מגולגל על הראש".

 

שרן השכל  גיבוי ל לינור אברג׳יל רשתות חברתיות פוסטים  ()
הפוסט של השופט בדימוס

שרן השכל  גיבוי ל לינור אברג׳יל רשתות חברתיות פוסטים  ()

 

 

בתגובה לפוסטים הללו ברשתות החברתיות הודיעה ח"כ שרן השכל (הליכוד) כי בכוונתה לעטות כיסוי ראש בשבוע הקרוב בכנסת כאות מחאה. בפוסט שהעלתה לפייסבוק כתבה ח"כ השכל: "ראיתי הררי ביקורת ארסית כלפי המנחה המצוינת של טקס המשואות, לינור אברג'יל. ביקורת שמכניסה סכין של שנאה בין חרדים לחילונים ואפילו בין מזרחים לאשכנזים, בהתנשאותה הנוראית. בחירתה של אישה לשים כיסוי ראש היא אישית, אינדיבידואלית, ומעל הכל צריכה להיות שלה; ולא של אף אחד אחר.

גברים שמעבירים ביקורת ולועגים לבחירתה של אישה לשים כיסוי ראש, אינם שונים מגברים שדורשים ומצווים על נשותיהם או בנותיהם לשים אותו".

 

ח"כ השכל הצטלמה עם כיסוי ראש וקראה לנשים חילוניות להצטרף אליה: "כמחאה על הפטרונות, התנשאות ושיסוי אלך השבוע עם כיסוי ראש, בתקווה, לפתוח לאותן נשים וגברים את הלב והראש. אני קוראת לנשים חילוניות לעמוד לצד הנשים המסורתיות, החרדיות והערביות שמכסות את ראשן מתוך בחירה ולשנות את תמונת הפייסבוק שלהן לתמונה עם כיסוי ראש", כתבה.

שרן השכל חברת כנסת גיבוי ל לינור אברג׳יל ()
ח"כ שרן השכל עם שביס: "מאבק של כולנו"
 

ח
ח"כ פנינה תמנו שטה ומשפחתה, בתמונה שפרסמה בפייסבוק

מנחת הטלוויזיה ודוגמנית העבר איה קרמרמן בירכה על המהלך וחיזקה את חברתה: "בחלומות הלילה לינור לא יכלה לקוות שבזכותה מישהי תיקח על עצמה לשים כיסוי ראש, גם אם זה רק לשבוע. אני לא יודעת מי החמוצים שטרחו לשוטט ברשתות החברתיות ולהפיץ ארס במקום לחגוג. לינור לא נראתה 'דוסית' בטקס אלא סופר שיקית. צנוע זה השחור החדש".

 

בשיחה עם ynet אמרה ח"כ השכל: "מבחינתי אין שום הבדל בין גברים שכופים על נשים ללכת עם בורקה לבין אלו שמותחים ביקורת על רצונה החופשי של אישה ללכת עם כיסוי ראש. זה מאבק של כולנו, והגיע הזמן שנשים מכל הקשת הישראלית ידעו להביע סולידריות ולעמוד זו לצד זו גם כשתוקפים נשים שאינן מ'המחנה שלנו'".

 

במענה לשאלה האם מדובר בניסיון למשוך תשומת לב פוליטית ענתה: "אנחנו חיים בעולם מלא ציניות ופוליטיקה אבל מי שמכיר אותי, יודע שמה שמניע אותי זו הזדהות אישית ואידיאולוגיה. מאז שפרסמתי את הפוסט אני מקבלת עשרות הודעות מנשים חילוניות שמתכווונות להצטרף למחאה".

 

גם חברת הכנסת פנינה תמנו שטה מכחול לבן כתבה בפייסבוק פוסט הזדהות עם אברג'יל: "מאחורי הביקורת הארסית נגדה מסתתרת התנשאות גדולה, שלא לדבר על כפייה הפוכה, של אלה הלא סובלים את הדת. אזכיר - היהדות היא של כולנו, דתיים וחילונים כאחד. לצערנו, המבקרים את אברג'יל חושבים לעצמם וטועים בגדול, שכאן בישראל יש מקום בקדמת הבמה הראשית רק לנשים חילוניות, כאילו רק החילוניות היא נאורה, מתקדמת ופתוחה".

 

לצד תמונתה עם אמה ואחיותיה, כתבה ח"כ תמנו שטה: "כמי שגדלה בבית דתי, אני גאה באמי ובאחיותיי שהולכות עם כיסוי ראש. אין שום מקום לאמירות פוגעניות מסוג זה. לינור היא קודם כל אישה חזקה ומעוררת השראה בעבור רבות. לכל אישה ולכל אדם יש זכות לבחור את הדרך שלו. והכי חשוב, נזכיר לכל המבקרים, המצקצקים והמלגלגים על כיסוי הראש של לינור - לכל אחד ואחת, לא משנה המראה, המוצא, המין/הנטייה והדת בחברה הישראלית, יש מקום בטלוויזיה שלנו בפרונט הישראלי. כן, כן, סביב מדורת השבט".

 

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה  הבוקר:  "לינור, השביס שלך הוא כתר המורשת על ראשך ועל ראשנו. את מייצגת את הטוב והיפה בחברה שלנו ואני פשוט גאה בבחירה בך. את ואביב, מנחי הטקס, בשילוב עם המשיאות והמשיאים והמשתתפים בתוכנית האמנותית, מהווים ייצוג מרשים של פסיפס החברה הישראלית בכללותה.

 

"צר לי על כאלה שמדברים גבוהה גבוהה על קבלת האחר אך בפועל כל שהם חפצים הוא לשמר את האליטות, אליהן הם משתייכים, ובכך להמשיך ולפלג את העם שלנו. טקס המשואות ימשיך לייצג את הביחד הישראלי על כל גווניו".

 

 

את תגובתה של לינור אברג'יל לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסם הכתבה. מהנהלת טקס המשואות לא נמסרה תגובה.

 

ראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אבי חימי, הגיב על הדברים: "אני מגנה בתוקף את דבריו של השופט בדימוס עודד אל-יגון. דבריו הם הבל ורעות רוח שמתאימים למשטרים חשוכים ואפלים.

'התרבוש רב הקומות' שאותו חבשה עו"ד לינור אברג'יל הוא כתר. לבושה - עטוי פאר והדר. בישראל 2019 אין מקום לאמירות מהסוג הזה, ואני מצפה להתנצלותו הכנה של השופט בדימוס אל-יגון בפני עו"ד אברג'יל.

 

"לינור היקרה, לשכת עורכי הדין והעם כולו מחבקים ואוהבים אותך".


פורסם לראשונה 09/05/2019 23:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים