שתף קטע נבחר

בגלל אפליה: חשפניות שחורות יקבלו מיליונים

אפרו-אמריקניות נקנסו אם פספסו משמרות במועדון חשפנות, ולא זכו לגמישות בשעות שניתנה ללבנות. כעת, נקבע שהן יפוצו ב-3.3 מיליון דולר. "מסר לכל מעסיק שחושב שהוא מעל החוק"

אילוסטרציה חשפנית  (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

חמש חשפניות אפרו-אמריקניות, שבית משפט במיסיסיפי מצא שהופלו והועסקו בתנאים גרועים יותר מאשר עמיתותיהן הלבנות, יפוצו ב-3.3 מיליון דולר.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בית המשפט קבע כבר בשנה שעברה שהן חוו אפליה, אך רק כעת הכריע חבר מושבעים בשאלת גובה הפיצויים שיקבלו ממועדון החשפנות בעיר ג'קסון, "דני'ז דאונטאון קברט". עורך הדין שמייצג את המועדון אמר כי יבקש מבית המשפט להפחית את גובה הפיצויים שנקבעו, וכי אם הבקשה תידחה, הוא יערער.

 

בתביעה שאותה הגישו הרשויות לפני כמה שנים, נטען כי מועדון החשפנות הגביל את זמני עבודתן של הנשים השחורות, וקנס אותן ב-25 דולר אם לא הגיעו למשמרת. לעומתן, לחשפניות לבנות היו שעות עבודה גמישות והן לא נקנסו אם פספסו משמרות.

 

המנהל של המקום, נטען עוד, השתמש בביטויים גזעניים ופוגעניים נגד החשפניות השחורות, והבעלים של המקום אף הכריח אותן לעבוד במועדון אחר שלו בג'קסון, "בלאק דיימונדס", שם התנאים היו אף גרועים יותר והרקדניות קיבלו שכר נמוך יותר.

 

"נגן על עובדים בכל תחום שבו הם נתונים לאפליה בוטה ונשנית", מסרה מרשה ראקר, תובעת מטעם הרשות לשוויון הזדמנויות בעבודה בארה"ב, שהגישה את התביעה נגד מועדון החשפנות. "המקרה הזה מראה שנתבע כל מעסיק, לא משנה באיזה סוג עסק הוא פועל, אם הוא יפר את החוקים הפדרליים נגד אפליה", הוסיפה. "חבר המושבעים שלח מסר עוצמתי לכל מעסיק שחושב שהוא מעל החוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים