שתף קטע נבחר

קצין שב"ס מואשם בהטרדה מינית ומעשים מגונים בסוהרות

בכתב האישום שהוגש נגד קצין השב"ס נביל עראידה נטען כי הטריד מינית, ביצע מעשים מגונים, והציע הצעות מיניות חוזרות ונשנות לשתי סוהרות ששירתו תחת מרותו בכלא רמון ובכלא קציעות

 

ארכיון (צילום: חיים הורנשטיין) (צילום: חיים הורנשטיין)
ארכיון(צילום: חיים הורנשטיין)

 

קצין השב"ס נביל עראידה (51) מואשם כי הטריד מינית, ביצע מעשים מגונים, והציע הצעות מיניות חוזרות ונשנות לשתי סוהרות ששירתו תחת מרותו, אחת מהן סוהרת בודדה בשירות חובה, בעת ששימש סגן מפקד כלא רמון, ובזמן שכיהן כמפקד מתחם בכלא קציעות. כתב אישום הוגש נגדו בבית משפט השלום בבאר שבע. 

 

באישום הראשון נטען נגד עראידה, תושב מרר, כי בעת שסוהרת הייתה עם סוהרים אחרים במשרד בכלא קציעות, משך אותה והושיב אותה על ברכיו לצורך גירוי מיני, היא קפצה בבהלה ויצאה מהחדר. סוהרים שהיו בחדר העירו לו על המעשה.

 

במקרה אחר בעת שהסוהרת שימשה כמזכירתו של מפקד כלא רמון, הנאשם כסגן מפקד הכלא הטריד אותה במשך חודש וחצי, הציע לה הצעות מיניות ואמר לה "תוציאי את בעלך והילדים מהבית ותזמיני אותי לכוסית".

 

באישום השני נטען כי במהלך שירותו בכלא קציעות שירתה תחת פיקודו סוהרת בשירות חובה בודדה. הסוהרת שנקלעה למצוקה כלכלית ולא היה לה כסף לשלם שכר דירה פנתה אליו על מנת שהשב"ס יסייע לה ועל מנת לקבל חופשה מיוחדת על מנת שתוכל לעבוד.

 

הנאשם הציע לה הלוואה בסך 1,500 שקלים והיא נענתה להצעה וקיבלה את הכסף במזומן. הנאשם הציע לעזור לה בסכום דומה בכל חודש בתמורה שתתן לו לו לישון אצלה ואמר לה "את מוצאת חן בעיניי. הייתי רוצה שיהיה ביננו קשר" הסוהרת דחתה את ההצעה והבהירה לנאשם ש"הוא אדם נשוי והיא לא בחורה כזאת".

 

במועד אחר הגיע הנאשם יחד עם רס"ר היחידה לביתה של הסוהרת לטענתו כחלק מהוראות השב"ס. מספר דקות לאחר שהם עזבו הוא חזר לדירה, חיבק אותה, הצמיד את פניו לצווארה אך היא הצליחה להדוף אותו ולהשתחרר מאחיזתו. הנאשם אמר לה כי שכח את הטלפון הנייד שלו בכוונה בביתה על מנת לשוב אליה. עוד נטען נגדו כי לאחר מספר ימים שאל את הסוהרת אם חשבה על הצעתו.

 

מהשב"ס נמסר: "החקירה בעניין הקצין החלה ביוזמת שב"ס, בעקבות אינדיקציה שהגיעה לידינו והועברה מיידית לחקירת היחידה הארצית לחקירת סוהרים, וכי הקצין הושעה מתפקידו. שב"ס יגלה אפס סובלנות כלפי סוגיית ההטרדות המיניות ויפעל על פי ערכיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
ארכיון
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים