שתף קטע נבחר

מחאת בנות ובני הזוג של השגרירים: "נשבית את הפעילות הדיפלומטית"

לא יארחו, לא יתלוו לאירועים רשמיים ולא ישמרו על הילדים: בנות ובני הזוג של נציגי המדינה בחו"ל פתחו בעיצומים במחאה על תנאי העסקתם. "מקריבים קריירה עצמאית, שהשגריר ישמור על הילדים"

400 בנות ובני זוג של שליחי המדינה המשרתים בנציגויות ישראל בחו"ל מטעם משרד החוץ ומשרד הממשלה פתחו אתמול (יום ב') בעיצומים במחאה על תנאי העסקתם.

 

בנות ובני הזוג דורשים ממשרד האוצר פיצוי על שחיקת שכר של עשר שנים, וקביעת בסיס חדש לשכרם לצד העלאת ההפרשות הסוציאליות. בין הדרישות הנוספות: תוספות ייחודיות בגין אובדן קריירה, אובדן פנסיה ותוספת ייחודית לבני זוג שחוזרים כמה פעמים למעמד של עובדים מקומיים במהלך הקריירה.

נשות השגרירים ובני זוג השליחים בחול שוברים את הכלים ()
מחאת בנות ובני הזוג של שגרירי ושליחי המדינה

בנות ובני הזוג הכריזו על עצירת פעילותם כבני לווייתם של השליחים, והודיעו על הפסקת השתתפותם באירועים רשמיים ובאירוח בבתיהם. בנוסף הודיעו כי לא יהיו מוכנים להישאר בבית במקום השליחים בזמן שילדיהם המשותפים חולים, ולא יאספו אותם מהמסגרות החינוכיות שלהם. כמו כן ציינו בוועד כי בנות ובני הזוג לא יישארו בחופשת הקיץ עם הילדים בזמן שהשליח או השליחה ממשיכים את עבודתם כרגיל, ולא יסכימו לנסיעות מחוץ לעיר ללא "סידור" לילדים.

 

 "אנחנו לא שקופים. מעבר להיותנו עמוד השדרה שעליו נסמך כל שליח מדינה, אנו מקריבים פיתוח קריירה עצמאית, שכר ותנאים הוגנים", אמרו בארגון מדי"ם (משפחות הדיפלומטים) שהוקם בדצמבר 2017 אחרי שמשרד האוצר החריג את בנות ובני הזוג משאר העובדים. "בני הזוג, תהיה השכלתם ויכולתם אשר תהיה, מקבלים בעת עבודתם בנציגות תנאים ויחס מחפיר ומרגישים כאזרחים סוג ב'.

 

נשות השגרירים ובני זוג השליחים בחול שוברים את הכלים ()
 

נשות השגרירים ובני זוג השליחים בחול שוברים את הכלים ()

"אם השליח רוצה לצאת לעבודתו בזמן", הוסיפו, "יואיל בטובו לבקש למצוא סידור לילדים או לכל פתרון אחר שיאפשר לבצע את משימותיו". בוועד מייצגים כעת 300 בנות ובני זוג, כאשר החלוקה מתחלקת ל-70% נשים ו-30% גברים.

 

בוועד ציינו כי אמצעי הלחץ הנכון ביותר למאבק הוא הקרבה לחופשת הקיץ. "ברור לנו שבדרך הזאת שגרת הנציגות תשתבש לגמרי. השליחים, מאנשי הביטחון ועד השירות המדיני, לא יגיעו לעבודה כל כך מוקדם. שגירים ובעלי תפקידים בכירים לא ירגישו נוח בידיעה כי הם עסוקים במנהלות הבית והמשפחה. גם נסיעות העבודה ישתבשו והמסר יעבור לארץ".

 

השלב השני של המאבק יכלול בין היתר צעדים נוספים שיפגעו בעבודת הנציגות פנימה, וישבשו הפצת מברקים, משכורות, דואר דיפלומטי, דרכונים ועוד. בוועד מתכננים לשבש גם את הפעילות מול קהל מבקרים וביקורים רשמיים בארצות שבהן מועסקים השליחים, ובהמשך אף להשבית את הפעילות באופן מלא.

 

"לצערנו, אנו נמצאים אחרי שנה וחצי של ניסיונות לקידום דו-שיח משמעותי, ואנו נוקטים בצעדי מחאה על הדרך שבה כל המעורבים בענייננו גוררים רגליים", מסרו. במשרד האוצר ביקשו שלא להגיב על הטענות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים