שתף קטע נבחר

אישום: רצח את אחותו וקבר את גופתה ביער

מוחמד אל-עמורי מלוד נאשם שרצח את אחותו נג'לאא בת ה-19 בגלל "שפגעה בכבוד המשפחה". לפי כתב האישום הוא חנק אותה למוות בעוד אחד מבני המשפחה מנסה לעצור אותו. בהמשך הוא קבר את הגופה ביער

כדיג'ה אל-עמורי ()
נג'לאא אל-עמורי

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (יום ד') לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד תושב לוד מוחמד אל-עמורי (32) בגין רצח אחותו, נג'לאא אל-עמורי. אל-עמורי, בת 19 במותה, נעלמה ב-11 באפריל וגופתה אותרה כעבור שבועיים באזור יער בן שמן.

 

לפי כתב האישום, ב-10 באפריל הגיע הנאשם לבית המשפחה ב-23:00, נכנס לחדר של אחותו ושם השניים התווכחו בקול רם. אחד מקרובי המשפחה ניסה להיכנס לחדר מחשש לשלומה של נג'לאא, אך מוחמד הורה לו לצאת. במהלך הוויכוח הוא החליט להרוג אותה. לפי הפרקליטות, הרצח בוצע בגלל "תחושת הנאשם כי המנוחה פגעה בכבוד משפחתם, ובמטרה להטיל מרות ולכפות אורחות התנהגות".

 

כתב האישום שהגישה עורכת הדין לירון שטרית מתאר מתאר כי מוחמד חנק את האחות בשתי ידיו, בזמן שהיא ישבה על המיטה וניסתה להתנגד. קרוב המשפחה נכנס שוב לחדר, וניסה ללא הצלחה להסיר את ידיו של מוחמד מצווארה של האחות. הוא המשיך לחנוק אותה, עד שאיבדה את הכרתה, ובהמשך היא מתה. 

 

 

אחרי שחנק את אחותו למוות, עטף אל-עמורי את הגופה בשמיכה וליפף אותה ברצועות בד. אחרי חצות הוא הכניס את הגופה לרכבו, והשליך אותה בשטח פתוח ליד שוהם. כעבור יומיים הוא חזר למקום, לקח את הגופה והעביר אותה לבור שחפר ביער באזור תל חדיד. אחרי שטמן את הגופה הוא כיסה את הבור באדמה, ענפים וסלעים, במטרה להסתיר אותו.

 

בין מוחמד ונג'לאא אל-עמורי שררה מתיחות, לאחר שבחודש ספטמבר שעבר היא עזבה את הבית ועברה להתגורר עם גבר בדירה בכרמיאל למשך כמה חודשים. באותו חודש הגיע מוחמד אל הדירה כדי להחזירה לבית המשפחה בכוח, ולא עזב עד שכוח משטרה הוזעק למקום.

 

בין הראיות שיוצגו במשפט ישנם סרטוני וידאו מהלילה שבו נעלמה נג'לאא, שצולמו ליד בית המשפחה ובדרך המובילה ליער בו הושלכה הגופה. בסרטונים נראה אדם מעמיס מטען על רכב המתאים לתיאור רכבו של הנאשם. סרטון נוסף שיוצג צולם ביום שבו מוחמד העביר לכאורה את הגופה, והוא נראה בו מכניס לרכבו מעדר שלקח מהבית.

עורכי הדין שוקרי אבו טביק (מימין) וחי אוזן ()
עו"ד שוקרי אבו טביק (מימין) וחי אוזן: "מרשנו מכחיש כל קשר"

סניגוריו של מוחמד אל-עמורי, עורכי הדין שוקרי אבו טביק וחי אוזן, מסרו בתגובה להגשת כתב האישום: "מרשנו מכחיש כל קשר למעשים המיוחסים לו. בימים הקרובים נצלם את חומר הראיות, ולאחר לימוד התיק נגיב בבית המשפט".

 

במשך שבועיים נמנעה משפחתה של אל-עמורי מלדווח על היעלמותה של נג'לאא. רק לאחר פניית ynet המשטרה פרסמה את דבר היעלמותה וקראה לציבור לסייע בחיפושים. מיד לאחר מציאת הגופה, נעצרו האח ובני משפחה נוספים של המנוחה. במהלך החקירה נאספו עדויות נגד האח. בין היתר העלה איכון הטלפון הסלולרי כי מוחמד שהה באזור יער בן שמן ביום בו נעלמה נג'לאא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים