שתף קטע נבחר

מציבי השלטים ההומופוביים בירושלים: "הידרדרנו בעקבות טרור להט"בי"

לקראת מצעד הגאווה נתלו שוב בבירה השלטים "אבא+אמא=משפחה, האומץ להיות נורמלי". פניות זועמות מהקהילה הגאה ומחבר מועצה הובילו להנחיית העירייה להסרת השלטים: "כואב שיש מי שמנצל את חופש הביטוי". העמותה ביקשה צו מניעה מבג"ץ ("העיר מוצפת בדגלי גאווה") אך נדחתה

שלט נגד משפחה חד מינית ירושלים ()
שלט המריבה בירושלים

בג"ץ דחה הבוקר (יום ד') את בקשת תנועת חזון להוציא צו מניעה בעקבות החלטת עיריית ירושלים להסיר את קמפיין הפרסום ההומופובי שלה ברחבי העיר. במקביל פסק בג"ץ הוצאות משפט לתנועה בסך 2,500 שקלים.

 

השופט יצחק עמית ציין בהחלטתו כי "פרסום המודעות בעיתוי הנוכחי קשור ככל הנראה למצעד הגאווה שאמור להתקיים מחר. על פניו, העותרת לא מיצתה הליכים. העותרת אף לא המתינה שלוש שעות לפני שאצה-רצה להתדפק על דלתו של בית משפט זה באישון לילה.

 

"על פניו, ספק אם העתירה והבקשה כה בהולות. אם תזכה העותרת בעתירתה, הרי שניתן יהיה לפרסם את המודעות גם במועד נדחה במספר ימים". השופט עמית נמנע מלהתערב בשיקול הדעת של העירייה מכיוון שמדובר בנושא מוניציפלי. לדבריו, "יש להניח כי העירייה פועלת מכוח חוק עזר עירוני".

 

מהתנועה שעומדת מאחורי השלטים "אבא+אמא=משפחה, האומץ להיות נורמלי", נמסר אחרי העתירה לבג"ץ כי "בעקבות הטרור הלהט"בי הידרדרנו למציאות בלתי נתפשת, שבה בבירת העם היהודי אי אפשר לומר את האמת הפשוטה כי אבא ואמא זוהי משפחה נורמלית".

 

עוד אמרו בתנועה כי ההנחיה של עיריית ירושלים להסיר את השלטים מתרחשת "בשעה שהעיר כולה מוצפת בדגלי גאווה. אנו קוראים לראש העיר משה ליאון להתערב ולנהוג בשפיות".

 

"תוקפים ומבזים אותנו" 

הקמפיין "למען ערכי המשפחה" פורסם אתמול על עשרות שלטי חוצות בירושלים לקראת מצעד הגאווה שייערך מחר בעיר. בקהילה הגאה הגיבו בזעם. "חופש הביטוי במרחב הציבורי הוא קדוש ומוגן ובכל זאת כואב שיש מי שמנצלים אותו שוב ושוב כדי לתקוף ולבזות אותנו", אמר ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח.

 

חבר מועצת העיר יוסי חביליו פנה לחברת הפרסום "זוהר" בדרישה להסיר את השלטים המסיתים והפוגעניים: "השלטים שפורסמו משפילים ומבזים את הקהילה הלהט"בית מחמת נטייה מינית והצגת אנשי קהילה זו כלא נורמלית, ומהווים עבירה פלילית (עבירת שנאה בנסיבות מחמירות)".

מצעד הגאווה בירושלים לשנת 2018 (צילום: EPA)
מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה(צילום: EPA)

הגר אחדות, מנהלת מחלקה בכירה לפרסום חוצות בעיריית ירושלים, הודיעה בעקבות פניות נוספות לרשות המקומית כי היא הורתה להסיר את השלטים שנמצאים על מתקנים עירוניים "בתוך שש שעות", מכיוון שלפי החוזה עם העירייה "הפרסום לא יפגע או עלול לפגוע ברגשות הציבור".

 

עוד לפני הפנייה לבג"ץ, שלחו בתנועת חזון מכתב בהול לעיריית ירושלים ובתוכו איום לתביעה אם השלטים יוסרו. "מדובר במודעות המפורסמות במסגרת קמפיין פוזיטיבי, שנועד לקדם ערכי משפחה מקובלים ויסודיים. בתקופה שבה נדמה כי באווירה הציבורית השוררת, נדרש אומץ ציבורי על מנת להשמיע עמדה מקובלת זו" כתב עו"ד משה פולסקי, שמייצגת את התנועה.

 

הוא הוסיף: "אין לכל גורם בעיריית ירושלים כל סמכות להורות על הסרת השלטים, ועיריית ירושלים תהיה חשופה לתביעה אזרחית".

 

שלטים דומים נתלו ברחבי העיר גם לפני כמה שבועות, והם הוסרו על ידי חברת הפרסום בעקבות פניית חבר המועצה חביליו.

 

מעיריית ירושלים נמסר כי "העירייה פועלת לפי ייעוץ משפטי שהתקבל ולפי חוות דעת משפטית. לאור האמור, הוחלט להסיר את השלטים המדוברים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים