שתף קטע נבחר

הרמטכ"ל בעוטף עזה: "ההפחתה באלימות לא מקרית, נותנים הזדמנות"

רא"ל אביב כוכבי שוחח עם ראשי רשויות בעוטף - ורמז על תהליך ההסדרה מול רצועת עזה: "הצלחנו לייצר משוואה שתביא להפחתה באלימות - גם ברמה המבצעית"

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי הגיע היום (ו') לעוטף עזה וקיים שיחה עם ראשי הרשויות. הוא רמז על התהליך ההסדרה המדיני שמתקיים מול רצועת עזה.

הפגישה בין הרמטכ
הפגישה היום בין הרמטכ"ל לראשי הרשויות בעוטף עזה (צילום: דובר צה"ל)

הפגישה בין הרמטכ
(צילום: דובר צה"ל)

כוכבי אמר כי "ההפחתה בכמות הפרחות הבלונים והאירועים האלימים על הגדר איננה מקרית. אנו מעדיפים לתת לזה הזדמנות". עוד ציין הרמטכ"ל: "הצלחנו לייצר משוואה שתביא להפחתה באירועים גם ברמה המבצעית".

 

ביום שלישי פרצו ארבע שריפות בשטחי המועצה האזורית אשכול. צוותי כיבוי, קק"ל, רשות הטבע והגנים, גרורים צבאיים ורכזי הביטחון ביישובים פעלו לכיבוי השריפות. בכל האירועים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש. חוקר שריפות קבע כי בכל המקרים, האש פרצה כתוצאה מבלוני תבערה.

 

שריפה שריפות מועצה אזורית אשכול עוטף עזה (צילום: כיבוי אש)
נזקי אחת השריפות השבוע באשכול (צילום: כיבוי אש)

בשבועות האחרונים, מדי יום פורצות כמה שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. בצה"ל וביישובי העוטף ערוכים כדי למנוע את התפשטות השריפות. את בלוני התבערה והנפץ משגרים הפלסטינים משעות הצהריים ועד השקיעה, ונעזרים ברוח המערבית. באותן שעות נכנסים הכוחות לכוננות.

 

השבוע אמרו גורמי ביטחון ישראלים לוול סטריט ג'ורנל כי הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה חידשו את מלאי הרקטות לכמות בה החזיקו עד לסבב ההסלמה האחרון מול ישראל. לפי הדיווח, מדובר בחלק ממסכת לחצים שנועדה להסיר את הסגר שמטילה ישראל על הרצועה. במקביל הוחלט השבוע להגדיל חזרה את מרחב הדיג ברצועת עזה ל-15 מיילים ימיים.

 

בוול סטריט ג'ורנל ציינו כי חידוש המלאי התאפשר באמצעות שילוב של הברחות וייצור מקומי של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, וכי המלאי ברצועה עומד כעת על כ-10,000 רקטות, רובן לטווח קצר ובינוני.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל בעוטף עזה
צילום: דובר צה"ל
מומלצים