שתף קטע נבחר

בן 9 שילם חובות על ארוחות צהריים של חבריו לכיתה

ראיין, תלמיד כיתה ג' מקליפורניה, העביר לביה"ס את דמי הכיס שחסך כדי לכסות חובות של חבריו על ארוחות. "רוצה שישמחו שמישהו דואג להם"

תלמיד בית ספר יסודי מקליפורניה השתמש בדמי הכיס שלו כדי לשלם את חובות ארוחות הצהריים של חבריו לכיתה. ראיין קירקפטריק בן התשע, תלמיד כיתה ג' ממחוז נאפה, ציין ערב אחד במהלך ארוחה משפחתית שיש תלמידים בכיתתו שלא יכולים לשלם על הארוחות וחייבים כסף לבית הספר. הוא ביקש מאמו לברר מה גובה החוב.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בדיקה קצרה של האם, קיילי, העלתה שהחוב עומד על כ-75 דולרים. היא הציגה בפניו את הנתונים, ושאלה מה ברצונו לעשות. "אני מניח שאני יכול לשלם את זה", אמר הילד. "שאלתי אותו אם הוא בטוח, והוא השיב: 'כן'", סיפרה האם לרשת ABC המקומית.

ילד עם קופת חיסכון אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
ראיין ביקש להישאר אנונימי: "רק רוצה שהם ירגישו שמחים שמישהו דואג להם"(צילום: shutterstock)
 

ראיין לקח את החסכונות שלו, שבדרך כלל משמשים אותו לרכישת ציוד ספורט, והעביר הכול לבית הספר. הוא לא רצה שיחשבו שתרם את הכסף עבור תהילה, וביקש להישאר אנונימי. "אני רק רוצה שהם ירגישו שמחים שמישהו דואג להם", הוא אמר על בני כיתתו. למרות בקשתו, הסיפור הופץ במהרה ברשתות החברתיות.

 

מחיר ארוחת צהריים בבית הספר נע בין 30 סנט ל-3.25 דולרים לארוחה. מדיניות המחוז קובעת כי גם תלמידים בעלי חוב יקבלו ארוחה חמה.

 

ברשתות קראו גולשים לבית הספר להחזיר לראיין את הכסף. "אף ילד לא צריך לשלם חובות על ארוחות צהריים עם דמי הכיס שלו", נכתב באחד הציוצים בטוויטר. "החזירו לילד את הכסף שלו".

 

הסיפור הגיע לגם אוזניו של ברני סנדרס, המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות לקראת הבחירות שייערכו בשנה הבאה. סנדרס אמר כי חוב על ארוחות צהריים לא צריך להתקיים במדינה העשירה בהיסטוריה של העולם. "כשנהיה בבית הלבן, נספק ארוחות בבתי הספר בחינם", הוא אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
ברשתות קראו להחזיר לילד את הכסף
צילום: shutterstock
מומלצים