שתף קטע נבחר

ריבלין בטקס "המורה של המדינה": "פוחד מהסתה ופלגנות בבחירות"

בטקס הכרזת הזוכים בתחרות "המורה של המדינה", אמר הנשיא: "אני חושש מאוד מפני השיח השולט היום במרחב הפוליטי". התחרות, המשותפת ל-ynet ול-"ידיעות אחרונות", התקיימה באוניברסיטת תל אביב והועברה בשידור חי

 

 

 

ששת המורים שזכו בתואר "המורה של המדינה", הוכרזו הערב (יום ה') בטקס במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין. הטקס התקיים באוניברסיטת תל אביב והועבר בשידור חי ב-ynet. המורים הזוכים בתחרות, המשותפת ל-ynet, "ידיעות אחרונות", מפעל הפיס, הסתדרות המורים ובנק מסד הם: הגר ארבל, אולגה בן אבי, נפוז חטיב, ישראל אוחיון, נדיה סלימאן סייף, איתן בורנשטיין. הנשיא ריבלין התייחס בנאומו לבחירות הקרובות: "אני חושש מאוד מפני השיח השולט היום במרחב הפוליטי. אני מפחד מניסיונות הקיטוב, מהסתה ומפלגנות".

נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: שאול גולן)
נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס (צילום: שאול גולן)

 תחרות
טקס ההכרזה על הזוכים בתחרות "המורה של המדינה"(צילום: שאול גולן)

יותר מ-5,000 המלצות הגיעו על כ-1,500 מורים במהלך חודש של הרשמה לתחרות "המורה של המדינה", המציינת 11 שנים להיווסדה, כשעד כה נבחרו 150 מורים מצטיינים שעלו על הבמה וזכו לקבל תעודת הוקרה ופרס.  

 

הנשיא ריבלין סיפר בפתח נאומו בהתרגשות כי זו היציאה הראשונה שלו לאירוע ציבורי מאז הסתיימו ימי האבל על רעייתו נחמה ז"ל. "אני נרגש להגיע דווקא לאירוע הזה, שכן מדובר בטקס שמעלה על נס את המחנכים של ילדינו, את מעצבי דור העתיד של כולנו", אמר ריבלין. "יקיריי המורים ויקירותיי ההמורות", הוסיף ריבלין, "אני רוצה ללמד אתכם שיעור נוסף , שיעור בשותפות. החברה שלנו התברכה במגוון של שבטים, יש מורים ערבים, חרדים, דתיים, חילונים, בפריפריה, בעיר, בצפון, בדרום. כל אחד מביא את הרוח שלו, רוח של לימוד וגדילה, צמיחה ויצירה, רוח של חינוך וחניכה. בואו כולנו יחד ניצור מצב בו שבטים ילמדו יחד, לא כל הזמן, אבל מדי פעם, תלמדו אותם שריבוי ושוני הם חוזק ולא חולשה".

 

בהמשך פנה ריבלין אל המורים והתייחס למערכת הבחירות המתקרבת: "לצערי, לפנינו מערכת בחירות נוספת. אני חושש מאוד מפני השיח השולט היום במרחב הפוליטי. אני מפחד מניסיונות הקיטוב, מהסתה, פלגנות. למדו את הילדים כיצד לחבר, ולא להפריד. למדו אותם 'כי פשוטים הדברים וחיים, ומותר בם לנגוע, ומותר לאהוב'. למדו אותם שבתוך האגרוף מסתתרת יד פתוחה ואצבעות המושטות לעבר האחר".

נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: שאול גולן)
"חושש מהסתה ופילוג". ריבלין בטקס (צילום: שאול גולן)

נשיא המדינה ראובן ריבלין (צילום: SHARON Video Solutions)
(צילום: SHARON Video Solutions)

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בירך בנאומו את המורים: "במה הדמות שלכם מהווה עבורנו השראה? נטיית ליבכם היא לילדים, יש לכם גם מטען של ידע מקצועי, אתם יודעים להרעיף ממנו על אותם ילדים, אתם מתחדשים שנה אחר שנה. היכולת שלכם להיות שונים מן האחרים היא שכולם עושים את שצריך, גם זה ראוי להערכה. אתם בשונה מכולם עושים גם את האפשרי.

 

"במעשה החינוכי יש גם מנהיגות. עבורנו הערב הזה הוא אפשרות לכרוך מידה קטנה מן ההוקרה שהחברה הישראלית חבה לאנשי החינוך, הם בית היוצר האמיתי של החברה הישראלית. אנחנו אסירי תודה ואסירי תקווה לראות בכם דמויות מופת גם בשנים הבאות. אני רוצה לאחל לכולנו שמערכת החינוך תמשיך ותטביע את חותמה על החברה הישראלית".

 

עורך "ידיעות אחרונות" נטע ליבנה אמר בטקס: "המפעל המדהים הזה, 'המורה של המדינה' הוא כבר בן 11 שנים, מוסד של ממש. אנחנו מאמינים בהשקעה בחינוך, שהיא השקעה בעתיד ילדינו והמדינה".

מנכ
מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב בטקס (צילום: שאול גולן)

 

 

 

 

המועמדים שעלו לגמר בתחרות
המועמדים שעלו לגמר התחרות "המורה של המדינה"(צילום: שאול גולן)

 

מנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן אמר: "חברה גדולה היא חברה שיש בה נתינה, נתינה כערך שמחבר בין אנשים. כשאדם נותן לזולת הוא ממלא בו אופטימיות. אם תרשו לי, בכך אנו מתקרבים לעשייה שלכם המורים, גם אתם עוסקים במעגל נתינה אחד גדול ומאפשרים לתלמידים להתפתח ולהשקיע בתורם".

 

השנה נוספה קטגוריה חדשה: המורה המבטיח  

"המורה של המדינה" הוא פרויקט חברתי שנועד לתת במה לעבודתם של אנשי חינוך מצטיינים ויוצאי דופן. השנה נוספה קטגוריה חדשה: פרס מפעל הפיס למורה המבטיח, בה ניתן היה להגיש כמועמדים מורים העוסקים במקצוע ההוראה שלוש שנים ומטה בלבד. 

 

תהליך המיון וסינון המועמדים נעשה בכמה שלבים בליווי ובפיקוח צמוד של חברת קינן שפי. לאחר שנבחרו 15 המועמדים הסופיים, הם רואיינו על ידי ועדה ציבורית המורכבת מאישים בכירים בתחומי החינוך, החברה, התעשייה והכלכלה. הוועדה בחרה מתוך 15 המורים שעלו לגמר את ששת המורים שזכו בתחרות.

 

כל 15 המועמדים שהגיעו לגמר יקבלו תעודת הוקרה ומחשב נייד אישי מתנת בנק מסד. ששת המורים הזוכים זכו בנוסף גם בהשתלמות יוקרתית בארצות הברית, מתנת תלמ"א (תוכנית לאומית למצוינות באנגלית), הממומנת על ידי קרן משפחת שטיינהרט בישראל וקרן שוסטרמן. כמו כן כל אחד ואחת מהזוכים קיבלו מלגה בסך 15 אלף שקל מתנת מפעל הפיס, אותה יוכלו לתרום לקהילה.

 

חברי הוועדה הציבורית הם: מרים פרץ, אשת חינוך, כלת פרס ישראל אמם של סגן אוריאל ורס"ן אלירז פרץ שנפלו בהגנה על המולדת; הרב שי פירון, ממייסדי תנועת פנימה, שר החינוך לשעבר; אביגדור יצחקי, יו“ר מפעל הפיס; עמרי לוטן, מנכ"ל מפעל הפיס; עדינה בר-שלום, מייסדת המכללה החרדית בירושלים ובתו של הרב עובדיה יוסף; עדי אלטשולר, מייסדת תנועת כנפיים של קרמבו, זיכרון בסלון ובתי הספר המכילים.  

 

חברים נוספים בוועדה הציבורית: יעל ארד, מומחית ליזמות ופיתוח עסקי, זוכת המדליה האולימפית הראשונה לישראל; יובל גנור, מייסד ונשיא עמותת נגישות לישראל; רחלי פרנקל, יועצת ההלכה ואמו של הנער נפתלי פרנקל ז”ל שנרצח בידי מחבלים; קרנית גולדווסר, פעילה חברתית ומקדמת נושאים ירוקים; דובי אייכנוולד, מנכ''ל הוצאת ידיעות ספרים, סיגל קנוטופסקי, מנכ"לית עמותת עולים ביחד; פרופ’ עליאן אלקרינאוי, אוניברסיטת בן גוריון בנגב; שרה ישראלי, יו"ר אגף פיתוח מקצועי בהסתדרות המורים; גבי טייטל, סמנכ”ל בנק מסד; אלון פוטרמן, מנכ”ל תלמ”א וטובה דורפמן, מנכ”לית קרן שטיינהרט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
הנשיא בטקס "המורה של המדינה"
צילום: שאול גולן
מומלצים