שתף קטע נבחר

שר החינוך הנכנס: "מכנסיים קצרים לבנות? שכל מנהל יחליט"

רפי פרץ רוצה להיות "שר החינוך של כולם", מכחיש שסירב להיפגש עם בנות מדרשה לפני גיוסן לצבא ומבטיח לפעול לצמצום תשלומי ההורים הגבוהים. בריאיון לאולפן ynet הוא התייחס ל'מחאת המכנסיים הקצרים': "שכל מנהל יחליט - ואכבד"

 

 

 

שר החינוך וי"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מדגיש כי בכוונתו להיות "שר החינוך של כולם", מכחיש כי סירב להיפגש עם בנות מדרשה שרצו להתגייס לצה"ל ומצהיר כי יפעל ל"הגברת רוח ההתנדבות" לצבא. בריאיון לאולפן ynet אמר היום (ג') פרץ כי יפעל לצמצום שכר הלימוד ותשלומי ההורים. "אני אוהב את ילדי ישראל, רוצה לקדם אותם ולעזור בחינוך שלהם", אמר מי שציין עוד לפני כניסתו לתפקיד כי היעד שלו הוא "תנ"ך לכל ילד".

  

השר התייחס לנושא גיוס בנות לצה"ל, והכחיש כי סירב לפגוש בבנות מדרשה שהתכוונו להתגייס: "זה ממש לא נכון שסירבתי, הייתי באירוע משפחתי ביום שבת ולא יכולתי להגיע. דיברתי למחרת עם המדרשות ואמרתי שאני מוכן לבוא בשמחה, אם יתאמו את זה אגיע בחפץ לב". פרץ ציין כי במהלך שירותו הצבאי הממושך הוא דווקא דאג לרווחת החיילות: "מיניתי קצינה לתפקיד הזה, אמרתי לבנות שהן בבת עיני". עם זאת, כשנשאל האם הוא תומך בגיוס בנות לצבא ענה: "זו סוגיה הלכתית".

 

רפי פרץ (צילום: אלכס קולומויסקי )
שר החינוך הנכנס, הרב רפי פרץ(צילום: אלכס קולומויסקי )

 

"מכנסיים קצרים לבנות? אכבד החלטות מנהלי בית הספר"

פרץ נשאל על "מחאת המכנסיים הקצרים" - מחאה על חוסר השוויון הקיים בחלק מהמוסדות החינוכיים בין בנים לבנות, כשהאחרונות נאלצות לעמוד במגבלות אורך מכנסיים שאינן חלות על בנים. תחילה השיב כי הוא "לא נכנס לסוגיות כאלה", אולם בהמשך אמר: "כל מנהל יקבל את ההחלטות בבית הספר שלו ואני אכבד אותן".

 

סוגיה מרכזית נוספת שפרץ יתמודד איתה בקרוב היא תשלומי ההורים למערכות החינוך. הוא לא התחייב כי יוזיל את גובה התשלומים, אך אמר כי בכוונתו לתת דגש מיוחד לנושא: "שכר הלימוד הוא בעייתי, גבוה מאוד. יש לי הרבה ילדים ושילמתי הרבה כסף, אני מבין את המצוקה. אני מתכוון לטפל בנושא באופן כזה שההורים ירגישו שרווח להם". פרץ הוסיף: "עדיין לא נכנסתי וכבר מדברים על קיצוצים, נצטרך להילחם על זה מול האוצר". על הדרישות להעלאת שכר המורים, ברקע אותם קיצוצים צפויים, אמר השר כי הוא ניצב לצד המורים: "נצטרך למצוא את האיזון בין הקיצוץ ליחס הראוי שמורים בישראל צריכים לקבל. אני בעד זה ואנחנו נילחם על זה".

 

"אנחנו בעד סיפוח, זה הבית שלנו"

פרץ, שישמש גם כמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני, התייחס לסיפוח שטחים ביהודה ושומרון ברקע הצהרותיו בנושא של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים בממשל האמריקני - שהביעו גם כן נכונות למהלך. "אנחנו בעד ריבונות, הגיע הזמן באיחור של עשרות שנים", אמר. "אני שמח על הנכונות של רה"מ וארה"ב בעניין זה. זה הבית שלנו, שם גדלנו ושם מקומנו".

 

השר התייחס למתיחות בדרום למדיניות הישראלית מול חמאס והביע התנגדות להעברת המיליונים לרצועת עזה. בנוסף, הצהיר כי יתמוך במדיניות הסיכולים הממוקדים. "הם נלחמים בנו ואנחנו מחלקים להם צ'ופרים", אמר. "בצלאל סמוטריץ' ואני כחברים בקבינט נפעל ביחד כדי שחמאס יבין בצורה הכי ברורה ותקיפה שמפריד בינינו קיר ברזל - ואם עוברים אותו חוטפים מעל הראש חזק".

 

"אנחנו לא נלחמים בנשים, ילדים וזקנים בעזה. צריך לעזור להם", ציין פרץ. "אבל צריכה להיות ערבות מלאה לכך שכל שקל שנכנס או כל שק בטון - לא יילכו למנהרות. ראיתי הרבה מנהרות וגם הרבה מאוד בטון שהושקע בהן".

 

הוא הוסיף כי "ימליץ בוודאות על סיכולים ממוקדים ועל פעולות נחושות יותר". על החיילים הנעדרים אורון שאול והדר גולדין אמר: "יש לי מחויבות אישית ולאומית כלפיהם, הם חייבים לחזור הביתה וזה חייב להופיע בכל הסכם".  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שר החינוך הנכנס רפי פרץ
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים