שתף קטע נבחר

ראש המוסד לשעבר כינה את בוחרי נתניהו "חסרי דעת", רה"מ תקף

"קראו לנו צ'חצ'חים, מנשקי קמעות - אין גבול להתנשאות של השמאל", טען ראש הממשלה בתגובה לדבריו של שבתי שביט. בכחול לבן ובעבודה התנערו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (יום ה') לציטוטים מפיו של ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, שכינה את בוחריו "חסרי דעת". "הם קראו לנו צ'חצ'חים, מנשקי קמעות, 'בוטים' ועכשיו אנחנו 'אנשים חסרי דעת'. אין גבול להתנשאות של השמאל על בוחרי הליכוד. התשובה שלנו תגיע בקלפי", נכתב בחשבון הטוויטר של נתניהו.

  (צילום: מוטי קמחי, אוהד צויגנברג)
שבתי שביט ובנימין נתניהו(צילום: מוטי קמחי, אוהד צויגנברג)
 

שביט, שהיה ראש המוסד בשנים 1996-1989, אמר בראיון למעריב כי "המלחמה שלי היא לא עם סמוטריץ’, אלא עם הליכוד בראשות נתניהו. הבוחרים שלו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא".

 

בשיחה עם גלי צה"ל הוסיף שביט: "ואני לא מתנער מזה. דיברתי על משוואה של מנהיגות ומוסר, והבעתי את דעתי שלפיה אי אפשר לגשר בין שני הניגודים האלה. זו דילמה שכל איש מוסר אמיתי לא יכול להשלים עם מנהיגות שהיא, לדעתי, בעלת מוסר מאוד מאוד נמוך, ואני אומר את זה באנדרסטייטמנט".

 

- יש הבדל בין להביע ביקרות על מנהיגות לבין להגיד על יותר ממיליון בני אדם שהם חסרי דעת.

"אמרתי שמי שמצביע עבור מנהיג שעל פי אמות המידה שלי, ואמות מידה שצריכות להיות לכל אדם במדינה מתקדמת... אם הוא עושה את ההחלטה הזו אז משהו פגום במוסר של עצמו".

 

הדברים הולידו תגובות חריפות במערכת הפוליטית. ח"כ דוד ביטן מהליכוד כתב: "שוב האליטות הישנות מגלות בדיוק מה הן חושבות על עם ישראל. מר שביט, אני ליכודניק גאה ואני גאה בכל חבריי ומצביעי. ההתייחסות שלך למעל מיליון מאזרחי ישראל הוא בושה".

 

גם ח"כ עמיר פרץ מהעבודה מתח ביקורת על הדברים. "שבתי, יש לך חלק בבטחון ישראל אבל להצטרף למועדון ההתנשאות היא לא הדרך. יש לנו מאבק אידאולוגי מול הימין של סמוטריץ' ונתניהו ועלינו להוות מגדלור של אור ואחדות לקהלים שלא פתחנו בפניהם את הדלת כדי שירגישו שותפים. אני רוצה להפיל את החומות ולוודא שדווקא הקהלים החדשים יהיו מפתח הניצחון".

 

ח"כ גבי אשכנזי, מספר 4 בכחול לבן, טען ש"אין מקום לזלזול באזרחים ששמו את קולם בקלפי. האמירות הללו לא ראויות ואין להן מקום בשיח, גם אם יש מחלוקות פוליטיות".

 

ח"כ פנינה תמנו-שטה מכחול לבן אמרה כי "ההתבטאות של ראש המוסד לשעבר מתנשאת ומזלזלת. צר לי שאנשים בעלי פרופיל ציבורי גבוה בוחרים להשתלח בציבור שלם. ככה לא מקרבים לבבות, ככה מרחיקים אותם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי, אוהד צויגנברג
שביט ונתניהו
צילום: מוטי קמחי, אוהד צויגנברג
מומלצים