שתף קטע נבחר

"400 שקלים ב-40 דקות": חמישה הואשמו בהפעלת רשת בתי זונות

ארבעה תושבי אשדוד ותושב כפר סבא עסקו, כל אחד לפי חלקו, בהפעלת רשת בתי בושת של נשים מרוסיה ואוקראינה בכ-20 דירות לאורך 4 שנים. בבקשה להאריך את מעצר הנאשמים צוין: "ניצלו את הנשים ושלטו בהן"

 

אילוס אזיקים (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

מיכאל רז'ץ היה אחראי על השמת הנשים בדירות לצורך זנות, אשתו יבגניה ואולגה פרישצ'פוב היו אחראיות על קבלת שיחות מצרכני הזנות ותיווכם לבתי הבושת. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (א') נגד בני הזוג רז'ץ, פרישצ'פוב ושניים נוספים בגין מעורבות בהפעלת רשת בתי בושת באשדוד ובבת ים מ-2015 ועד השנה. הנשים שהתלוננו הגיעו לארץ מרוסיה ואוקראינה.

 

כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר, מפרט פעילות אסורה שהתרחשה בקרוב ל-20 דירות. מיכאל רז'ץ (31) הדריך את הנשים בנוגע להעסקתן, והיה אחראי על גביית חלקם של המעורבים האחרים, אספקת ציוד לתפעול בית הבושת ותשלום השכירות עבור הדירות שאותו שילם במזומן.

 

בכתב האישום צוין כי כל אחת מהנשים סיפקה שירותי מין תמורת 400 שקלים לכ-40 דקות, או 500 שקלים עבור שעה. עוד צוין כי לצורך פרסום העסקים, נדרשו הנשים להצטלם בהלבשה תחתונה ובתנוחות מיניות. עוד נטען כי התמונות פורסמו באתרי מין, וכי הנשים חויבו לשלם שכר דירה.

 

בנוסף הוא מואשם כי גרם לשש נשים לעזוב את מדינתן לשם זנות בכך שהציע להן להעסיקן במתן שירותי מין בתשלום בישראל, תוך שהוא מבטיח להן שכר הולם, מקום מגורים ולקוחות.

 

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין בן צור ואלעד דיין, רז'ץ שלח לנשים לאחר הסכמתן כרטיסי טיסה לארץ, הנחה אותן כיצד לעבור את ביקורת הגבולות, ארגן להן מקום לינה בישראל ושילב אותן בבתי הבושת.

עו
עו"ד בן נתן(צילום: דנה קופל)

עורך דין אייל אוחיון ()
עו"ד אייל אוחיון

הנאשמות יבגניה רז'ץ ואולגה פרישצ'פוב (33) היו אחראיות גם על קבלת דיווח מהנשים בדבר סכומים מלקוחות ומועדי הגעה ועזיבה של לקוחות, הדרכת הנשים בדבר תנאי העסקתן ותיאום הובלות ציוד אל בתי הבושת.

 

נאשם נוסף, מיכאל פרי (31) מכפר סבא, נטל לפי כתב האישום חלק מרכזי בתפעול פעילות העסק, לרבות קליטת ושיכון הנשים בבתי הבושת, עמידה בקשר מול הנשים, איסוף כספי האתנן מבתי הבושת, אספקת ציוד לבתי הבושת ותשלום דמי השכירות עבור בתי הבושת.

 

יבגניה רז'ץ ואדם נוסף, גרגורי סוקולוב (32) מאשדוד, מואשמים גם באיומים על מתווך הדירות שהשכיר לזוג רז'ץ ולפרישצ'פוב דירות ששימשו בין 2016 ל-2019 כבתי בושת. בנוסף השניים ניסו להניעו באמצעות איומים למסור הודעה שקרית בהליך החקירה או לחזור בו מהודעה שמסר במסגרת החקירה. בין היתר נטען כי יבגניה רז'ץ וסוקולוב אמרו למתווך הדירות: "אתה לא תהיה ולא תשרוד".

 

בני הזוג רז'ץ ופרישצ'פוב מואשמים גם בעבירות מס, בכך שבתקופה הרלוונטית לכתב האישום הם הפיקו הכנסה עבריינית בסכום של לא פחות מ-4,405,232 מיליון שקלים, שלא דווחו לרשויות המס, ובגין כך הואשמו אף בעבירות של העלמת הכנסה, השמטת הכנסה ואי דיווח על פתיחת עסקים.

 

לפי כתב האישום, כדי להסוות את פעולותיהם החליפו הנאשמים באופן תדיר את מקום פעילות העסקים ואת הנשים שהתגורר בארץ במשך כמה שבועות או כמה חודשים בלבד.

 

קשירת קשר לפשע וסרסרות 

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, עבירות של קשירת קשר לפשע, סרסרות, פרסום שירותי זנות, הבאת אדם לידי זנות, גרימה לעזיבת אדם את מדינתו לשם זנות, החזקת מקום לשם זנות, הדחה בעדות, עבירות סמים, עבירות מס ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

 

בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים צוין כי "מסוכנות המשיבים באה לידי ביטוי בכך שניהלו רשת של 'בתי עסק' פליליים אשר פעלו ללא מורא החוק ולאורך שנים, תוך שהם גורפים רווחים המוערכים בסכומים של מיליוני שקלים, כל זאת כאשר הם מעסיקים את הנשים תוך קביעת תנאים לאופן הספקת שירותי המין, באופן של ניצול ושליטה כלפי הנשים".

 

עוד נאמר בבקשה כי "היקף הפעילות, נסיבות הבאתן של הנשים ארצה, התכנון, התחכום, השיטתיות וההסתרה שבהם פעלו המשיבים מצביעים על חשש ממשי כי באם ישוחררו יוסיפו לבצע עבירות דומות".

 

עו"ד נס בן נתן, שמייצג את מיכאל רז'ץ, מסר: "מרשי מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום. טרם קיבלנו את חומר הראיות".

 

עורכי הדין אייל אוחיון ועידו פורת שמייצגים שניים מנאשמים, סירבו להגיב.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים