שתף קטע נבחר

נהרות גזענות זרמו סביב פרשת האונס בבנימין

נתניהו, ארדן, פרץ וליברמן לא הזדעזעו מהאונס אלא מהלאום של הנאשם. ובהשוואה לרעש שהם עשו עם חשיפת הפרשה, צורם השקט שאחרי קריסתה

 

מחמוד קטוסה (צילום: אוהד צויגנברג)
מחמוד קטוסה אחרי השחרור(צילום: אוהד צויגנברג)

אתם שומעים את השקט? אתמול (יום ג') בבוקר הודיעה הפרקליטות שהיא חוזרת בה מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה, שנחשד באונס בת ה-7 מבנימין. כך, אחרי 56 ימים בכלא עופר, הוא הלך הביתה אדם חופשי. ושקט. שקט שבולט במיוחד על רקע הרעש שנשמע עם פרסום הפרשה אך לפני שבוע.

 

 

"האונס המזעזע של ילדה קטנה מטלטל את לב כולנו", מיהר למסור ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמעולם לא טרח להגיב במיוחד לאונס ילדות - או לאונס בכלל - גם לא כשבאפריל האחרון הוגש כתב אישום חמור נגד אברהם לשם אחד, על אונס בת 4.5.

 

אביגדור ליברמן גם הוא הזדרז וקבע ש"זו לא פדופיליה אלא טרור נטו", ושזה מקרה של "עונש מוות למחבל". כמותו אמר גם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ש"לבן עוולה שעשה את המעשה הנוראי הזה אין זכות קיום". והשר ארדן, מומחה בתחום הקפיצה למסקנות עוד מאז אום אל חיראן, הכריז ששב"כ צריך לחקור את האונס כאירוע לאומני. למותר לציין שגם השלושה לא ממש מתייחסים לעניינים כאלה בימים כתיקונם ובטח לא רצים למסור הודעות דחופות לתקשורת. לא האונס זעזע אותם, שאחרת היו מזדעזעים נון-סטופ. זהות האנס היא שהטרידה אותם.

 

בשבוע שחלף מאז נחשפו החורים הרבים בחקירה ובסופו של דבר התיק קרס. בפרקליטות אמנם הבהירו שקטוסה עדיין חשוד, אך הוא כבר לא מואשם בדבר. התיק קרס, אבל נתניהו שותק, וכמותו ליברמן ופרץ וארדן. אף אחד מהם לא חשב שראוי לבוא אל הציבור ולומר: קרה מחדל. ילדה נאנסה והמשטרה והפרקליטות עשו את עבודתן בצורה כה גרועה ואו שאדם חף מפשע נכלא לחודשיים, או שהוא ביצע פשע אבל אין מספיק ראיות אפילו כדי להאשים אותו. בשני המקרים, צדק לקורבן בת ה-7 לא נעשה, וכעת ספק אם ייעשה.

 

אם האפשרות הראשונה נכונה, מדובר בעיוות דין מחריד, אבל איש מהפוליטיקאים שגזרו את דינו של קטוסה לא התנצל. ולא דיברנו על המפגינים נגד העסקת ערבים, על האיומים על חיי בני משפחת קטוסה, על הקריאות לנקמת דם. עוד לא דיברנו על נהרות הגזענות שנשפכו ברשת.

 

לביטול כתב האישום ולאפשרות שקטוסה חף מפשע יש משמעות איומה נוספת: יכול להיות שהאנס האמיתי חופשי. ואם לשפוט על פי העבודה הרשלנית והפזיזה שנעשתה עד כה, הסיכויים שיימצא קטנים.

 

דבר אחד בטוח גם השבוע: ילדה נאנסה. זה מזעזע ממש, כמו כל אונס ופגיעה מינית בילדות וילדים. ולציבור בישראל מגיע שנבחריו יזדעזעו בכל פעם שדבר כזה קורה. שראש הממשלה יגיד ש"זה מטלטל את הלב", שאנשים יפגינו. שהטוקבקיסטים והצייצנים לא ינוחו, לא כי "ילדה יהודייה נאנסה", אלא כי אחד מכל חמישה ילדים וילדות עובר תקיפה מינית. כי ילדים וילדות מכל מוצא, דת ולאום נפגעים כל הזמן, מידי אנסים מכל מוצא, דת ולאום.

 

מגיע לנו שאונס תמיד יזעזע את אמות הספים ויפתח את מהדורות החדשות. שזה יעשה כזה רעש שאי אפשר יהיה לשמוע שום דבר אחר. זה מגיע לנו. ובכל זאת כולם שותקים.

 

  • תמר קפלנסקי היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
תמר קפלנסקי
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים