שתף קטע נבחר

דליפת אמוניה ממפעל בעכו: תושבים התבקשו להסתגר בבתים

אזרחים התבקשו להסתגר בבתיהם ואחרים פונו מקניון בעכו ומתחנות רכבת עקב דליפת אמוניה ממפעל. שלושה נפגעו קל. חשש שהחומר דלף למערכת הביוב. מעט אחרי 18:00 דווח על סיום האירוע והסרת כלל ההגבלות

 

 

לוחמי האש פינו בצהריים (יום ה') אזרחים מקניון עזריאלי בעכו, בעקבות דליפת אמוניה ממפעל "יוניליוור" הסמוך. תחנות הרכבת עכו ונהריה נסגרו בהוראת גורמי ההצלה. שלושה אזרחים שהיו במקום דיווחו על צריבות בעיניים, ומצבם מוגדר קל. נבדק חשד כי החומר המסוכן דלף למערכת הביוב. מעט אחרי 18:00, בתום הערכת מצב, הוכרז על סיום האירוע והסרת כלל ההגבלות.

רגעי הפינוי מקניון עזריאלי לאחר דליפת אמוניה בעכו (צילום: עומרי אלבז)
רחובות נסגרו לתנועה. זירת האירוע בעכו(צילום: עומרי אלבז)
 

דליפת אמוניה במפעל יוניליוור (צילום: גיל נחשותן)
כוחות כיבוי ליד המפעל(צילום: גיל נחשותן)

רגעי הפינוי מקניון עזריאלי לאחר דליפת אמוניה בעכו (צילום: עומרי אלבז)
פינוי הקניון בעכו(צילום: עומרי אלבז)

 

כעבור כשעה נמסר מכוחות הכיבוי כי האירוע בשלבי סיום, הותרה חזרת האזרחים לקניון ותחנות הרכבת נפתחו מחדש. עם זאת, לאחר זמן קצר נמסר כי הדליפה התחדשה, והתחנות נסגרו שוב. בעקבות התחדשות האירוע, התבקשו התושבים שמתגוררים בקו הבתים הצמוד למסילת הרכבת ממזרח להסתגר בבתיהם ובבתי העסק והמפעלים, בנוסף לתושבי רחוב בן עמי מצומת הארבעה לכיוון מזרח עד כיכר מד"א, רחוב דרך המלכה, רחוב דרך החרושת, מרכז מסחרי שופרסל ובנק דיסקונט.

 

בשעה 16:00, בתום הערכת מצב, הודיעו המשטרה וכיבוי האש כי ההסתגרות צומצמה לרדיוס של 150 מטר מהמפעל. כחלק ממאמצי ההשתלטות על הדליפה, התיזו הכבאים מים על צדו המזרחי של המפעל כדי לדלל את החומר שדלף, ובמקביל המשיכו למדוד ערכי אמוניה בשכונות הסמוכות.

 

מרכבת ישראל נמסר כי תחנות הרכבת נסגרו בהוראת גורמי הצלה, וכי ותנועת הרכבות מתחילה מכיוון צפון בתחנת קריית מוצקין. עוד נמסר כי הקו לכרמיאל ממשיך לפעול כסדרו.

 

מעיריית עכו נמסר כי "צוותי כיבוי והצלה מטפלים באירוע נקודתי של דליפת אמוניה במפעל והם פועלים להשגת שליטה מלאה. אנו מבקשים מהציבור שלא להגיע לאזור עד לסיומו של האירוע. התושבים מקו הרכבת מזרחה מתבקשים להישאר בבתים ולא לצאת עד להודעה חדשה".

 

עם תחילת האירוע, לקוחות בסניף שופרסל הסמוך לא הורשו לצאת במשך קרוב לשעה. צוות הסניף דאג להם לשתייה ובורקסים, עד שהורשו לצאת לכיוון בתיהם.

פינוי קניון עזריאלי הסמוך בעקבות הדליפה (צילום: עמית אליהו)
פינוי קניון עזריאלי בעקבות דליפת אמוניה(צילום: עמית אליהו)

דליפת אמוניה במפעל יוניליוור (צילום: גיל נחשותן)
(צילום: גיל נחשותן)

דליפת אמוניה במפעל יוניליוור (צילום: גיל נחשותן)
(צילום: גיל נחשותן)

פינוי קניון עזריאלי הסמוך בעקבות הדליפה (צילום: עמית אליהו)
כוחות כיבוי בזירת האירוע(צילום: עמית אליהו)

דליפת אמוניה במפעל יוניליוור ()

13 צוותי כיבוי מתחנת זבולון הוזעקו למקום במטרה לאתר ולהכיל את מקור הדליפה. מדובר במפעל הגלידות שנמצא בכניסה הדרומית לעכו, מרחק של כמה מאות מטרים מתחנת הרכבת, בלב אזור מסחרי ותעשייתי. כוחות הכיבוי מתחנת זבולון העריכו כי "הדליפה נגרמה ככל הנראה בשל ערבוב אמוניה עם שמן והתאדות התמיסה אל מחוץ למפעל".

 

המשטרה חסמה את כל צירי התנועה סביב המפעל. בין היתר, נסגרו הרחובות בן עמי, דוד רמז וגדוד 21. חפ"ק הוקם בבית הספר לקציני ים. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בשלושה נפגעים במצב קל, בהכרה מלאה, שדיווחו על צריבות בעיניים.

 

עמית אליהו, בעלי מסעדת "פסטה פאסטה" בקניון, אמר לאחר הפינוי: "היה פה די עמוס, אבל קיבלנו הודעה שמפנים את כל הקניון. כרגע כל האנשים מרוכזים בצד המערבי. המשטרה וכוחות כיבוי סגרו את הרחוב. יש כבאים עם ציוד וגלאים שמנסים לאתר את הדליפה, ולבדוק ריכוזים באוויר, אבל לא מרגישים ריח ברחוב. מקווה שזה ייגמר מהר".

 

בארגון "אזרחים למען סביבה" אומרים כי התריעו כבר בשנת 2012 על הקרבה המסוכנת בין המפעל לקניון. לדבריהם, מאוחסנים במקום 17 טונות אמוניה המשמשת לקירור.


פורסם לראשונה 27/06/2019 13:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחשותן
זירת האירוע
צילום: גיל נחשותן
מומלצים