שתף קטע נבחר

הרכש החדש של ברק: יאיא פינק עורק ממפלגת העבודה

לאחר שהודיע על הקמת מפלגה חדשה, ראש הממשלה לשעבר בישר על מצטרף טרי: איש מפלגת העבודה יאיר (יאיא) פינק. ברק: "יאיר משקף תנועה רחבה של אזרחים שלוקחים את גורלם בידם". פינק: "זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים"

 

אהוד ברק ויאיר יאיא פינק ()
ברק ופינק

אהוד ברק ממשיך בגיוס מועמדים למפלגתו החדשה, והפעם ממפלגת העבודה. היום (א') הודיע ברק כי המצטרף החדש הוא יאיר (יאיא) פינק (32), שיצטרף לרשימת המפלגה לכנסת.

 

פינק, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, קצין צנחנים ומייסד המיזם החברתי "לובי 99", הוא איש מפלגת העבודה ונבחר במקום ה-8 בפריימריז האחרונים של המפלגה. פינק נחשב לאחד הפעילים המרכזיים במפלגת העבודה ובעבר כיהן כיו"ר המטה של שלי יחימוביץ', כשעמדה בראשות מפלגת העבודה. ברק מנהל מגעים גם עם אמילי מואטי, שגם היא התמודדה בפריימריז האחרונים של העבודה.

 

"אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה", אמר פינק. "אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות. היהדות לא שייכת לימין".

 

 

ברק בירך על הצטרפותו של פינק: "יאיר משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למקום הנכון".

 

ברק הוסיף: "אנחנו באנו לשנות מציאות. הגיעה העת להתייצב באומץ ובנחישות ולפתור את בעיות היסוד של החברה הישראלית בכל המישורים. אי אפשר להמשיך ולהוריש לילדנו ונכדינו את תחלואי החברה".

 

בינתיים התברר כי ב-2011 כתב פינק על ברק בצורה בוטה: "אהוד ברח". פינק ציין אז כי "מיכל (בירן. י"ק) ואני מגיעים עכשיו לכנסת ביום היסטורי זה במטרה לעזור ולתמוך בחברי הכנסת של המפלגה. עכשיו שנפטרנו מאהוד ברח, יוצאים לדרך חדשה".

 

דבריו של פינק מלפני שמונה שנים הפכו מהר מאוד לוויראליים, והיום הוא נאלץ להגיב עליהם בציוץ חדש. "כן. התנגדתי לכניסה של מפלגת העבודה לממשלות נתניהו, וכן הייתה לי לא מעט ביקורת על ברק ועל אחרים שמתמודדים כרגע לתפקידים. יודע שאנחנו מחנה 'הטהרנים' ולכן מי שלא בדיוק כמונו אסור לשתף איתו פעולה. חשוב לבקר מנהיגים, אפשר ונכון לדעת גם ממש מדי פעם לצופף שורות ויחד לנסות ולנצח את הימין".

 

ברק בן ה-77 כינס בשבוע שעבר מסיבת עיתונאים לרגל חזרתו לחיים הפוליטיים לקראת מערכת הבחירות הקרובה. יחד איתו היו המצטרפים לתנועתו החדשה: סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף במיל' יאיר גולן, מספר 2 במפלגתה של אורלי לוי, יפעת ביטון, ואלוף משנה במיל' קובי ריכטר.

 

"מנהיגות מוסרית נבחנת ברגעים כאלה, אזרחי ישראל יזכרו שאיש מחברי הקואליציה או מאנשי הליכוד לא העז לעצור את ההידרדרות המטורללת שאליה מוביל אותנו נתניהו, איש איש מהם נושא באחריות. זה לא הזמן לפסיביות ולפחד, לדיבור עמום", אמר ברק. זמן קצר לאחר מכן הגיבו בליכוד: "אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים