שתף קטע נבחר

ראשי רשויות בעוטף עזה החרימו פגישה עם נתניהו

רה"מ קיים ישיבת קבינט באוגדת עזה והזמין ראשי רשויות לפגישה. היחיד שהגיע מהעוטף - ראש מועצת חוף אשקלון. ראשי המועצות של אשכול ושער הנגב נטשו. נתניהו: "רוצים להשיב את הרגיעה - ונערכים למבצע במקביל"

רה
נתניהו בעוטף עזה(צילום: חיים הורנשטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) לישיבת קבינט בעוטף עזה שלאחריה היה אמור להיפגש עם ראשי רשויות בעוטף עזה. אף אחד מעוטף עזה לא הגיע לפגישה מלבד ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו.

 

למרות זאת, נתניהו אמר בתום הפגישה כי הוא נפגש גם עם ראש העיר אשקלון, יו"ר מרחבים שי חג'ג' החבר במזכירות הליכוד ויו"ר בני שמעון, המרוחקת יותר מהרצועה, ודן איתם בצעדים הנדרשים בעיניו. נתניהו אמר כי "המדיניות שלנו היא ברורה - אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא".

רה
דיון הקבינט באוגדת עזה(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

גדי ירקוני ואופיר ליבשטיין, ראשי המועצות אשכול ושער הנגב, ציינו כי הם הגיעו לפגישה עם נתניהו בהמשך לבקשתם לשוחח עימו, אך רק כשהגיעו לפגישה גילו שלמקום הוזמנו 20 ראשי רשויות נוספים.

 

בתגובה, השניים נטשו את המקום. "לראש הממשלה לא הייתה כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה כמצופה וכמתבקש בימים אלה ולפי בקשתינו", אמרו ירקוני וליבשטיין. גם ראש העיר שדרות, אלון דוידי, נעדר מהפגישה עם נתניהו. דוידי ציין כי "היה במכרזים מהבוקר" וכי הודיע מראש על היעדרותו. ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, גם כן לא הגיע לפגישה מאחר שהיה בחו"ל.

 

גדי ירקוני אופיר ליבשטיין ()
גדי ירקוני ואופיר ליבשטיין
 

ירקוני וליבשטיין מסרו כי "אנו מכבדים את חברינו ראשי הרשויות בדרום, גם הם מתמודדים עם מצבי חירום לא פשוטים. אך אנו סבורים מעל לכל ספק שהאתגרים, הצרכים והמציאות בעוטף עזה שונים בתכלית משאר הרשויות. יש לנו חשש עמוק למידת המודעות וההבנה של הממשלה למה שקורה כיום ביישובי העוטף".

 

על נטישתם של ירקוני וליבשטיין אמר נתניהו: "אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

 

גורמים בלשכת רה"מ אמרו כי "מי שעזב את הפגישה עשה זאת על רקע פוליטי מובהק. מוזר שהם מדברים שלא שומעים אותם, וכשבאים לשמוע אותם הם מסתלקים". בלשכה ציינו כי רשימת המוזמנים נערכה על-ידי המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, ולא על-ידי שום גורם פוליטי.

 

בתוך כך, הותר לפרסום כי שב"כ חשף ניסיון החדרה לישראל של מומחה חבלה אשר הוכשר על ידי הזרוע הצבאית של חמאס במשך כשנה, על מנת להקים באיו"ש מעבדת חבלה לטובת ייצור מטענים שישמשו לפיגועי תופת בישראל. מומחה החבלה נכנס לישראל באישור הומניטרי לטובת קבלת טיפולים רפואיים.

 

במהלך החודשים האחרונים שב"כ סיכל ניסיונות של חמאס ברצועת עזה להקים מספר תשתיות טרור ברחבי איו"ש אשר פעלו במקביל במטרה להוציא לפועל פיגועי תופת. פעילות זו נחשפה בעקבות שורת מעצרים שבוצעו לאחרונה של מגוייסי תשתיות הזרוע הצבאית ברצועה.


פורסם לראשונה 03/07/2019 14:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
נתניהו
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים