שתף קטע נבחר

סופית: אושר החיבור בין הליכוד לכולנו

נדחתה בקשת שני חברי כנסת מהליכוד למנוע את שריון אנשי מפלגתו של כחלון ברשימה המאוחדת לכנסת ה-22. השופט: "אין מקום להתערבות בהחלטת גוף שיפוטי פנימי"

משה כחלון ובנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
כחלון ונתניהו. מאוחדים(צילום: רויטרס)

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ד') את העתירה שהגישו חברי הכנסת מהליכוד מיכל שיר ואריאל קלנר למנוע את החיבור בין מפלגתם למפלגת כולנו. בעקבות כך ניתן ההכשר לאיחוד שיצרו ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כולנו ושר האוצר משה כחלון להתמודד ברשימה משותפת בבחירות לכנסת ה-22.

 

החלטת בית המשפט התקבלה לאחר שבית הדין של הליכוד דחה גם הוא ברוב דחוק את עתירת חברי הכנסת שיר וקלנר. השניים ערערו על ההחלטה, אולם בית המשפט לא ראה צורך להתערב.

 

"עקרון אי ההתערבות יונק את הרציונל שלו, כפי שהיטיבה לתאר כבוד השופטת מיכל אגמון בעניין קורנפלד, מהחזקה שחברי הארגון קיבלו על עצמם את הכרעות הטריבונלים הפנימיים של הארגון ואת דרך מיצוי זכויותיהם באמצעות אורגנים אלו", כתב השופט מגן אלטוביה בהחלטתו.

 

הוא הוסיף כי "אין מקום להתערבות בית המשפט מקום שההכרעה אינה לרוחם. בית משפט מתערב במקרי קיצון שהם חריגה מסמכות ופגיעה בכללי הצדק הטבעי. אין מקום כי שיקול דעת הטריבונל השיפוטי הפנימי יוחלף בשיקול דעת בית המשפט גם כאשר אין דעת בית המשפט נוחה מאופן הפעלת אותו שיקול דעת. זאת כאמור בכפוף לעמידה בכללי הצדק הטבעי".

 

ההסכם עם כחלון אושר אמנם במזכירות הליכוד ויצר בחלקים מסוימים במפלגה תסיסה, אך מרבית השרים וחברי הכנסת החליטו לבסוף להתיישר מאחורי ההחלטה ולא לתקוף אותה.

 

כחלון, שחוזר כעת למפלגת האם שלו הישר למקום השני המשוריין, יקבל גם שריון עבור ארבעה חברי רשימתו.

 

בליכוד הוחלט כי ככל שנתניהו הוא שירכיב את הממשלה הבאה, ארבעה מהשרים בליכוד יישמו את החוק הנורבגי שיחוקק, ויתפטרו מהכנסת על מנת לאפשר לבאים בתור ברשימת הליכוד להיכנס בשערי משכן הכנסת. כך אנשי כולנו המשוריינים לא יתפסו את מקומם של מי שנבחרו בפריימריז.


פורסם לראשונה 10/07/2019 23:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים