שתף קטע נבחר

 

הורים זועמים: "פעילות מיסטית בקייטנת משרד החינוך"

לתלמידי כיתה ב' מתוכנית "בית הספר של החופש הגדול" הוסבר כי למים יש כוחות ורגשות - ועליהם לברך אותם. "זו שטיפת מוח הזויה, כישוף. מדאיג שילדים נחשפים לזה", אמרו הורים. החברה שהעבירה את התוכן: "רצינו להעביר לילדים את כוחה של המילה. גאים במיזם". ממשרד החינוך לא התקבלה תגובה

"הילדים חזרו הביתה וסיפרו כי למים יש רגשות": הורים לתלמידי כיתה ב' בבית ספר בגבעתיים העלו טענות קשות על פעילות שהועברה לילדיהם בקייטנת "בית הספר של החופש הגדול" שמפעיל משרד החינוך, ושאותה הגדירו "מיסטית".

 

לדבריהם, המפעילים הסבירו לילדים כי "למים יש כוחות ורגשות" ולימדו אותם לברך עליהם כדי שיוכלו להשפיע על איכותם וצבעם. "מדובר על מיסטיקה וכישוף", אמר אחד האבות. בחברה שהעבירה את הפעילות הסבירו: "העיקרון הוא ללמד את כוח הברכה והמילה, זו פעילות ערכית וחבל לנו שההורים לא מתחברים". במשרד החינוך לא הגיבו לדברים.

 

העלון שחולק לילדים בקייטנה ()
העלון שחולק לילדים בקייטנה

העלון שחולק לילדים בקייטנה ()

במסגרת הפעילות נערך ניסוי לתלמידים כאשר על בקבוק מים אחד הודבקו מדבקות עם מילים "חיוביות" ועל האחר עם מילים "שליליות", כאשר המטרה הייתה להראות איך הצבע של המים משתנה. יש לציין כי ניסויים דומים הועלו לרשתות החברתיות וליוטיוב בשנים האחרונות - וזכו לתגובות מעורבות.

 

אביו של אחד מילדי הקייטנה זעם על התוכן שהועבר לבנו: "הילד הגיע הביתה ושאל אותי אם אני יודע שלמים יש רגשות. הסתכלתי עליו בפליאה ושאלתי "מה פתאום, מאיפה זה בא?". אז הוא סיפר על הפעילות שבה הראו להם שלמים יש רגשות. זה השפיע עליהם מאוד והיה קשה להסביר לילד שזה לא נכון. הוא למד משהו בבית הספר - ואז אני בא ואומר לו שזה לא נכון".

 

לדעתו של האב, "זו לא פעילות של כיף, אלא זו שטיפת מוח. מדובר על מיסטיקה וכישוף שאליהם הילדים שלנו נחשפו במסגרת תוכנית של משרד החינוך. אחת המורות שדיברתי איתה לאחר מכן אמרה שהפעילות הייתה הזויה. מדאיג שאולי עוד ילדים ייחשפו לזה".

 

אמא אחרת סיפרה: "זו פעילות מיסטית לכל דבר וזה הזוי לספר לילדים שיש למים כוחות. זה פשוט מומצא וזה לא משהו שהייתי רוצה שהבת שלי תלמד. זו לא פעילות מדעית - מחקרים מדעיים לא מוכיחים שאם לוחשים מילים למים אז קורה להם משהו. שאר ההורים היו בהלם. אם זו הייתה קייטנה פרטית, אולי עוד היינו יכולים להבין, אבל בבית הספר?".

 

את הפעילות המדוברת העבירה חברת aquabless, שבאתר האינטרנט שלה נכתב כי "למים יש תכונה מופלאה - הם מושפעים מהתודעה האנושית", וכי "מחקרים מדעיים הוכיחו שמולקולות המים מתקבצות לצורות שונות, בהתאם למילה שכתובה על המיכל שבו הם נמצאים".

 

ב-aquabless הגיבו על טענות ההורים וסיפרו כי מטרת הפעילות היא חיובית: "החברה הינה חברה שכל מטרתה להנגיש לציבור ולילדים בפרט, את כוח המילה. למילים יש כוח השפעה רב ומילים וברכות כמו: אושר, קסם, בריאות, אומץ, צמיחה ומשפחתיות משפיעות על התפתחותינו החיובית, מכיוון שגופנו מורכב מ-70% מים. השפעת הברכה על מים מוכחת מדעית - לא מדובר במיזם של aquabless אלא במידע שנחקר לפני כ-20 שנה על ידי ד"ר מסרו אמוטו.

 

"לילדים הוצג ניסוי האורז, שהוא מדעי לכל דבר והילדים עצמם עשו אותו במהלך השנה במסגרת בית הספר, בלי שום קשר אלינו. אנחנו הסברנו להם על כוח המילה, טוהר המילה וכוח הברכה. בלי קשר לדת, או מיסטיקה, או המצאה כלשהיא שאומרים עלינו. השתמשנו במושג רגשות, כי לא ניתן להסביר את המילה תודעה לילדים שעולים לכיתה ב'. הפעילות היא ערכית - לעודד את הילדים ליצור ברכה משל עצמם והיו יצירות מרגשות. מטרה נוספת היתה לתת לילדים הבנה בחשיבות המילה. כמה השפעה חברתית וכמה משמעות יש למילה שיכולה ברגע אחד לחזק או להחליש.

 

"שמנו דגש בהיבט של חיזוק חברתי דרך שיח מכבד ונעים, דרך חיבור בין מילה לרגש ותחושה. כלומר, כאשר אני מאחל לחבר איחול נעים, הוא מרגיש נעים וההפך הוא הנכון. אנחנו מכבדים את דעתו של כל אדם וחבל לנו שיש הורים שמתנגדים לפעילות ערכית שכזו. אנחנו גאים במיזם שלנו ומודים על ההזדמנות".



 

"הפורום החילוני" מסר בתגובה: "הפעילות המדוברת היא עלבון לאינטילגנציה ואינה ראויה להיכנס לחינוך הממלכתי. ההסברים התמוהים של העמותה מעידים עד כמה החינוך הממלכתי חסר הגנה ופרוץ לכניסת גופים ועמותות חיצוניות ללא בקרה. אם החינוך הממלכתי חסר הגנה בכל ימות השנה, הרי ש'בית הספר של החופש הגדול' הוא פרוץ לחלוטין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים