שתף קטע נבחר

הבנייה השנויה במחלוקת בבית הבכירה בעירייה

האם דווקא עובדת באגף הנכסים בראשל"צ נהנית מחריגות והטבות בנייה - שכוללות לכאורה הרחבת שטח מקו בניין לתוך מדרכה, הוספת גדר קלה, יחידת דיור נוספת והגבהת גדר? העירייה: "צמצום המדרכה והגבהת הגדר אושרו, הוגשה בקשה לגבי יחידת הדיור הנפרד והגדר הקלה טעונה אישור". הבכירה טוענת לוויתור בשטחה הפרטי לטובת עוברי דרך ושוללת חריגות בנייה

 

בכירה באגף הנכסים של העירייה, פעלה שלא לפי החוק במספר מקרים הקשורים לנכס שבו היא מחזיקה ברחוב מאירוביץ בעיר ()

על פי מידע שהגיע לידי ynet, בכירה באגף הנכסים בעיריית ראשון לציון ומשפחתה, המתגוררים בשכונת השומר בעיר, הוסיפו גדר קלה ללא אישור, קיבלו היתר לחומה חיצונית בגובה חריג, הוסיפו לכאורה מה שנראה כדלת חיצונית לפני הגשת בקשת פיצול וכמו כן, המדרכה הצמודה לבית המשפחה הוקטנה משמעותית לעומת השכנים. הבכירה עצמה מתעקשת: "אין שום חריגות בנייה ואף הופקע ממני שטח לצורכי ציבור".

 

בגוש החלקה של המשפחה מתגוררים הבכירה ואחיה. על פי היתר הבנייה שמופיע במינהל ההנדסה של העירייה, מותר לבנות על השטח שני בתים פרטיים בלבד. אלא שבפועל, מלבד שתי היחידות, התווספה לכאורה יחידת דיור נוספת עם דלת חיצונית וזו ככל הנראה שימשה או שעדיין משמשת למגורים, מבלי לקבל על כך היתר בנייה. לפי תיעוד רשמי שהגיע לידינו, אותה יחידה הושכרה לדיירים אחרים.

 

אף שמדובר במגרש האחרון שנבנה באותו רחוב בשכונת השומר, דווקא בסמוך אליו ניתן "אישור" להקטין באופן משמעותי את המדרכה - שנמצאת מול בית ספר יסודי ובו מאות תלמידים. מסיור בשטח עולה כי שאר הבתים, שנבנו לפני יותר מ-20 שנה, מוקמו בקו אחיד לצד מדרכה רחבה שמאפשרת צעידת הולכי הרגל בבטחה.

 

מצילומים עולה כי לפני בניית הבית של הבכירה המדרכה נמשכה באותו קו, אבל עם התחלת הבנייה חדר קיר הבית החדש לשטח המדרכה, הקטין אותה והותיר מעבר צר לתלמידי בית הספר ולהוריהם, לפני חציית הכביש. בנוסף, מעקות בטיחות בסמוך למעבר החצייה הוסרו. הסוגיה עלתה גם במהלך סיור שערך ynet במקום עם בכירים בעירייה, שאמרו כי אכן מדובר בבעיה שתטופל בקרוב.

 

לבכירה אושרה בוועדות התכנון גם הגבהת קיר חיצוני לגובה של 2.5 מטרים. ברוב המקרים, גדר בטון המאושרת בעיריית ראשל"צ עומדת על מטר וחצי. רק במקרים חריגים מאשרת העירייה להגביה את הגדרות. בנוסף, בצד אחר של הבית נבנתה מעל החומה תוספת מעץ, המכונה "גדר קלה", ללא כל אישור. בעיריית ראשל"צ אמרו כי מדובר בגדר שמחויבת אישור, וכי לא ידעו שהיא נבנתה.

 

בפגישה שנערכה בין ynet, בעלת הנכס ועורכי דינה, הוצגו בפני הכתב טענות ולפיהן בשל תפקידה בעירייה ופועלה יש אנשים המנסים להזיק לה. כמו כן, הוצגו הסברים לגבי הגדר והנגיסה כביכול משטח המדרכה, אשר לפי טענתה אינן מהוות חריגות בנייה. עוד הוצג מכתב מאמצע יולי 2019 - אחרי שהגדר הקלה תועדה בתמונות - ולפיו היא מבקשת היתר לגדר קלה.

 

בסיור שנערך בבית הציגה בעליו שני חדרים בקומת המרתף, שהגישה אליו מתוך הבית עוברת דרך דלת. באחד מהחדרים היה שולחן אוכל, מטבח וכן מיטת נוער ובחדר אחר מיטה זוגית וארון. על פי דבריה של בעלת הבית ילדיה הם בוגרים ומי שמתגוררים בבית הם בתה החיילת ועוד בן בגיל העשרה. במהלך דין ודברים בנושא אמרה בעלת הבית כי מי שישן לעיתים קרובות במרתפים אלו חברים של בתה מהצבא. 

 

בסיור בגינת הבית הבחנו באיטום שנדמה שנעשה לא מזמן לדלת חיצונית שמובילה אל אותו מרתף. כאשר ביקשנו הסברים נאמר בין היתר: "אני לא רואה דלת שנאטמה. ונניח שאתה רואה פה צבוע, אז מה"?

 

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מבדיקה יסודית שערכנו כולל סיור במקום עולים הנתונים הבאים: בעניין רוחב המדרכה עולה כי אין כלל חריגת בנייה בנכס האמור. ההיפך הוא הנכון - חלק מהמדרכה הופקע מהנכס על מנת לאפשר גישה למוסדות ציבור הנמצאים בקרבת מקום. המדרכה במגרש הסמוך רחבה יותר, כיוון שכך תוכננו גבולות המגרשים לפני שנים. בכל הקשור לעניין הבטיחות ולהרחבה נוספת של המדרכה, אנו קשובים לפנייתכם ונבחן את הנושא לעומקו.

 

"הגדר בגובה 2.5 מטרים אושרה כפי שאושרו גדרות נוספות בגובה הזה באותו רחוב לאור פני הפיתוח הפנימיים בחלקות. בצד אחר של הנכס התגלה כי ישנה גדר קלה הטעונה אישור. בעניין מספר יחידות הדיור: ניתן היתר לשתי יח"ד בלבד. הבדיקה שלנו העלתה כי ישנה גם קומת מרתף המשמשת למגורים, ובגינה הוגשה בקשה להסדרה שטרם נדונה".

 

בא כוחה של הבכירה, שנמצאת לדבריו בחופשה של יותר משנה, עו"ד אילן בומבך: "מרשתי לא ביצעה שום חריגות בנייה. בגוש קיימות שתי יחידות דיור. מדובר במבנה דו-משפחתי שנבנה כדין. מרשתי לא פיצלה דירה. קומת המרתף של מרשתי משמשת כמגורים, אך לא מדובר בפיצול דירה. בעתיד מתכננת מרשתי לפצל את דירתה ככל שזה יתאפשר לה. משכך הגישה מרשתי בקשה לרשות הרישוי שעיקרה הוספת בריכה, סככה ופיצול דירה.

 

"מרשתי ויתרה על כחמישה מטרים במצטבר משטחה הפרטי למען בטיחות העוברים על המדרכה הצרה ליד ביתה. כמו כן היא ויתרה על חלקים משטחה לצורך מעבר קווי מים וחשמל. באשר לגדר הייתה זו העירייה שהפקיעה חלק משטחה של מרשתי לטובת המדרכה. קיים אישור להקים את גדר הבטון, אין מדובר בחומה אלא בגדר ועליה גדר קלה מעץ, שאושרה כפי שאושרו גדרות נוספות ברחוב. להבנת מרשתי לא צריך היתר לגדר הקלה, אך היא תכלול אותה במסגרת בקשת ההיתר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית הבכירה בעיריית ראשל"צ
מומלצים