שתף קטע נבחר

מחאה בבית אריה: "הבנייה נעצרה, הכסף נעלם"

התושבים הקימו מתחם אוהלים בכניסה ליישוב במחאה על עצירת פרויקט נדל"ן שבו רכשו עשרות דירות - והותירה אותם ללא בית. תלונות הוגשו למשטרה, וכעת מבקשת המועצה הלוואה ממשרד הפנים לטובת חידוש הבנייה: "הקבלן לא קיבל את עשרות מיליוני השקלים שמגיעים לו. רק אלוהים יודע לאן נעלמו הכספים"

 

 

פרויקט הדירות נעצר, מיליוני שקלים נעלמו: תושבי בית אריה שבשומרון הקימו עשרות אוהלים על צלע הר בכניסה ליישוב במחאה על סכסוך נדל"ני שהותיר אותם בלי דירה - ובלי כסף.

מאבק תושבים בית אריה (צילום: מאבק תושבים בית אריה)
"המשפחות נאלצות לשלם כפול". מחאת תושבי בית אריה(צילום: מאבק תושבים בית אריה)

תחילתו של הסכסוך ביולי 2016, אז החלה החברה לפיתוח של היישוב לשווק שטחים לבנייה עצמית בפרויקט הנדל"ן "אריק איינשטיין". כ-30 מתושבי בית אריה רכשו דירות בפרויקט - שברו חסכונות, מכרו דירות, והוציאו מכיסם מאות אלפי שקלים על הקרקע. בסך הכל שילמו התושבים יחד כ-24 מיליון שקלים. אלא שאז החלה הבנייה להיתקע.

 

"המשפחות נאלצות לשלם כפול, גם על שכירות וגם על המשכנתה שלקחו", סיפר שלומי אבירם, אב לשניים, שרכש דירה בפרויקט. טובה בר סימן טוב, שרכשה גם היא דירה, אמרה: "זה סיוט מתמשך, אנחנו חסרי אונים. הכסף שלנו נעלם".  

מאבק תושבים בית אריה (צילום: מאבק תושבים בית אריה)
(צילום: מאבק תושבים בית אריה)
מאבק תושבים בית אריה (צילום: מאבק תושבים בית אריה)
(צילום: מאבק תושבים בית אריה)

ראש המועצה הקודם מפנה אצבע מאשימה לעבר ראש המועצה הנוכחי, יהודה אלבוים, שמחזיר את האחריות למצב דווקא לקודמו. אלבוים הסביר: "הפרויקט נעצר משום שהקבלן לא קיבל את מיליוני השקלים שהחברה חייבת לו. התושבים שילמו כ-25 מיליון שקלים, כאשר ההסכם עם הקבלן נחתם על סך 12 מיליון שקלים ורק אלוהים יודע היכן ההפרש". במסגרת תוכנית "הבראה" להתנעה מחודשת של הליכי הבנייה, ביקשה המועצה אישור ללקיחת הלוואה בסך שישה מיליון שקלים ממשרד הפנים.

 

במסגרת המאבק, שמהלכו אף הוגשה תלונה ללהב 433, הקימו התושבים מתחם אוהלים בשטח שבו הם מקיימים משמרות מחאה. "אנחנו קוראים למתחם 'אין-שטיין'. עשינו טקס אי קביעת מזוזה, וכתבנו 'כאן לא גרים בכיף'", סיפרה בר סימן טוב.

  

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "המועצה פנתה אלינו בבקשה לקבלת אישור לנטילת הלוואה. הבקשה נמצאת בבחינה ובהמתנה לקבלת מסמכים משלימים מהרשות". מהמשטרה נמסר: "איננו נוהגים להתייחס לפעולות כאלה ואחרות שבוצעו או שלא בוצעו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאבק תושבים בית אריה
מחאת תושבי בית אריה
צילום: מאבק תושבים בית אריה
מומלצים