שתף קטע נבחר

נהג משאית מואשם שסטה לנתיב הנגדי וגרם למותם של שניים

כתב אישום הוגש נגד זמן דסטה ביטאו, בן 31 מנתניה, שמסיבה לא ברורה סטה עם משאיתו ממסלולו ופגע ברכב ליד צומת עלי בפברואר האחרון. בתאונה נהרגו יוסף (יוס) עמיחי ואורי מנדל מעפרה ונפצע קשה אדם נוסף

כתב אישום הוגש היום (ב') בבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה נגד נהג המשאית זמן דסטה ביטאו, בן 31 מנתניה, המייחס לו גרימת מוות ברשלנות של יוסף (יוס) עמיחי, 30, ואורי מנדל, 29, שניהם תושבי עפרה, בתאונת דרכים שאירעה בפברואר האחרון בכביש 60 ליד עלי. בתאונה נפצע קשה אדם נוסף שהיה ברכבם. הסיבה לתאונה הייתה סטייה של ביטאו לנתיב הנגדי.

יוס (יוסף) אבישב עמיחי, אחד ההורגים בתאונת הדרכים בכביש 60 ליד בנימין (באדיבות המשפחה)
יוסף (יוס) עמיחי ואורי מנדל ז"ל (באדיבות המשפחה)

בכתב האישום נטען על ידי פרקליטות מחוז מרכז כי ב-19.2 השנה בשעה 06:00 נהג ביטאו בכביש 60, כביש בינערוני ישר ומישורי מכיוון צפון לדרום. באותו זמן, הכביש היה יבש ותקין ושדה הראייה פתוח למרחק של מעל 200 מטר. ליד צומת עלי סטה ביטאו ממסלולו לנתיב הנגדי, מסיבה שאינה ידועה.

תאונה בין רכב למשאית סמוך ליישוב עלי  (צילום: הצלה ללא גבולות )
זירת התאונה באזור עלי(צילום: הצלה ללא גבולות )

 

 

באותה העת בנתיב הנגדי נהג עמיחי ברכב הפרטי, כשלצדו ישב מנדל ובמושב האחורי ישב חברם. עמיחי הבחין במשאית שסטתה לנתיבו והסיט את ההגה שמאלה על מנת להימנע מהתנגשות. ביטאו הסיט את ההגה ימינה על מנת לחזור לנתיבו אך המשאית שהייתה עדין בנתיב הנגדי פגעה חזיתית בדופן הקדמית הימנית של הרכב הפרטי.

 

כתוצאה מהתאונה נגרמו לעמיחי ולמנדל פגיעות רב מערכתיות ומותם נקבע במקום. חברם שישב מאחור נפצע באורח קשה. נהג המשאית עצמו נפצע באורח קל-בינוני.  

 

עוד נטען נגד ביטאו בכתב האישום כי לא שם לב לכביש, סטה מנתיב נסיעתו ונהג בנתיב הנגדי באופן שסיכן את משתמשי הדרך. בנוסף, לא הבחין במועד ברכב שהגיע מולו ולא מנע את הפגיעה בו.

 

בנוסף נטען כי בידי התביעה ראיות לכאורה נגד הנאשם, ביניהן עדותו של הפצוע קשה שהבחין במשאית שסטתה ממסלולה. יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה לשלילת רישיונו של ביטאו עד תום ההליכים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
יוסף עמיחי ואורי מנדל ז"ל
באדיבות המשפחה
מומלצים