שתף קטע נבחר

הורי הפעוטות האלרגיים הפגינו מתחת לביתו - והשר כץ אישר את המימון לסייעות

אחרי מאבק של שבועות הסכים שר הרווחה לממן את הסייעות לילדים שסובלים מאלרגיות מסכנות חיים בפעוטונים. עם זאת, כץ הבהיר להורים כי את המאבק צריך להפנות לראש אגף התקציבים באוצר

 


פתרון זמני לפעוטות האלרגיים: שר העבודה והרווחה חיים כץ התחייב אמש (ב'), במהלך הפגנה של הורים לפעוטות אלרגיים מול ביתו בשוהם, כי משרדו יעביר את התקציב הנדרש עבור סייעות לפעוטות האלרגיים במעונות היום המפוקחים לגיל הרך, כך שיוכלו לפתוח את שנת הלימודים בעוד פחות משלושה שבועות.

שר הרווחה והעבודה חיים כץ מחוץ לביתו בשהם ()
ההורים מתחת לביתו של כץ
 

שר הרווחה והעבודה חיים כץ מחוץ לביתו בשהם ()
שר העבודה והרווחה חיים כץ מחוץ לביתו בשוהם
חיים כץ שאול מרידור  (באדיבות דוברות האוצר, עמית שעל)
הפנה את ההורים לראש אגף התקציבים. חיים כץ ושאול מרידור(באדיבות דוברות האוצר, עמית שעל)

מדובר בכ-400 פעוטות עם אלרגיה מסכנת חיים לחלב, שנמצא באופן תדיר במעונות, או לכמה סוגי מזון במקביל, שעד כה הוצמדה להם סייעת לכשעתיים ביום בזמן הארוחות. בעקבות הודעת משרד העבודה והרווחה על הפסקת המימון לסייעות בשנת הלימודים הקרובה, ניהלו ההורים מאבק שלווה בהפגנות בשבועות האחרונים.

 

זמן קצר לאחר תחילת ההפגנה, שבה השתתפו כמה עשרות הורים, יצא השר כץ למפגינים ושוחח עימם. כץ אמר למפגינים כי הוא מבין את המצוקה והדאגה שלהם, ולאור זאת הוא נכון לסייע ולהעביר את התקציב הנדרש לפתיחת שנת הלימודים עם סייעות לילדיהם. "הקרב שלכם צודק, כי אתם רוצים ללכת לעבוד או לשבת בבית ולדעת שהילד בגן מוגן", אמר. "זו זכותכם המלאה לא רק כהורים אלא כאזרחים".

 

עם זאת, כץ הבהיר כי התקציב יועבר רק עד לסוף שנת 2019, וכי החל מתחילת שנת 2020 משרד האוצר ייאלץ למצוא לכך פתרון תקציבי אחר. "המטבע לא נאבד לכם פה אלא אצל שאול מרידור, ראש אגף התקציבים באוצר. זו הכתובת. אנחנו מנהלים כבר שש שנים קרב על העניין הזה מול משרד האוצר. אני לא מגובה בבסיס התקציב. אתם תפתחו את שנת הלימודים כי אנחנו ניתן כסף לסייעות, אבל בינואר 2020, אם אנחנו לא נקבל - לא יהיה לנו".

 

עדי גויסקי לוי מאשדוד, אמא של תהל בת השנה וחודשיים שאלרגית לחלב ()
עדי ותהל גויסקי לוי מאשדוד

עדי גויסקי לוי מאשדוד, אימה של תהל בת השנה וחודשיים שאלרגית לחלב, אמרה בתגובה לדבריו של כץ כי "להיות הורה לילד אלרגי זו משימה מורכבת ומלאת חרדות. זו הורות בצל חרדה בכל זמן ובכל מקום. סייעת היא לא מותרות, מדובר בחיים של הילדים שלנו. כהורים, זה קשה מאוד לצאת כל שנה למלחמות ומאבקים במקום לטייל ולהיות בחופשה, רק כדי להבטיח שיהיה מי שישמור על החיים של הילדים שלנו".

גויסקי לוי ציינה כי "עכשיו, אחרי לילות ארוכים בלי שינה כתוצאה מהחרדות שהציפו אותנו שלא יהיה מי שישמור על הילדים שלנו במעון - אנחנו יכולים סוף-סוף לנשום לרווחה. שר הרווחה יצא אלינו אתמול, הקשיב לנו, הבין את החרדה והמצוקה ונתן לנו פתרון. אם לא היה פתרון לא הייתי שולחת את הבת שלי למעון. אני מקווה שגם המשבר של הילדים האלרגיים בבתי הספר ייפתר, ושהמדינה תתחיל להתייחס אחרת לילדים האלרגיים, כמו בכל מדינה מתוקנת".

 

מעמותת יה"ל לאלרגיות מזון נמסר כי "ההורים יכולים לנשום קצת לרווחה היום. שר העבודה והרווחה קיבל את ההחלטה שראוי וצריך היה לקבל. גם אם מדובר בפתרון זמני, הרי שזה מאפשר לנו לפעול מול כל מי שצריך כדי להבטיח שהילדים שלנו יהיו בטוחים במסגרת החינוכית. אנחנו מודים לשר העבודה והרווחה על ההקשבה וההבנה של המצב ועל ההחלטה החשובה שהוא קיבל, ומצפים ממשרד האוצר ומשר האוצר שישימו בראש סדר העדיפויות הלאומי את השמירה על חיי אדם, לפני כל שיקול אחר, וימצאו את התקציב הנדרש - שיאפשר שמירה והגנה על חיי הילדים האלרגיים במעונות היום ובמוסדות החינוך בכלל במשך כל שנת הלימודים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים