שתף קטע נבחר

רון קובי על האירוע בעפולה: "עשו לי לינץ' אמיתי"

ראש העיר טבריה ויו"ר הימין החילוני סיפר באולפן ynet על האלימות שחווה כשהגיע למקום, אלימות שלדבריו היא תוצר של הסתה מצידו של דרעי: "היה לו מודיעין. הוא ידע שאני מגיע לאירוע". ח"כ יצחק פינדרוס ביקר את קובי ואת החלטת בית המשפט: "פסק הדין מוזר, משרד המשפטים מגמגם"

 

 
סערת ההפרדה באירוע אמש (יום ד') בעפולה סיפקה הזדמנות נוספת לראש העיר טבריה ויו"ר הימין החילוני רון קובי להתנצח עם הציבור החרדי. בריאיון לאולפן ynet התייחס קובי לאירוע שאותו החליט לפקוד, ולאלימות שחווה לטענתו, שאותה תיאר כלא פחות מניסיון ללינץ'. מנגד ביקר חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה את קובי ואת החלטת בית המשפט לבטל לבסוף את קיום ההפרדה באירוע.

 

"הגיע הזמן שהציבור החרדי יפסיק להתלהם ויבין שיש גם ציבור חילוני. כשהציבור החילוני רוצה אוטובוס בשבת או נישואים אזרחיים, הציבור החרדי נעמד על הרגליים האחוריות. הגיע הזמן שתהיה פה יותר הידברות, חיה ותן לחיות", אמר קובי ומתח ביקורת על היחס כלפי נשים במגזר החרדי: "מדינת ישראל לא יכולה לאפשר את ההדתה הזו ואת הדרת הנשים. הגיע הזמן לשנות את השיח הזה, היחס הזה לנשים פשוט לא הגיוני".
רון קובי מורחק מהמופע בפארק (צילום: נחום סגל)
"זה היה לינץ'". קובי באירוע בעפולה(צילום: נחום סגל)

רון קובי באולפן ynet (צילום: אלי סגל)
"אי אפשר להמשיך עם ההדתה". רון קובי(צילום: אלי סגל)

 

קובי טען כי היחס שלו זכה כשהגיע לאירוע היה תוצר של הסתה מצידו של שר הפנים אריה דרעי: "דרעי שלח את השבבניקים שלו, היה לו מודיעין שאני אגיע. זה היה לינץ' ממש, ואם לא הייתה מגיעה משטרה בזמן, יכול להיות שזה היה מידרדר לאלימות רצינית. אני חושב שהגיע הזמן לומר לאנשים בפנים – אריה דרעי מסוכן לישראל. הנוכחות שלו בכנסת מסוכנת".

 

הגעתו של קובי לאירוע הובילה לביקורת נוספת, הפעם מצד הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. ל-ynet נודע כי הרשות פנתה לפני זמן קצר לקובי בעקבות סרטון לייב שפרסם אתמול בחשבון הפייסבוק שלו בדרך חזרה מעפולה - שבוא הוא נראה בכלי רכב עם שישה אנשים, בהם ילד, שלא כחוק וללא חגורות בטיחות.

 

מנכ"לית הרשות, עו"ד רחלי טבת ויזל, הגיבה לדברים: "כנבחר ציבור, ראש העיר טבריה צריך להשתמש בפלטפורמות הציבוריות שלו באחריות למען טובת הציבור ולא להיפך. 202 בני אדם נהרגו בכבישי ישראל מתחילת שנה, לא ייתכן שסרטון כזה, המסכן אחרים, יופץ ברשתות החברתיות כלאחר יד".

 

קובי מצידו הפנה אצבע מאשימה למשטרה, שלדבריו רצתה לפנותו מהמקום מהר ככל האפשר: "המשטרה הוציאה אותנו בחופזה, הבריחה אותנו מהמתחם. הגענו בשתי מכוניות, והם הבריחו אותנו במכונית אחת. אחרי שיצאנו משם, כלי הרכב השני הצטרף והעניין סודר".

 

אתה חושב שראש העיר עפולה מפחד מדרעי?

קובי: "עיריית עפולה והעומדים בראשה הם בסך הכל פיונים של דרעי. ברור שראש העיר מפחד, וגם הסגן שלו, שהוא בעצם הסגן של דרעי. אתם תראו שאני אהיה שר הפנים הבא, על אפו ועל חמתו".

 

ח"כ פינדרוס כאמור השתלח בקובי: "אני לא יודע איך להגיב לדברים של האיש הזה. התחום הנפשי הוא לא התחום החזק שלי. הייתי מצפה ממנו שיטפל קודם במשבר הכלכלי בטבריה, בתיירות ובמלונות". קובי השיב: "לאנשים כמוך אין מקום יותר בשיח הישראלי. אתם הרי יושבים ברכבות בניו יורק ליד נשים, אז תפסיקו להתחסד. מדובר פה בצביעות, אתם מתייחסים לנשים כמו לחפצים וזו הבעיה הכי גדולה. אנחנו כמעט ב-2020, המצב הזה נגמר". הוא השליך מהאירוע האחרון על העימות שהוא מנהל מול הציבור החרדי בעירו שלו: "אנחנו פותחים הכול בשבת, מסעדות, בתי קפה ויש הרבה אירועים".

 

פינדרוס טען בתגובה שזו בעיקר אג'נדה פוליטית של קובי. "נושא ההפרדה באירועים הוא נושא שנמצא על סדר היום כבר די הרבה זמן. משרד המשפטים מגמגם בעניין הזה, ואז בא פסק הדין המוזר הזה של השופט שאסר זאת", ציין.

 

יצחק פינדרוס (צילום: ארכיון ידיעות אחרונות, דן בלילטי)
ח"כ יצחק פינדרוס(צילום: ארכיון ידיעות אחרונות, דן בלילטי)

אתה חושב שחלק גדול מהציבור החילוני תומך בהדרה?

ח"כ פינדרוס: "חלק גדול מהציבור החילוני תומך בזה שהאירועים לציבור החילוני יהיו בדרך של הציבור החילוני, ואלו של הציבור החרדי יהיו בדרך של הציבור החרדי. אף אחד לא רוצה שזה יהיה הפוך. בסופו של דבר מדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית, אבל גם נותנת לאזרחיה לחיות את חייהם. כולם צריכים לכבד את כולם".

 

קובי עצמו הדגיש כי אין לו עניין אישי נגד דתיים, וכי הוא לא עורך ונדטה מאינטרסים פוליטיים: "הרבה מאוד דתיים וחרדים שותפים לעמדה שלי בנוגע לדרעי ולכך שהוא צריך ללכת הביתה".

 

אתה אמור להיות שותף נאמן של ליברמן, שדורש ממשלת אחדות ללא החרדים.

"אני לא בטוח במה שהוא אומר. הוא אמר הרבה דברים שלא עמד בהם, אני מזהה פה אופורטוניזם. אני חושב שהוא למעשה מייצג אג'נדה ימנית, ופתאום רוצה להראות שהוא לא ימני. האמירות האלה מבתרות את הפוליטיקה הישראלית, אני חושב שהוא עושה דברים לא טובים ושבסוף הוא יחזור בו".

 

אתה מדבר עם נתניהו?

"מה יש לי לדבר איתו? הוא ראש הממשלה, אני ראש העיר טבריה. אני חושב שאנחנו לוקחים הרבה מאוד קולות גם מליברמן, גם מהליכוד וגם הרבה מאוד מגנץ. אנחנו נמצאים המון בשטח, כמעט 50% מהאנשים לא יודעים במי לבחור, זו תופעה מדהימה ומדאיגה. מבחינתי כל מה שאנחנו עושים מעניק לנו חשיפה גדולה מאוד, ואנשים איתנו ומאמינים בנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נחום סגל
רון קובי חולץ בעפולה
צילום: נחום סגל
מומלצים