שתף קטע נבחר

המפלגות שהחליטו לוותר: "נתמודד בבחירות הבאות"

לא מעט מפלגות קטנות ויתרו על הניסיון הנוסף להיכנס לכנסת ולא יתמודדו בבחירות הקרובות. סמיון גרפמן: "חשבתי שיהיה הרבה יותר קל", אורן חזן: "אחזור לכנסת, לא יצאתי מהמשחק". ומי האמין שחסידי ברסלב יקבלו 120 מנדטים?

לצד שורה של מפלגות שרצות בכל פעם מחדש, למרות שהן אפילו לא מתקרבות לאחוז החסימה, יש גם את אלו שהתייאשו, ולאחר הכישלון באפריל שעבר הן ויתרו על ניסיון נוסף ב-17 בספטמבר. למרות שבעוד חודש לא תוכלו להצביע עבורן, רובן מבטיחות לשוב להתמודד בבחירות הבאות, אם אלה לא יתקיימו שוב בתוך חצי שנה.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet 


סמיון גרפמן (צילום: טל שחר)
"החיקוי בארץ נהדרת לא הזיק בכלל". סמיון גרפמן(צילום: טל שחר)

סמיון גרפמן, כוכב הרשת שהקים מפלגה חברתית בשם "בט"ח – ביטחון חברתי" ואף זכה לחיקוי ב"ארץ נהדרת", קיבל 4,618 קולות, שהם 0.11% מסך כל הקולות בבחירות שנערכו באפריל. אמנם מקרב המפלגות שלא נכנסו לכנסת הוא הגיע למקום הרביעי - אחרי הימין החדש, זהות וגשר - אך הפער העצום מאחוז החסימה, שעמד על כ-140 אלף קולות, הוביל אותו למסקנה שלא כדאי לנסות שוב בינתיים.

 

"הבחירות הנוספות הגיעו מהר מדי ואני פשוט לא מוכן לעשות מערכת בחירות מההתחלה", אמר. "אני צריך בערך שנתיים כדי להכין את השטח ואת הפעילים, לבנות תשתית כמו שצריך. בבחירות הבאות, בעזרת השם, אם הן לא יהיו עוד פעם בעוד חצי שנה, נתמודד".

 

גרפמן הוסיף: "הריצה הראשונה הייתה בשבילי כמו ללכת לאוניברסיטה. זה שלא קיבלנו יותר קולות זו טעות אישית שלי כי לא הכנתי את השטח מספיק טוב. אני חשבתי שיהיה הרבה יותר קל ממה שהיה בפועל ואני למדתי".

 

על החיקוי ב"ארץ נהדרת" הוא אמר: "זה לא הזיק בכלל. לקחתי את מערכת הבחירות יותר מדי ברצינות, אני חושב שהייתי צריך להישאר עצמי ולצחוק יותר. הרי אני בכל מקרה לא איראה כמו פוליטיקאי".

 

בית משפט השלום פתח תקווה אורן חזן  תקיפת עובד ציבור  (צילום: יריב כץ)
"העדפתי לחכות בסבלנות". אורן חזן(צילום: יריב כץ)

 

אורן חזן: "חד-משמעית אחזור לכנסת"

גם אורן חזן, שעזב את הליכוד אחרי שלא הגיע למקום ריאלי בפריימריז והתחבר למפלגה אחרת, החליט לקחת פסק זמן. בבחירות הקודמות הוא עמד בראשות "צומת" וקיבל 2,417 קולות, שמהווים 0.06% בלבד.

 

חזן הסביר כי אינו מתמודד כעת מכיוון ש"בחירות זה משחק קבוצתי. לרוץ לבד סתם כדי לסמן 'וי' זה לא האופי שלי. בבחירות האלה באמת יש סכנה אמיתית לשלטון הימין ולא רציתי לקחת על הגב שלי את זה שחלילה עוד פעם יהיו חסרים קולות, לכן העדפתי לחכות בסבלנות ולהכין את עצמי טוב יותר לפעם הבאה. למרות שקיבלתי הצעות מאוד מעניינות, לא רציתי שיגידו שאני קופץ ממקום למקום רק כדי לסדר לעצמי ג'וב. הכנסת היא לא מקום עבודה מבחינתי, אלא שליחות".

 

חזן הבטיח כי עוד ישוב. "חד-משמעית אחזור לכנסת", אמר. "גם בבחירות האלה אני לא מתכוון לשבת על הגדר, אלא להתערב ולהשפיע. לא יצאתי מהמשחק. יום יום, שעה שעה אני מקבל קריאות חוזרות ונשנות לחזור לליכוד. זה לא תלוש מהמציאות, הליכוד תמיד היה לי לבית ואני לא פוסל את זה".

 

משה אופיר ממפלגת
"מכרו את המפלגה מאחורי הקלעים". משה אופיר

"האמנתי ש'הנחמנים' יקבלו 120 מנדטים" 

ויש גם את מי שלא התייאש, אלא פשוט החליף רשימה. משה אופיר, שהתמודד בפעם שעברה ברשימת חסידי ברסלב "נ נח – הרשימה הממלכתית – תרימו את הראש", שלא מתמודדת הפעם, עבר לרשימת הפיראטים. "הייתי בשלוש הפעמים הקודמות ב'נחמנים', האמנתי שהם יקבלו 120 מנדטים אבל הם מכרו את המפלגה מאחורי הקלעים", טען.

 

"עברתי לפיראטים כי הם מדברים על אנרגיה חופשית וביטול חוקים, שזו פחות או יותר האג'נדה שמתאימה לי. לא יותר מדי מבלבלים את המוח עם שמאלנים, ערבים, יהודים. והם גם אנרכיסטים ופאנקיסטים", הוסיף.

 

מספר הקולות הנמוך ביותר שקיבלה מפלגה מאז הקמת המדינה. ליפשיץ (צילום: יהונתן צור) (צילום: יהונתן צור)
מספר הקולות הנמוך ביותר שקיבלה מפלגה מאז הקמת המדינה. ליפשיץ(צילום: יהונתן צור)

"שולח לוטו וממשיך לעשות לביתי"

מפלגת "ברית עולם" התמודדה על מקום בכנסת בחמש מערכות בחירות מאז 2006, אך מעולם לא עברה את אחוז החסימה. בבחירות האחרונות עמד בראשה עופר ליפשיץ, שהיה גם המועמד היחיד במדינה. היא קיבלה 216 קולות – מספר הקולות הנמוך ביותר שקיבלה מפלגה מאז הקמת המדינה.

 

"בכל מערכות הבחירות שהשתתפתי בהן ראיתי לימוד מבחינתי", אמר ליפשיץ. "בסופו של דבר החלטתי שאצא לקמפיין רק כשיהיה לי את התקציב הנדרש בשביל להגיע לחשיפה ארצית כי אני לא מאמין שבאמת אפשר לעשות משהו אם אין לי יכולת להגיע עם המסר לציבור".

 

למרות מספר הקולות הזעום שקיבל בבחירות האחרונות, ליפשיץ נותר אופטימי. "הייתי ערוך לזה, הבנתי שזה מה שיש לי בתקציב וזה מה שקיבלתי. אני חושב שאני יכול להגיע רחוק מאוד אם תהיה לי אפשרות להגיע לחשיפה ארצית ולעשות קמפיין במשך כמה חודשים. בפעם הבאה שתראו אותי זה סימן שיש לי כמה מיליונים להשקיע. אני שולח לוטו ובינתיים אמשיך לעשות לביתי".

מפלגת פשוט אהבה ()
"בחרנו לפעול בשטח". מפלגת פשוט אהבה

"נתמודד בבחירות הבאות"

מפלגת "פשוט אהבה – כי כולן/ם בני אדם" הוקמה לקראת הבחירות הקודמות, כתגובה לחקיקת חוק הלאום. מחצית מחברי הרשימה היו יהודים, מחציתה ערבים; נשים היוו 70% מכלל הרשימה. יו"ר המפלגה, לילי ויסברגר, הייתה פעילה בתנועת "נשים עושות שלום", שיזמה אירועים משותפים לנשים יהודיות ופלסטינית, במטרה להעלות את נושא סיום הסכסוך לראש סדר העדיפויות. בסופו של דבר היא קיבלה 733 קולות, המהווים 0.02% בלבד.

 

 

"המפלגה קמה מתוך כאב גדול ותחושת אחריות לחיי ולעתיד ילדינו", מסבירה ויסברגר. "במסע הבחירות זכינו לפגוש אנשים רבים וחשנו את הכמיהה המשותפת להרגיש שייכות, את הצורך בשקט, בביטחון קיומי, בחינוך, בקורת גג ובמערכת בריאות מיטיבה. כעת בחרנו להתחיל לפעול בשטח במטרה להקשיב לקולות השונים ולייצר חיבורים. אנחנו מתכוונות להתמודד בבחירות הבאות", היא מסכמת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי , יריב כץ
"נתמודד בבחירות הבאות"
צילום: אלכס קולומויסקי , יריב כץ
מומלצים