שתף קטע נבחר

תגן על הנגמ"ש החדש: חץ דורבן ניצחה את מעיל רוח

צפו בהדגמה: משרד הביטחון בחר במערכת ההגנה של אלביט לזיהוי ויירוט איומי נ"ט, שלראשונה ניצחה את המערכת המתחרה מעיל רוח של רפאל. חץ דורבן תותקן על מאות נגמ"שי איתן גלגליים ועל דחפורי D9

 

 

חץ דורבן גברה בפעם הראשונה על מעיל רוח: מינהל הרכש במשרד הביטחון בחר במערכת ההגנה האקטיבית של אלביט מערכות יבשה ותעשייה צבאית לזיהוי ויירוט איומי נ"ט, להתקנה על מאות נגמ"שים גלגליים מסוג איתן שבהם מצטיידים בימים אלה כוחות היבשה. היקף המכרז נאמד במאות מיליוני שקלים.

 

המערכת תותקן תחילה בחטיבת הנח"ל וכן על דחפורי D9 ממוגנים של גדודי ההנדסה הקרבית. חץ דורבן התחרתה לאורך השנים במקבילתה, מעיל הרוח של רפאל, שרשמה הצלחות בטנקי המרכבה סימן 4 ונגמ"שי הנמ"ר של גולני שעליהם הותקנה - לראשונה הפסידה לה בהתמודדות ראש בראש במכרז זה.

 

ההצטיידות במערכת תיפרס לאורך השנים הקרובות באופן שיבטיח הגנה מטילי נ"ט שונים, בהם טיל הקורנט של חמאס, על פנים הכלים המשוריינים המהירים שמחליפים בהדרגה את נגמ"שי ה-M 113 הוותיקים, דמויי הזלדה. במערכת זו בחר גם צבא היבשה של ארה"ב עבור נגמ"ש ה-Bradley.

חץ דורבן על נגמ
מערכת חץ דורבן על נגמ"ש איתן(צילום: דוברות משרד הביטחון)

מעיל רוח קל (צילום: רפאל)
מעיל רוח של רפאל לנגמ"שי חי"ר(צילום: רפאל)

מערכת מעיל רוח ()
התחרתה בחץ דורבן. מעיל רוח

 

מערכת חץ דורבן ן תותקן על נגמ
תותקן בתחילה בנגמ"שים של הנח"ל ובדחפורי d9(צילום: אלביט מערכות)

מערכת חץ דורבן ן תותקן על נגמ
(צילום: אלביט מערכות)

מערכת חץ דורבן ן תותקן על נגמ
צה"ל: "על האיתן יותקנו פיתוחים מתקדמים נוספים"(צילום: אלביט מערכות)

מערכת חץ דורבן ן תותקן על נגמ
גם צבא ארה"ב בחר בחץ דורבן לנגמ"ש ה-Bradley(צילום: אלביט מערכות)

מערכת חץ דורבן ן תותקן על נגמ
אלביט: "כיסוי של 360 מעלות עבור איומים מטווח קצר"(צילום: אלביט מערכות)

מערכת חץ דורבן ן תותקן על נגמ
"פיתרון אופטימלי להגנה אקטיבית"(צילום: אלביט מערכות)

מערכת חץ דורבן ן תותקן על נגמ
מבוססת על חיישנים אלקטרו-אופטיים(צילום: אלביט מערכות)

 

"הדרישות המבצעיות של צה"ל, שעמדו בבסיס המכרז עבור נגמ"ש האיתן (השייך למשפחת הרק"מ הקל), שונות מאלו שנמצאות כיום בשימוש על גבי טנקי המרכבה ונגמ"שי הנמר", הסבירו במשרד הביטחון.

  

האיתן הוא רכב קרבי גלגלי משוריין השוקל כ-30 טונות, שפותח במנהלת המרכבה והרק"מ (מנת"ק) במשרד הביטחון. הרכב מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמ"ר, נושא 13 לוחמים, ובעל מיגון ויכולות עבירות וניידות גבוהות כולל צילומים היקפיים מחוץ לרכב ולתוך תא הלוחמים הממוזג והמרווח. על האיתן הותקנו מערכות נשק לשטח בנוי, ובזוויות גבוהות דוגמת תותח צריחון לא מאויש בקוטר של 30 מ"מ ומקלעים כבדים.

 

במשרד הביטחון הוסיפו כי באיתן יותקנו פיתוחים מתקדמים נוספים ובהם גם טכנולוגיות של פרויקט "הכרמל".

 

מערכת חץ דורבן מבוססת על חיישנים אלקטרו-אופטיים ומצויידת במכ"ם מעקב, משגרים ואמצעי נגד לנטרול איומים במרחק בטוח מהרכב הקרבי הממוגן. "חץ דורבן מספקת כיסוי של 360 מעלות עבור איומים מטווח קצר, הן בשטח פתוח והן בסביבה עירונית. מידותיה הקטנות ומשקלה הנמוך, רמת הביצועים הגבוהה לצד נזק שיורי זניח, ורסטיליות וקלות הפעלה, הופכים את מערכת חץ דורבן לפיתרון אופטימלי להגנה אקטיבית עבור כל רכב קרבי משוריין (רק"מ)", נמסר מאלביט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלביט מערכות
הדגמת המערכת
צילום: אלביט מערכות
מומלצים