שתף קטע נבחר

ארגון שמאל לחץ - דוכין ורובס ביטלו הופעות בירושלים

הזמרים היו אמורים להשתתף בסדרת האירועים שארגנה עמותת הימין אלע"ד. הם חזרו בהם בעקבות פנייה מפעילי Free Jerusalem. רובס: "לא מעוניין להיכנס לקו באש". דוכין: נמנע ממחלוקת פוליטית

 

דני רובס וארקדי דוכין (צילום: עופר חג'וב, ענת מוסברג)
ארקדי דוכין ודני רובס (צילום: עופר חג'וב, ענת מוסברג)

בעקבות לחץ מצד ארגון שמאל "Free Jerusalem": בתוך יממה ביטלו ארקדי דוכין ודני רובס את השתתפותם בסדרת המופעים "בית בגיא" בעיר. הופעותיהם אמורות היו להיות חלק מסדרת אירועים שנערכים בימים אלה בגיא בן הינום, סמוך למגדל דוד, והן הוזמנו על ידי עמותת אלע"ד והרשות לפיתוח ירושלים. אלע"ד פועלת לחיזוק הקשר היהודי לירושלים, ביסוס נוכחות יהודית בעיר דוד שבסילואן ובאזורים הסמוכים, ורכישת קרקעות מתושבי סילוואן. בינתיים, הופעותיהם של השחקן שלומי קוריאט והזמר משה להב צפויות להתקיים כמתוכנן.

 

דוכין היה הראשון להודיע על ביטול הופעתו שתוכננה לסוף השבוע, ויממה לאחר מכן הודיע רובס על ביטול ההופעה ביום רביעי הבא. הם עשו זאת בעקבות פנייה שקיבלו מאנשי "Free Jerusalem", הפועלת נגד הכיבוש בכלל ובירושלים המזרחית בפרט. הפעילים שלחו הודעות לאמנים עצמם ולקבוצת לזאפה – שממנה הוזמנו ההופעות - בהן נכתב כי עמותת אלע"ד היא ארגון פוליטי ועליהם לסרב לשיתוף הפעולה עמה.

 

רובס מסר בתגובה: "אינני פוליטיקאי. אני מופיע בכל מקום שבו רוצים לשמוע את המוזיקה שלי, אבל אינני מעוניין להכניס את האומנות שלי לקו האש של התנצחויות פוליטיות. אמשיך להשמיע את שירי ואת דעותיי הליברליות והדמוקרטיות בכל מקום שבו לא מעורב סכסוך פוליטי".

 

מטעמו של ארקדי דוכין נמסר: "הדעתנות של ארקדי מתבטאת בשירים שלו כאקטואליה רגשית. כשמדובר בדברים מובהקים שמוגדרים כמחלוקת פוליטית, ארקדי נמנע מזה".  

 

ארגון "Free Jerusalem" מסר בתגובה: "אנחנו שמחים שהמזימה של עמותת אלע"ד, זאב בעור כבש, להציג את עצמה כמיינסטרים לא עולה יפה. הם אמנם הצליחו להפיל את זאפה בפח, אבל ארקדי דוכין ודני רובס עשו את הדבר ההגיוני ביותר והוציאו את עצמם מתוך הקלחת הזאת. אנחנו מקווים שמשה להב ושלומי קוריאט ילכו בעקבותיהם. הפעילות של עמותת אלע"ד מלבה את היצרים בירושלים, ובעקבות הפעילות הזאת לפני חודש פונתה אם חד-הורית וארבעת ילדיה, משפחת סיאם, מביתם. אנחנו נמשיך לעמוד מולה בכל מקום; כשהם עובדים על אמנים וכשהם חומדים בתים של פלסטינים".

 

מעמותת אלע"ד נמסר בתגובה: "עיר דוד, הפועלת למען פיתוחה של ירושלים הקדומה לטובת הציבור הרחב, שמחה על קיומם של אירועי התרבות בהם משתתפים וימשיכו להשתתף מיטב האמנים הישראלים, בנוף הירושלמי של גיא בן הינום תחת כיפת השמיים. מדובר באחד האזורים היפים של ירושלים ואנו בטוחים כי האירועים הצפויים להתקיים בבית בגיא יהוו בשורה של ממש בסצינת התרבות הירושלמית, ויאפשרו לציבור ליהנות ממוסיקה מצויינת ומאירועי תרבות מעולים באווירה ייחודית. צר לנו כי ישנם גורמים קיצוניים ושוליים המנסים להשתמש באופן ציני באירועי התרבות ככלי לקידום אג'נדה פוליטית. אנו מודים לאותם גופים על הפרסום הנרחב שניתן לנו בזכות פועלם. האהבה והפרגון שאנו זוכים לה בימים האחרונים מתושבי ירושלים בפרט ומכלל הציבור הישראלי הינה חסרת תקדים . נמשיך לייצר עבורכם תרבות איכותית באווירה ייחודית".

 

מזאפה נמסר בתגובה: "קבוצת הזאפה פועלת בכל רחבי הארץ במגוון רחב של פרויקטים בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות וגופי תרבות. כך נהגנו גם עם הפניה שקיבלנו מהרשות לפיתוח ירושלים ועיר דוד. מתוך הכרה שהפעילויות המוצעות לקבוצה הן במסגרת החוק ומתקיימות במתקנים הקשורים באופן ישיר לרשות המקומית או שליחיה. כגוף העוסק במוזיקה וקידום התרבות בישראל חשוב לנו להבהיר כי זאפה אינה נוקטת כל עמדה פוליטית, וכי כל אמן המופיע על במותינו ובפרויקטים שבהם זאפה מעורבת רשאי לפעול לפי הבנתו ושמורה לו זכות הביטול".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עופר חג'וב, ענת מוסברג
ארקדי דוכין ודני רובס
צילום: עופר חג'וב, ענת מוסברג
מומלצים