שתף קטע נבחר

אוניברסיטה בברזיל ביטלה הרצאה על ישראל: "איימו עלינו"

לאחר לחץ מצד קבוצות פרו-פלסטיניות, החליטה אוניברסיטת דה פרנמבוקו לבטל הרצאה שכותרתה "דילמות בתהליך השלום בין ישראלים לפלסטינים". מנכ"ל הארגון שיזם את האירוע: "הצענו לקיים דיון - אך הם לא נענו"

 

האוניברסיטה הברזילאית ()
האוניברסיטה בברזיל שבה בוטלה ההרצאה

הרצאה מטעם ארגון ההסברה הפרו-ישראלי StandWithUs באוניברסיטה בברזיל בוטלה בגלל איומים מצד קבוצות פרו-פלסטיניות.

 

אוניברסיטת דה פרנמבוקו, אוניברסיטה ציבורית בצפון מזרח ברזיל, החליטה לבטל את ההרצאה שכותרתה "דילמות בתהליך השלום בין ישראלים לפלסטינים", לאחר שקיבלה איומים ולאחר לחץ מצד קבוצות פרו-פלסטיניות.

 

האוניברסיטה פרסמה הודעה רשמית שבה הסבירה כי נאלצה לבטל את האירוע מסיבות ביטחוניות. "מאז שעות הערב התקשרו אליי מההתאחדות המוסלמית הפרו-פלסטינית ואיימו עלי, על הדובר ועל האוניברסיטה בצורה קשה", הודיע מנחה האירוע, קארל שורסטר.

 

הנואם באירוע היה אמור להיות אנדרה לייסט, מנכ"ל StandWithUs Brazil ומומחה בזירה הישראלית-פלסטינית. בערב ההרצאה קראו קבוצות פלסטיניות לחרם ברשתות החברתיות. בתגובה, הארגון הזמין את הקבוצות לדיון בתום ההרצאה. "הצענו לקצר את הנאום שלי בכדי לנהל איתם דיון דמוקרטי, אך הם לא נענו ולא קיבלו את הצעתנו", הסביר לייסט.

 

לדבריו, האוניברסיטה טוענת כי היה צורך לבטל את האירוע האקדמי בשל "כוח עליון". עם זאת, צנזורה, היא הסיבה האמיתית לביטול. לייסט הוסיף: "אני מומחה אקדמי בסכסוך הפלסטיני-ישראלי ולצערנו זו לא הפעם הראשונה ש'כוח עליון' גורם לביטול הרצאותיי".

 

ארגון StandWithUs ברזיל הפציר בפומבי באוניברסיטה לתאם מחדש מועד לקיום ההרצאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים