שתף קטע נבחר

בעקבות נשיכות לוטרה: מסלול בצפון נסגר למטיילים

לאחר שברשות הטבע והגנים התקבלו שני דיווחים על נשיכות של מטיילים על ידי לוטרה במסלול עין דיבשה שבעמק החולה, הוחלט לסגור אותו לטיולים. גור לוטרה שנמצא במקום הועבר לבית החולים לחיות בר

הלוטרה במסלול עין דיבשה (צילום: עידו מהל)
המסלול נסגר. הלוטרה שנשכה את המטיילים בעין דיבשה(צילום: עידו מהל)

רשות הטבע והגנים מסרה הערב (שבת) כי בימים האחרונים התקבלו שני דיווחים על נשיכות מטיילים על-ידי לוטרה במסלול עין דיבשה שבעמק החולה. המטיילים שננשכו הונחו להתחסן נגד כלבת, ובעקבות הדיווחים נמצא גור לוטרה שהועבר למעקב בבית החולים לחיות בר.

לוטרה נשיכות נשיכה מטיילים מסלול עין דיבשה (צילום: עידו מהל)
(צילום: עידו מהל)

הלוטרה במסלול עין דיבשה (צילום: עידו מהל)
(צילום: עידו מהל)

הלוטרה במסלול עין דיבשה (צילום: עידו מהל)
(צילום: עידו מהל)

עין דיבשה טיול טיולים צפון תיירות (צילום: שי רוזנצוויג)
עין דיבשה. ארכיון(צילום: שי רוזנצוויג)

בעקבות האירוע, המליצה רשות הטבע והגנים למועצה האזורית גליל עליון לסגור את המסלול שנמצא בשטח שבאחריותה עד שיתבררו פרטים נוספים. המועצה קיבלה את ההמלצה, וסגרה את המסלול לטיולים.

 

ברשות הטבע והגנים מבהירים, עם זאת, כי לא בטוח שהגור שנמצא הוא הפרט שנשך את המטיילים. לדבריהם, ייתכן שמדובר באימו של הגור או בפרט בוגר אחר, אולם בשלב זה הכי נכון לסגור את המסלול. הם הוסיפו כי אם אכן יש לוטרה חולה במסלול, היא תמות תוך ימים ובכך האירוע יסתיים.

 

בשנה 2017 נרשמה התפרצות של כלבת בקרב כלבים ותנים באזור הצפון. באותה השנה אף נשבר שיא של השנים האחרונות ביונקים שאובחנו בוודאות כחולים בכלבת בישראל. גם ב-2018 נרשמו כמה מקרים של תקיפות מטיילים על ידי תנים החשודים כנגועים בכלבת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו מהל
הלוטרה הנושכת
צילום: עידו מהל
מומלצים