שתף קטע נבחר

שוב תקיפה בעיראק: "9 הרוגים למיליציות הנאמנות לאיראן"

סמוך לתחילת נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, חוסלו מהאוויר פעילים של המיליציות השיעיות בעיראק. לפי כלי תקשורת ערביים, לפחות שני כלי רכב הותקפו על-ידי מל"ט באזור הגבול של עיראק וסוריה. המיליציות: "תקיפה ישראלית - בסיוע אמריקני"

כלי הרכב שהושמדו בתקיפה בעיראק ()
אחד מכלי הרכב שהושמדו בתקיפה הערב בעיראק

ממש בזמן שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה החל לדבר, בנאום שבו התייחס לתקיפה הישראלית אמש בסוריה, כלי תקשורת ערביים דיווחו הערב (יום א') על תקיפה בעיראק שבה נהרגו כמה פעילים של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן. במטה המבצעים של המיליציות האשימו כי ישראל ביצעה את המתקפה - בחיפוי אווירי של ארה"ב.

 

לפי רשת "אל-ג'זירה", התקיפה אירעה באזור הגבול של עיראק וסוריה. ארגון "עסאיב עבד אל-חק" העיראקי, אשר משתייך למיליציה "אל-חשד א-שעבי", מסר כי תשעה מאנשיו נהרגו. ברשת "סקיי ניוז" בערבית דיווחו מוקדם יותר שבתקיפה, שאותה ביצע כלי טיס בלתי מאויש נגד לפחות שני כלי רכב, נהרג מפקד שטח של המיליציות.

כלי הרכב שהושמדו בתקיפה בעיראק ()
כלי רכב נוסף שהושמד בתקיפה

כלי הרכב שהושמדו בתקיפה בעיראק ()

חסן נסראללה בנאום לאחר התקיפה הישראלית (צילום: AFP)
החיסול - סמוך לתחילת נאומו של נסראללה(צילום: AFP)

במטה המבצעים של "אל-חשד א-שעבי" אישרו כי שניים נהרגו בתקיפה, והאשימו גם הם את ישראל בביצועה. עוד טענו במיליציות כי "ההתקפה נערכה בחיפוי אווירי אמריקני".

 

התקיפה מגיעה על רקע פיצוצים מסתוריים שונים בשבועות האחרונים בעיראק, במחסני נשק וטילים של המיליציות. לטענת גורמים שונים - בהם גם סגן יו"ר "אל-חשד א-שעבי", ישראל היא האחראית לתקיפות הללו וביצעה אותן בתמיכת ארה"ב ובאמצעות מל"טים.

 

הדיווחים הללו הגיעו כאמור ממש בזמן שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה החל לשאת היום נאום לרגל ניצחון ארגונו בקרבות מול המורדים הסורים באזור אל הרמל ב-2016. הנאום אומנם נקבע מראש, אך הפך טעון ברקע התרסקות שני הרחפנים הלילה באזור רובע הדאחייה שבדרום ביירות.

 

 

בלבנון האשימו את ישראל בשיגור אותם רחפנים, למרות שלפי הצילומים שהוצגו ניכר כי הרחפנים הללו הם בכלל מתוצרת איראן, ומשמשים גם את החות'ים בתימן נגד סעודיה. הרחפנים התרסקו כארבע שעות בלבד לאחר סיכול פיגוע רחפני הנפץ, בתקיפה הישראלית ליד דמשק.

 

בהתייחסותו לאירועים האחרונים, אמר נסראללה בנאומו הערב כי "מה שישראל עשתה הלילה הוא דבר מאוד מאוד מסוכן". הוא טען כי "זו המתקפה הראשונה של ישראל מאז 2006". נסראללה התייחס גם לתקיפה בסוריה אמש, ואמר שנפגע בה אתר של חיזבאללה ולא של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים.

 

הוא טען עוד ששני פעילי חיזבאללה נהרגו באותה תקיפה ואיים בתגובה. בין היתר פנה לחיילי צה"ל בגבול הצפון ואמר: "מהלילה תעמדו על הגדר ותחכו לנו. יום, יומיים, שלושה, תחכו לנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים