שתף קטע נבחר

אורלי לוי: "אם לא נצליח - אפרוש מהפוליטיקה"

יו"ר גשר תקפה את יאיר לפיד בריאיון לאולפן ynet ואמרה: "אני כל יום מתעוררת לציוץ של יאיר לפיד ואומרת רגע, לפני יומיים הוא צייץ משהו אחר לחלוטין". היא שבה ואמרה כי העבודה-גשר לא תשב עם נתניהו בממשלה, גם בתמורה לתיק כלכלי: "לא מתכוונים להיות עיר המקלט שלו"

 

 

אורלי לוי-אבקסיס (העבודה-גשר) אמרה הבוקר (ד') בריאיון לאולפן ynet כי אם החיבור עם עמיר פרץ ומפלגת העבודה לא ייצלח בבחירות הקרובות – היא תפרוש מהפוליטיקה הישראלית. "אם בפעם הזו היה ולא יצלח, כן, אני מתכוונת לפרוש מהפוליטיקה", אמרה לוי-אבקסיס.

 

היא הוסיפה: "אני כל יום מתעוררת לציוץ של יאיר לפיד ואומרת רגע, לפני יומיים הוא צייץ משהו אחר לחלוטין. אנחנו עקביים. אבל אם הציבור ילך שולל אחרי הדברים האלו, אני חושבת שאני אוכל להיות בבית ולומר 'ניסיתי, עשיתי את הדבר, הלכתי עם האמת שלי, שילמתי מחירים'. אבל אני לא מאמינה שזה יהיה".

אורלי לוי אבקסיס ריאיון אולפן ynet (צילום: רז גרוס)
"אם הציבור ילך שולל אחרי יאיר לפיד - אני חושבת שאוכל לשבת בבית ולומר 'ניסיתי'"(צילום: רז גרוס)

לוי-אבקסיס דחתה את השמועות על כך שהעבודה-גשר תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו בתמורה למינוי אביה לנשיאות המדינה ואמרה: "אני מרגישה שאני עובדת כדי להלום ולהדוף את הספינים מבית היוצר של נתניהו. בכל ריאיון ששאלו אותי ואת עמיר ענינו חד משמעית שאין לנו שום כוונה להיכנס לממשלת נתניהו, גם בגלל הבעיות והנושאים של כתבי האישום, אבל לא פחות מזה, על הנושאים החברתיים, שתחת המשמרת שלו הלכו והפערים התרחבו והשירותים לאזרח הלכו וירדו".

 

"אם מישהו חושב שאני אסחור בעניין אבי בצורה כזו או אחרת, הוא מתבלבל. הוא עושה עוול לאותו בן אדם שעשה כל כך הרבה למען הציבור. לא רק בגלל שאני הבת שלו, אומרים בכל הקשת הפוליטית, אם אבא היה רוצה ללכת לנשיאות - הוא היה עושה זאת קודם. ברגע שהוא יבחר וירצה אני אעבוד בשביל זה, אבל לעולם לא אמכור את האג'נדה שלי ובטח ובטח לא אמכור את היושרה הפוליטית שלי לדיל כזה או אחר. ספין. ספין. ספין".

 

היא הדגישה כי העבודה-גשר לא תשב עם נתניהו, גם תמורת הבטחת תיק כלכלי חשוב. "יש לו כתב חשדות על הגב, הוא צריך להוכיח את חפותו. אנחנו צריכים לשמוע מה בכלל מנדלבליט אומר אחרי השימוע. חד וחלק אנחנו לא מתכוונים להיות לא רשת הביטחון שלו ולא עיר המקלט שלו".

בנימין נתניהו שידור פייסבוק ליכוד TV ()
בנימין נתניהו שידור פייסבוק ליכוד TV
  

"יותר מזה, אני לא מאמינה לביבי. כשביבי מדבר איתי חברתי, אני פשוט לא מאמינה לו. גם במערכת הזו, כשבחרתי לחזור לפוליטיקה, היו לי הצעות אחרות. היה לי נוח יותר ללכת למפלגה עם הרבה מאוד מנדטים, לשבת רגל על רגל, לא לעבוד קשה, להיות עם הילדים שלי בחופש. ובחרתי בדרך הקשה, למה? כי אני מאמינה לעמיר, כשהוא מדבר חברתי – אני מאמינה לו. הוא עשה את הדברים", הוסיפה.

 

לוי-אבקסיס דחתה את האפשרות שכחול לבן "ישתו" את המנדטים של העבודה-גשר רגע לפני הבחירות ואמרה: "את חושבת שאני אשב רגל על רגל ואתן ליאיר לפיד - מי שהיה שר האוצר, והחזיק בתיק החינוך, הרווחה ובתיק הבריאות ולא עשה מאומה כדי לשפר את התנאים לאותם אזרחים, לפעמים מתוך מחשבה שהוא מייצג קבוצה מאוד מסוימת בציבור. אני נלחמתי בו מתוך הקואליציה, ספגתי ממנו עונשים בתוך הקואליציה וגם מחוצה לה. החיבור בין יאיר לפיד לגנץ לא יחזיק מעמד, זה חיבור מלאכותי".

 

היא הוסיפה: "אנחנו רוצים לשנות לא רק את השלטון, אלא לשנות את מדיניות השלטון. האפשרות היחידה שזה יקרה זה שאנחנו, העבודה-גשר, נהיה לשון מאזניים, ולא אחרים, כי אנחנו נאמנים לציבור. הוכחנו את זה לאורך הדרך, שילמנו מחירים על כך. תיקחי את עמיר פרץ שהביא את כיפת ברזל הביטחונית, הוא עשה את זה בניגוד גמור לראש הממשלה נתניהו שאפילו נזף בו וקצת לגלג עליו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רז גרוס
אורלי לוי-אבקסיס
צילום: רז גרוס
מומלצים