שתף קטע נבחר

נתן ודביר ששכלו את אבותיהם בפיגוע עולים לכיתה א'

כשהיו פעוטות, חוו נתן ודביר את השכול על בשרם ואיבדו את אבותיהם, אהרן בניטה ונחמיה לביא, בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. ביום ראשון, 4 שנים אחרי הרצח, הם יעלו לכיתה א' מלווים באמהות הנרגשות נטע ואדל. "כיתה א' זהו שלב שבו ילד גדל ומתבגר. אפשר לראות שאבא קיים בתוכו"

  (  צילום: משפחה אחת )
עולים לכיתה א'. נתן בנט ודביר לביא( צילום: משפחה אחת )

לפני כארבע שנים, כשהיו פעוטות, איבדו נתן ודביר את אבותיהם אהרן בניטה ונחמיה לביא בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. גל טרור אכזרי היכה אז בארץ, והילדים של השניים, שחוו אותו על בשרם, גדלו לתוך האובדן. ביום ראשון, הם יעלו במעמד מרגש לכיתה א' מלווים באימותיהם, אדל ונטע.

דביר לביא, בנו של נחמיה לביא ז
"הכי קשה היה בשבילו כשפתאום אבא נעלם". דביר לביא

"אני מאוד שמחה לראות את דביר גדל ונהיה ילד נבון, ילד שזוכר את אבא ומטמיע בתוכו את הערכים של אבא, למרות שבארבע שנים האלו הוא לא היה במחיצתו מבחינה פיזית", סיפרה נטע לביא, אימו של דביר. "הכי קשה היה בשבילו בהתחלה כשפתאום אבא נעלם. אנחנו משתדלים להביא לו את המקום של אבא, להראות לו תמונות וסרטונים עם אבא ובמיוחד לספר לו הדמות המיוחדת שנחמיה היה ולכל הערכים שהוא השתדל להנחיל לילדים, זה הדבר המשמעותי ביותר בעיניי".

 

ואיך מתכונן דביר לקראת היום הגדול? הוא עצמו העיד על כך שהוא קצת מתרגש וסיפר כי "מכל המקצעות בבית הספר הוא הכי מחכה ללמוד תורה". נטע הוסיפה כי "כיתה א' זהו שלב שבו ילד גדל ומתבגר ואפשר לראות שאבא ממש קיים בו".

נתן בנט, בנו של אהרון בנט ז
מתכונן ליום הגדול. נתן בנט(צילום: משפחה אחת)

הפיגוע הקשה בו נרצחו נחמיה ואהרן אירע במוצאי שבת סוכות בשנת 2015 בסמוך לשער האריות בעיר העתיקה בירושלים. בניטה מביתר עלית, הלך עם אשתו אדל ושני ילדיהם הפעוטות, שניהם בעגלות תינוק, כשלתפע הגיח מחבל חמוש בסכין מתוך אחת הסמטאות והחל לדקור את בני הזוג.

 

בניטה נפצע אנושות, ורעייתו, שנפצעה אז באורח קשה, החלה להימלט כשהיא זועקת לעזרה. קהל של ערבים תושבי מזרח ירושלים החל להתאסף בזירת הפיגוע, אך איש מהם לא נחלץ לסייע לפצועים.

נחמיה לביא (מימין) ואהרן בניטה (צילום: אהרן קליגר) (צילום: אהרן קליגר)
נחמיה לביא (מימין) ואהרן בניטה(צילום: אהרן קליגר)

הרב נחמיה לביא, שהתגורר בבית מעל הרחוב, שמע את הצעקות. הוא נטל את אקדחו האישי, יצא מהבית ורץ למקום הפיגוע במטרה להיאבק במחבל. אלא שהמחבל הצליח לדקור גם אותו, חטף את הנשק והחל לירות לכל עבר. מהירי נפצע באורח קל גם נתן הקטן, בנם של בניטה ואדל. שוטרים שהבחינו באישה הפצועה הסתערו על המחבל וחיסלו אותו.

 

כעת, לקראת שנת הלימודים, ארגון "משפחה אחת" המלווה את המשפחות השכולות העניק לנתן ולדביר ילקוט עם כל הציוד הנדרש לכיתה א'. "אנחנו מלווים אותם כל השנה ובכל אירוע מאז הפיגוע", סיפרה מינדי לוינגר, רכזת אזור ירושלים בארגון. "המשפחות מתמודדות יום-יום עם היעדר של האב והאימהות המדהימות שלהן ממלאות תפקיד כפול. אנחנו רוצים לאחל להם בהצלחה בכיתה א'".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
  צילום: משפחה אחת
נתן בנט ודביר לביא
צילום: משפחה אחת
מומלצים