שתף קטע נבחר

אחרי שיבוש הרכבות: פעילי מחאת הנכים חסמו את כביש החוף

פעילים המוחים על גובה קצבאות הנכות חסמו את מסילת הרכבת ליד יקום. תנועת הרכבות מצפון לדרום נעצרה. רכבת ישראל: "ייתכנו עיכובים בכלל רשת הרכבות". מעט אחרי 10:00 חסמו הפעילים לזמן קצר את כביש החוף לצפון באותו אזור, והתפנו עצמאית

 

 

כעשרה נכים מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", המוחים על גובה קצבאות הנכות ועל כך שטרם התכנסה הוועדה שאמורה לאשר את הפעימה השנייה של העלאתן, חסמו הבוקר (א') את מסילת הרכבת סמוך ליקום במשך כשעה. מעט אחרי 10:00 הם חסמו לזמן קצר את כביש החוף לצפון באזור יקום והתפנו באופן עצמאי.

 

מאבק הנכים: חוסמים את מסילת הרכבת ביקום (צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים)
מאבק הנכים: חוסמים את מסילת הרכבת ביקום(צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים)

סמוך ל-08:00 התקבלו דיווחים כי תנועת הרכבות נעצרה בנתניה והרכבות אינן ממשיכות לפי שעה לתל אביב. לפי הפעילים, שתי רכבות אינן יכולות להמשיך בדרכן הן לצפון והן לדרום. הנכים טענו כי קצין משטרה שהגיעו למקום התריע בפניהם כי אם הם לא יתפנו מרצונם - יפונו בכוח. בסופו של דבר החליטו הפעילים לעזוב את המקום מרצונם.

 

אייל כהן, ממובילי הקבוצה שמוחה על מסילת הרכבת, אמר כי "כל עוד ממשלת ישראל לא תעמוד בהתחייבותה יימשכו החסימות. מהיום יתחילו שיבושים בכל רחבי הארץ. כבר עכשיו התארגנה עוד קבוצה ליציאה לשטח". כהן הוסיף כי בשיחה שערך עם גורמים במשרד האוצר נאמר לו שלא יהיה תקציב לפעימות הבאות - והן לא ייצאו לפועל בזמן שנקבע.

 

מאבק הנכים: חוסמים את מסילת הרכבת ביקום (צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים)
(צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים)

מאבק הנכים: חוסמים את מסילת הרכבת ביקום (צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים)
(צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים)

מאבק הנכים: חוסמים את מסילת הרכבת ביקום (צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים)
(צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים)

מאבק הנכים: חוסמים את מסילת הרכבת ביקום (צילום: בארכבת)
(צילום: בארכבת)

אבנר מרוז מחיפה, שעלה על רכבת מנהריה לבאר שבע בתחנת לב המפרץ, אמר: "אנחנו עומדים כבר חצי שעה צפונית לבית יהושע. הרכבת מלאה בחיילים והודיעו לנו שתנועתה כנראה תופסק בבית יהושע. לא אגיע לעבודה ככה, זה לא נורמלי, מה נעשה עכשיו? אנחנו יושבים פה חסרי אונים. הרכבת מלאה ויש כאלו שעומדים. לפחות היום זה לא באשמת הרכבת".

 

גם הילה מפרדס חנה שעשתה את דרכה לתל אביב הורדה בנתניה. "למזלי יצאתי מוקדם לעבודה, אבל עכשיו נצטרך לבדוק איך מגיעים לתל אביב. אני מבינה את הנכים והמאבק שלהם, אבל הם יכלו להודיע מראש".

 

נאור לביא, דובר ארגוני הנכים, אמר ל-ynet כי "ממשלת ישראל חוקקה חוק שלפיו הנכים יקבלו את התוספות בפעימות. הפעימה היתה אמורה להתקבל ב-1 בינואר 2020. חששנו שהפעימות לא ייצאו לפעול ופנינו לאוצר - ש הם אמרו במפורש ש'אין כסף' ולא יהיו פעימות.

 

"אין לנו דרך אחרת", הוסיף נאור. "עמדנו בצמתים, הפגנו, עמדנו מול משרד ראש הממשלה ושום דבר לא עוזר. ראש הממשלה לא מבין שהנכים במצוקה. עד לאן נגיע?". הוא הוסיף כי ארגוני הנכים "ימשיכו במחאה בכל דרך אפשרית - כי אין לנו דרך אחרת".

 

 

הרכבת: "להשאיר את המסילות מחוץ לתחום"

תחילה נמסר מרכבת ישראל נמסר כי "בשל הפגנת ארגוני הנכים המתקיימת במפגש כביש מסילה בשפיים, הופסקה תנועת הרכבות במקטע שפיים בית יהושע, וחלים שיבושים בתנועת הרכבות.

 

"כמו כן", נמסר עוד, "ייתכנו עיכובים בכלל רשת הרכבות בעקבות האירוע. צוותי רכבת ישראל ומשטרה נמצאים במקום".

 

זמן קצר לאחר מכן נאמר כי הרכבת תפצה באופן אוטומטי נוסעים בחלק מהרכבות שנפגעו בצורה הקשה ביותר. הפיצוי ייטען לכרטיס הרב-קו תוך 48 שעות.

 

לאחר שחודשה תנועת הרכבות באזור שפיים, הדגישו ברכבת כי "יעבור זמן רב עד חזרת שירות הרכבות לסדרן, זאת עקב השיבושים הכבדים שנרשמו בתנועת הרכבות בכל הארץ, כל זאת במהלך שעות העומס ב-1 בספטמבר".

 

ברכבת הדגישו כי "מסילת הברזל הינה תשתית קריטית המשרתת מעל לרבע מיליון נוסעים מדי יום - ועליה להישאר מחוץ לתחום".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "החלה מחאת נכים במסילת הרכבת סמוך לשפיים. בעקבות המחאה נעצרה תנועת הרכבות בשני הכיוונים. שוטרים במקום".

 

 


פורסם לראשונה 01/09/2019 08:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים
החסימה ביקום
צילום: לביא נאור, דובר מחאת הנכים
מומלצים